White Stores - The Outdoor Living Store Reviews 

23,164
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 4,596 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company, frequently sharing wonderful feedback about their overall shopping journey. Customers frequently praise the outstanding product quality, noting that the items are exceptionally sturdy, comfortable, and look wonderful in their homes. Many consumers also appreciate the incredibly friendly staff in showrooms and the reliable delivery service that keeps them well informed. However, some customers also noted frustrating delivery delays, sudden scheduling changes, and unexpectedly long waiting times for their packages. A few other people experienced annoying problems regarding missing components or unexpected complications during professional installation visits at home.

What people talk about most

Product

Users describe positive interactions with product, noting that items such as garden furniture, pergolas, and... See more

Delivery service

Customers consistently note positive experiences with delivery service, highlighting that orders arrive... See more

Quality

Customers expressed great satisfaction regarding the outstanding quality and design of their outdoor items.... See more

Staff

Reviewers mention positive feedback about staff, highlighting that team members are consistently friendly,... See more

Service

Consumers find service to be of exceptional quality, frequently praising the friendly, professional, and... See more

Reviews shaping this summary

Rated 5 out of 5 stars

Excellent product at a reasonable price. Whole process from ordering to delivery straightforward. The guy delivering went the extra mile to ensure he handed us our order - unlike some companies who ju... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I've been looking for a white nutcracker for years. I finally found Otto and I am absolutely delighted! Great quality and very easy to assemble. I couldn't bear to put him away until Christmas s... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

I ordered Leah corner unit, table,chair and bench for our new pergola. It was out of stock but was kept informed on new delivery status so I preordered and I received on my nominated delivery date. Al... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

So I ordered some outdoor furniture from white stores. Visited the Manchester showroom which had an excellent selection and very helpful staff. The products were delivered yesterday on time an as agre... See more

Company replied


Company details

  1. Garden Furniture Shop
  2. also in
  3. Furniture Store
  4. Garden
  5. Garden Center
  6. Home Improvement Store
  7. Outdoor Furniture Store

About White Stores - The Outdoor Living Store

Written by the company

whitestores-Trustpilot-Gif-1
Visit our Facebook Page

Getting To Know White Stores

Garden Furniture & Outdoor Lifestyle Experts

Welcome to White Stores, the UK’s leading outdoor living specialists. It started with a single wooden parasol sold in 2005 to our first customer.

Now, over 19 years later, White Stores is recognised as one of the UK’s largest retailers of outdoor living.

Our extensive product range is crafted with care and attention to detail using only the finest, premium-quality materials, hand-picked by our team of experts

Our goal is to uphold our family-run business values whilst delivering a seamless large-scale service. So, from our family to yours, let’s keep discovering the value of outdoor living.

Garden Furniture
Pergolas
Parasols
Accessories
Our Stores

Written by the company


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

23K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(23,164)

4,437 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

I have still awaiting my order from…

I have still awaiting my order from 14th September

16 September 2026
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for taking the time to share your feedback with us.

We’re sorry to hear that you’re still awaiting your order and completely understand how frustrating this must be, particularly given the length of time you have been waiting.

Upon checking order SO2449795, our records show that the order was marked as delivered on 07/09/2026 at 12:23, and was received and signed for by Bradley, as requested.

However, we appreciate that you have advised you have not received your order, so we would like to investigate this further. We are reaching out to you directly to look into what has happened and work towards resolving this for you.

We apologise for the confusion and inconvenience caused and hope to speak with you soon.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Many thanks to Angel and Cleofe

Many thanks to Angel and Cleofe: enquiry about replacement cushiond answered promptly and order placed.

23 September 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your lovely feedback! We’re delighted to hear that Angel and Cleofe were able to assist promptly with your replacement cushion enquiry and get your order placed.

