Greenhouse Sensation Reviews 

4,710
•
TrustScore 4 out of 5

3.8

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 4 out of 5 stars

Had speedy and effective response from customer services and got drip kit working. Yet to test timer function. Comment about lack of phone no still stands - easy to resolve in 3 min phone call. Cumber... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

We have waited all through the tomato growing experience of '22 and beyond but can now say that the auto watering system worked superbly well. We had to top up by variable amounts; the plants were mo... See more

Rated 1 out of 5 stars

Ordered/paid for an item on 6th June 2022 Never received item and fobbed off with the standard "we are sorry, but" I finally cancelled and chased a refund via PP Eventually received refund 3... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

My hydropod arrived well packed, in perfect condition and on time. The product is exceptional, I now have two, each taking 40 cuttings. I have heaters in both which I'm sure speeds up rooting. My l... See more

Company replied

Company details

  1. Garden Center

Written by the company

Greenhouse Sensation design and manufacture products that make it easier for anyone to grow stronger, healthier plants. Their Vitopod Propagator has won many Best Product awards including from BBC Gardener's World and Grow Your Own magazine, whilst their Quadgrow was Awarded 'Best Buy' - Four-In-One system by Which? Magazine All of the products are designed and manufactured in the UK.


Contact info

3.8

Great

TrustScore 4 out of 5

5K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.8

All reviews

(4,710)

4 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Great service, communication and product, will definitely use again

20 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello Zoe,
Thank you for your great review - we really appreciate your custom and support!
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

Fantastic customer service

After placing an order the company emailed me a few days later. They apologised that there would be a slight delay in being able to get the items sent out. I emailed back and thanked them for the update but that I was going away so could be problematic. After confirming the order details they said they’d try to get out the next day.
They did this and I couldn’t believe such super service. The company should be proud of their service. Well done 5⭐️Also great product too!

20 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello Elaine,
Thank you so much for your great review, we really appreciate it.
We always try our best to offer our customers the best service and experience possible, so it's great to hear how pleased you are with the team and that you received your order in time. We really appreciate your custom and support!
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 4 out of 5 stars

Appreciate trying hard

Arrived late, wasn’t quite what was advertised, but after my e-mail they made a great effort (unsuccessfully) to rectify the problem which I did appreciate. I was able to modify the item myself to get it to work. Basically, there was no part to connect it to the special water butt tap that I bought especially, even though on the box it said that this was an option ( in fact that was why I bought it) . It even showed it on the instructions.
Never mind, they tried their best I’m sure. If I had the time and inclination I’m sure they would have refunded but hey-ho life is short!

20 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello Steve,
Sorry that you experienced an issue with your order. Our team always endeavour to help as quickly and efficiently as possible - we are looking into the issue you had.
Thank you for your patience and understanding.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 4 out of 5 stars

Drip Irrigation Kit for Waterbutt - Click & Drip

Split delivery due to missing item. Response excellent.
I wait to see how the system performs in the Greenhouse over the summer!

19 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello Allan,
Thank you for your review. We're sorry you had a slight issue with delivery but happy to hear it was swiftly dealt with.
We are sure you will love the system!
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 4 out of 5 stars

Shadow lantern

Lovely lantern for the garden. Solar powered.Looks great. 4 stars because I had to prompt to get it delivered.

19 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello Janet,
Thank you for sharing your review. We're so glad to hear you are happy with your lantern.
We had been experiencing extended delivery times during the period you made your order, so thank you for patience. We are now back to a turnaround of 2-3 working days.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 3 out of 5 stars

Slow delivery

19 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello Jim,
Sorry that you experienced a slow delivery time. Our delivery times had been extended during the time you made your purchase, we're very sorry if you didn't realise this would be the case.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

Arriverd damaged thanks to the courier…

Arriverd damaged thanks to the courier must have dropped someting heavy on top of it, however GS sent out a replacement.

17 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hi John,
Thank you for your 5* review. Im sorry that your first delivery was damaged but pleased that the issue was resolved and replaced for you.
Many thanks
Claire
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

Im a proud owner of 4 quadgrows

Im a proud owner of 4 quadgrows, this is a marvelous product, and best of all its BRITISH. !
Want to grow tons of Tomatoes, Peppers, lots more you can do ? Get on it now people.

16 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hi Alan,
Thank you so much for your 5* review. Being a small independent manufacturer feedback like this is great to hear! We are so glad that you are happy with the products.
Good luck with this years tomatoes.
Many thanks
Claire
Greenhouse Sensation

Rated 4 out of 5 stars

Lost Order

I ordered an item of their web site for my quadgrow. Over 3 weeks later my order still hadn't arrived. Contacted the company by email who acknowledged the order hadn't been sent, and that it would sorted out immediately. Received my order 4 days later.
Even though my order got lost in the system their customer services were quick to resolve the problem.

16 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hi David
Thank you for taking the time to leave us a review. I'm sorry for the delay in getting your order out to you, but glad that we managed to sort the issue and get it resolved for you.
Many thanks
Claire
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

Very helpful when there was a small…

Very helpful when there was a small problem

16 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hi Paul,
Thank you for your 5* review. Im sorry that you had a small problem with your order but glad that you were happy with the service.

Many thanks
Claire
Greenhouse sensation

Rated 1 out of 5 stars

I am absolutely disgusted with your…

I am absolutely disgusted with your customer service. I ordered from you 9 days ago and it still hasn’t been dispatched. I keep getting the same automated email back not even responding to the questions asked. I want to know where my order is and when it will be dispatched. I’m starting to think that I’m never going to receive it. I suffer with anxiety and this experience has been atrocious. Your company chooses not to use phones therefore your email communication should be a priority.

16 June 2022
Unprompted review
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hi Emma,
I am sorry that you feel this way, however we have already been in contact with you and advised that your order will arrive on Saturday. I have contacted you again on social media to ensure that you have received this message.
Your order was placed 7 working days ago, so you will be receiving it within the timeframe (7-10 working days) that we have advised.
We are a small UK manufacturer and always do our best to get orders out to customers as soon as possible. There is a slight delay at the moment, which we have advised customers of.
We're very sorry that you still felt the need to leave this review, we do however hope that you are very happy with your order.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 4 out of 5 stars

Quality products

I have purchased several times from this website and have always been satisfied with the products. I have had to chase up part of the order the last 2 times which does get frustrating, but on the plus side they are quick to respond to help rectify any problems, so thank you.Customer service is good.

14 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello,
Thank you for taking the time to share your review! We're so pleased to hear that you're happy with the products.
Apologies that you have experienced a delay with your recent orders. Our delivery times have increased recently due to our warehouse changing location, but we will be back our super speedy 2-3 day deliveries soon.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

This is my 2nd vivigrow great way to…

This is my 2nd vivigrow great way to grow tomatoes, cucumbers and peppers.So much better than growing in pots and no need to worry about watering.

13 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello,
Thank you so much for taking the time to leave your great review. We're so pleased to hear how happy you are with your Vivigrow!
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 3 out of 5 stars

I have bought from greenhouse sensation…

I have bought from greenhouse sensation a few times before and the experience was excellent ,
For this order placed 27/5 no delivery no contact other than my order confirmation which indicated delivery was being processed and dpd would deliver in 2-3 days
No further contact to advise of a delay.
Contacted customer services and received a standard apology response. I recontacted customer service and asked for a response to specific questions including when the items would be dispatched, received the same response as the first. So no further forward!

Well I did as asked by greenhouse sensation and sent the order number and information through and I have heard absolutely nothing
Not an email in sight!