We’ll be sure to pass your kind thanks on to them.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 3 out of 5 stars

Deterioration in places on my five year…

Deterioration in places on my five year suite. Great start, sent photos of the small table, rattan split in two places, white stores said they Will replace it, I was so impressed with the speed in which this issue was dealt with.
Unfortunately it didn’t last, I have deterioration on both my l shaped sofa on on the lag and on on the back rest, with these white stones refused to replace, But they did offer me a DIY pack so we could repair it ourselves, we paid in excess of 2 grand for our so called indistructable furniture and they want us to fix it ourselves, of course we could get someone in to got it but is at our cost!!! Not happy at all
On this decision and because of that I will never recommend them. Apparently I have another 2 yrs on my warranty, so I will be checking very carefully. For further damage .

22 September 2026
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Protex cover for garden furniture

We bought the protex cover for our garden furniture. We had one already (a different make and not from White Stores) which kept blowing off and had torn and was definitely not protecting the furniture!
I came across the website online after researching into covers. This one had straps that went under the furniture which I knew is what we really needed to keep the cover on! Our garden is a little 'wind trap' and we needed something to really withstand the wind successfully.
The covers have been on for over 2 weeks now, they are very firmly still in place and protecting the furniture. Wish I'd found it sooner!

Website was easy to order from. It arrived quickly.

23 September 2026
Rated 5 out of 5 stars

I had an issue with a garden dining set…

I had an issue with a garden dining set and Millie was extremely professional and very helpful.
She was very understanding and sorted out the problem very quickly.
This is the sort of customer service I would expect from major stores, however not all stores deal with issues like White Stores and not every customer care agent deals with problems as well as Millie has done.
Thank you ☺️

23 September 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you so much for your wonderful feedback!

We're absolutely delighted to hear that our team member was so professional, helpful, and understanding in resolving the issue with your garden dining set quickly.

We truly appreciate you recognising the level of customer service we strive to provide.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

High-quality

22 September 2026
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your feedback! We’re delighted to hear that you’re pleased with the quality of your purchase. We really appreciate you choosing White Stores and taking the time to share your experience.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

Rapid exchange to replace damaged parasol during transit. Good quality product

15 September 2026
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

We are so pleased to hear that we were able to quickly resolve the issue with your parasol and that you are happy with the quality of the product.

Thank you for your kind words!

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Pergola purchase and install service

We purchased a pergola from white stores Wickford. The service in store was great and so many products on display which was really helpful. I then liaised with the team online several times to arrange installation and they were great as well, always responding promptly. We then committed to installation which was done yesterday by Mark and Paul and again cannot fault the service. The guys arrived on time, talked everything through and were incredibly patient when we changed our minds slightly on the position. They cleared everything up and gave full instructions before they left and our installed pergola looks great. Really impressed with White Stores and their staff.

22 September 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for taking the time to share such a wonderful and detailed review. We are absolutely thrilled to hear about your positive experience, right from your visit to our store in Wickford to the final installation of your pergola.

It's fantastic to know that our team provided excellent service, both in-store and online, and that their prompt responses were helpful in arranging your installation. We're especially delighted to hear that the installation team, were punctual, patient, and ensured everything was perfect, even when you made a slight change to the position.

We truly appreciate your kind words about our staff and are so pleased that your installed pergola looks great. We hope you enjoy your new outdoor space for many years to come!

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Great customer service

13 September 2026
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your lovely feedback! We’re delighted to hear you received great customer service.

We really appreciate you taking the time to share your experience and choosing White Stores.

Kind regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

So I ordered some outdoor furniture…

So I ordered some outdoor furniture from white stores. Visited the Manchester showroom which had an excellent selection and very helpful staff. The products were delivered yesterday on time an as agreed at my required location. There is a gps tracking on the delivery truck as provided by whitestores. The goods arrived very well packed and are of excellent quality. I can recommend Whitestores and the whole buying experience has been a positive one.

21 September 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for taking the time to share such a detailed review! We’re delighted to hear that you had a positive experience from visiting our Manchester showroom through to the delivery of your furniture.

It’s great to know you found our showroom team helpful, the delivery arrived on time and as arranged, and that you appreciated the tracking updates. We’re also pleased to hear the furniture arrived well packaged and that you’re happy with the quality.

Thank you for recommending White Stores and for choosing us for your outdoor furniture!

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Beautiful Pergola

The pergola is beautiful. The installation went well and we are very pleased with our purchase.