Today my items have been delivered, thank you for you response.
I have changed my review from one star to three

13 June 2022
Unprompted review
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello,
So sorry to hear that you experiencing issues with your order.
As you haven't left your order number or details, I am unable to check on this for you. Could you please send the details to info@greenhousesensation.co.uk and I will ensure it is prioritised and rectified for you.
Apologies again for the delay.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

Quick

Quick, efficient and quality product - Thanks

13 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello Warren,
Thank you for taking the time to share your great review, we really appreciate it.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

Thoughts on the 50W Vitopod propagator

I have been using this vitopod propagator for the best part of a year, and I am generally very happy with it. Putting it together with the tiny plastic nuts and bolts was a little fiddly, but shouldn't take anyone more than 15-20 minutes. It locks together very sturdily, and the acrylic panes remain crystal clear. I have no doubt that it will last well into the future. Also, thank you for sending considerably more nuts and bolts than needed—they are too easy to inadvertently drop or ping away during construction.

A few things I think could be improved:

Most importantly, a more powerful heating element, or at least the option to choose one when buying; it would be nice to be able to use it in the depths of winter without having to unnecessarily space heat the whole room, too.

Dedicated holes for the thermostat probe would be nice; wedging it through a vent as recommended in the instructions means the vent in question can no longer be used as a vent.

On the subject of vents, the whole thing would look so much nicer if the vents were black to match the base rather than garish lime-green. A minor aesthetic quibble, admittedly; the plants certainly don't care, but it makes the whole thing look less high-quality than it actually is.

The footprint is very nearly square, but not quite, so the lid only fits in two orientations; I can't see any reason for this; why not just make it square?

However, all things considered, I'm very happy to recommend this product. I have already bought one height extension, and might well yet buy another.

12 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello,
Thank you for taking the time to share your detailed review, we really appreciate it!
We're so glad to hear that you are happy with your Vitopod and thank you for your feedback and suggestions for improvement. It is always great to hear the thoughts of our loyal customers!
I have passed your comments on to our product development team.
Thanks again for your custom and support.
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 1 out of 5 stars

Still no response from customer services

I ordered a plant watering kit for £35. When it arrived I realized that it was a flopro kit that has a RRP of £29.99. I raised this in an email to customer service and received no reply. Over a month and 3 emails later, still no response from customer service. This was a really easy issue to resolve straight away. Now I am annoyed that I am still wasting my time chasing a reasonable response to my complaint on order #100124069.

12 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello,
Sorry to hear you have had an issue with your order.
Unfortunately, we don't offer price matching. If your item is unused, we would be happy to arrange a collection and we can issue you a refund so you are able to purchase it elsewhere.
Please contact us at info@greenhousesensation.co.uk if you would like to do this.
Many thanks,
Greenhouse Sensation

Rated 1 out of 5 stars

Ordered quadgrow deluxe early may

Ordered quadgrow deluxe early may, it arrived 2 weeks later ( supposed to have been 2/3 working days) part damaged, I informed G.S immediately but they were very slow to reply. After lots of emails & promises of delivery from them 4 weeks later I’m still waiting for a replacement. My tomato plants which were destined to be planted in the Q.G are now in ordinary pots,!! I also ordered on the 26th May extra plant food, that too as yet hasn’t arrived. The after service I have received has been absolutely awful. I had planned to expand the Q.G. System as I have a very large greenhouse, but now I’m trying to find an alternative. I’ve had a very bad experience with this company.

11 June 2022
Unprompted review
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello,
So sorry to hear that you have had a negative experience.
Unfortunately, as you haven't left any details I am unable to look into this for you. If you can please email us at info@greenhousesensation.co.uk, I will ensure it is prioritised and rectified ASAP.
Apologies again for the delay.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

Great service

Fast delivery, one part of the order was sent incorrect, I contacted Greenhouse Sensation who responded super quick and rectified the error quickly. I recommend them!

10 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello,
Thank you for sharing your great review. In the unfortunate case of an order issue, we always endeavour to rectify it as quickly and efficiently as possible.
We're so glad you're happy with the service you received and we really appreciate your recommendation!
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

Rated 5 out of 5 stars

Superb service

Superb service. Any advice sought is always addressed with patience. Thank you!

10 June 2022
Greenhouse Sensation logo

Reply from Greenhouse Sensation

Hello Dot,
Thank you very much for your great review, we really appreciate it. You're very welcome - we're so glad to hear how happy you are with our service.
Many thanks,
Kate
Greenhouse Sensation

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look