22 September 2026
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your lovely feedback! We’re delighted to hear that you’re so pleased with your new pergola and that the installation went smoothly. It’s wonderful to know you’re happy with your purchase.

We really appreciate you choosing White Stores!

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

All round superb service and excellent…

All round superb service and excellent quality products.

22 September 2026
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your wonderful feedback!

We are absolutely delighted to hear that you experienced superb service and are pleased with the excellent quality of our products. It's fantastic to know we met your expectations.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Bad experience with the courier, not Whitestores…

I had a bad experience with the courier that was supposed to deliver my order, Whitestores themselves were in no way to blame (apart from using an awful courier) and their customer service was exactly how customer service should be, prompt, understanding and professional. Well done and thankyou Cleofe who sorted everythin.

22 September 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your wonderful feedback. We're truly sorry to hear about the issue with the courier, and we appreciate you acknowledging that our team was not to blame.

We're so pleased that our customer service was prompt, understanding, and professional, and that everything was sorted for you. We'll be sure to pass on your kind words to our team.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Refund for faulty item

Although the furniture I purchased was faulty it was replaced without any issues. When the second item also developed a fault I was able to return the dining set and was a given a full refund.
Throughout these problems all the staff were very helpful and polite and keen to rectify the situation. The staff I would particularly like to mention are Millie, Rhea and Reece

22 September 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for taking the time to share your experience. We are truly sorry to hear that you encountered issues with your furniture, but we're delighted that our team was able to resolve everything to your satisfaction. It's wonderful to know that our staff were helpful and polite throughout the process.

We'll be sure to pass on your kind words to the team.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

White Stores - top vendor for garden…

White Stores is a top vendor for garden furniture. They regurarly have good value deals available and if an issue happens, no problem is too big or too small for them. They are always on it and will reaolve.

22 September 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your wonderful review!

We are absolutely thrilled to hear that you consider us a top vendor for garden furniture. It's fantastic to know that you appreciate our deals and that our team is always on hand to resolve any issues, big or small. We truly value your feedback.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Really pleased with our new pergola

Really pleased with our new pergola. Mark, Dereck & Abraham were great. They called me to confirm an arrival time, they were prompt, polite & installed the pergola without any issues.

9 September 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for taking the time to share your lovely feedback with us.

We’re delighted to hear that you’re really pleased with your new pergola and that Mark, Dereck and Abraham provided such a great service. It’s fantastic to know they kept you informed of their arrival time, were prompt and polite, and installed the pergola without any issues.

We’ll be sure to pass your kind feedback on to the team. Thank you for choosing White Stores, and we hope you enjoy your new pergola!

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Visited the manchester store to look at…

Visited the manchester store to look at a pergola. Excellent service and advice from Wado. We purchased the shadow pergola, delivery was as promised and item was easily assembled and seems sturdy and robust after couple of months. Has completely changed and enhanced our use of the garden. Can easily recommend this store, staff and products.

4 August 2026
Unprompted review
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your fantastic review!

We are so pleased to hear about your positive experience at our Manchester store and that our team provided excellent service and advice. It's wonderful to know that your new pergola was easily assembled and has proven to be sturdy and robust, truly enhancing your garden space. We appreciate your recommendation!

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Good product ,arrived promptly ,good…

Good product ,arrived promptly ,good communications

13 September 2026
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for your wonderful feedback!

We're so pleased to hear that you're happy with your product, that it arrived promptly, and that you experienced good communication. Providing a smooth and efficient experience is something we strive for, so it's fantastic to know we met your expectations.

Kind Regards,
White Stores Team

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic service

Great discount & really helpful & received my outdoor sofa the next day fantastic service

17 September 2026
White Stores - The Outdoor Living Store logo

Reply from White Stores - The Outdoor Living Store

Hi,

Thank you for taking the time to share your lovely feedback with us.

We’re delighted to hear that you were pleased with the discount and found our team really helpful. It’s fantastic to know that your outdoor sofa arrived the very next day too!

Thank you for choosing White Stores, and we hope you enjoy your new sofa!

Kind Regards,
White Stores Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look