SPELAB Reviews 

819
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.3

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 404 reviews, reviewers overwhelmingly had a great experience with this company. Consumers frequently praise the exceptionally fast delivery service and the high build quality of the parts, noting that overall installations are generally smooth and straightforward. Many people mention the durable construction, great packaging, and noticeable performance improvements after putting these kits on their vehicles. However, some reviewers were not happy with customer service, mentioning that support teams were slow to reply, difficult to reach, or completely unresponsive when issues arose. A few other people also felt that certain components lacked proper fitment, required modifications, or arrived with minor defects that caused frustration during the process.

What people talk about most

Product

Consumers find satisfaction with the product, frequently praising the excellent quality, perfect fit, and... See more

Quality

Users describe positive interactions with quality, noting that most components are well made, fit correctly,... See more

Customer service

Reviewers mention ambiguous feedback about customer service, highlighting stark contrasts in their... See more

Delivery service

People report positive experiences with delivery service, frequently highlighting that shipping is fast and... See more

User experience

Customers consistently note positive experiences with user experience, highlighting fast and straightforward... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Nice intercooler ford 6.0 bar and plate, nice welds heavy construction would like different options to ship to Canada. Used ups they always charge extra B's charges that other shipping companies don'... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Site navigation is excellent, ordering process very smooth, & shipping was quick. Kit was missing an O-ring, but i was able to find the same one at a local parts store. Just a pita having to make an e... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I love the looks and styling of the valve cover and intake I bought, an amazing deal for the price. However the fitment was just a little off for everything and I had to rethread the holes for the coi... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Fast shipping. Arrived 1 day sooner then expected. Mini max was easy to install except for the fuse tap that was provided. It wouldn't fit over the fuse blade as intended. I had to go to the parts st... See more

Company replied


Company details

  1. Auto Parts Store

Written by the company

SPELAB Auto Parts - High Performance Car Replacement Parts, Aftermarket Auto Parts & Accessories


Contact info

4.3

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

819 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 89% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.3

All reviews

(819)

413 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Great product ready to install

Great product ready to install. Would recommend 6.7 intake horn

1 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thanks for the awesome review!

Thrilled our product is ready for smooth installation.

Agreed, the 6.7 intake horn is an excellent matching upgrade.

Hope you love the improved performance!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 3 out of 5 stars

The order arrived just fine.. but

The order arrived just fine... However I accidently ordered an extra part... The intake manifold I ordered already deleted the throttle valve.... Wasn't clear when ordering . Since it was offered, and the manifold didn't say it already deleted it by design, I ordered a throttle valve delete... Can't use it. Can't return it... The issue began with their return policy... It's designed to make you give up trying by being so complicated and confusing, not to mention the time constraints... I finally gave up, and am now stuck with a $35 piece I don't need and can't use.
Some clarification in the description, and an easier return process would go a long way

1 December 2025
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

We sincerely apologize.

We have assigned a dedicated customer service representative to follow up with you and ensure this after-sales issue is properly resolved.

Please stay in touch with us.

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 1 out of 5 stars

if I could give zero stars i would!

if I could give zero stars i would!! customer service is non existing and have not had one single call back or email for my two problems!! bought multiple stuff before but now that I have issues and need customer support there is absolutely no response!! one part they sent was manufactured bad and had proof of pictures and the other I am still waiting on credits and tune file so this truck can get finished up. stay away if possible!

1 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Valued Customer,

We sincerely apologize for the negative experience you have had due to a lack of communication and the receipt of defective parts. It is completely unacceptable that we failed to respond promptly to your emails and calls while you were waiting for the tuning files and a refund to complete your pickup truck modification.

We deeply regret disappointing a long-standing customer like yourself.

We are immediately assigning a dedicated representative to resolve all outstanding issues and send the necessary files as quickly as possible; this person will also provide you with one-on-one follow-up support.

We take your feedback very seriously and are taking immediate steps to improve our customer service.

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Easy to work with and quick shipping

Easy to work with and quick shipping! I had an issue with my covers and within a few days a new one had arrived!

3 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Awesome to hear we were easy to communicate with and got your order shipped out quickly!

Sorry there was a problem with your covers at first, but we’re glad the replacement reached you in just a few days.

Thanks for trusting us, we’ll be here for your next parts upgrade!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Great quality products

Great quality products, come with everything needed to do the job and came fast! Definitely surpassed my expectations! I am a future customer for life!

21 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thank you so much for this amazing review!

We’re glad our complete, high-quality kit arrived quickly and exceeded all your expectations.

It truly means the world to hear you’ll be a lifelong customer.

We can’t wait to assist you with all your future truck upgrade needs!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Customer service was great

Customer service was great, selected the wrong option for an intake horn and they got it squared away quick!!

10 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thanks a million for your positive feedback!

We’re happy we could fix the intake horn selection error without any hassle for you.

Your recognition of our support team means a lot.

We’ll keep offering fast, reliable service for all your modification part needs. Welcome back anytime!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Nice products for the price !

6 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear customer,

Thank you so much for your kind compliment!

We’re delighted to hear you think our products offer great value for money. We always strive to provide reliable, high-quality items at affordable prices.

If you need any other parts later, feel free to shop with us again!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Good looking plates

The only thing that makes it take longer than expected is the fact that the Cummins is 2’ under the firewall. Egr and grid heater delete all fit as it should. Don’t forget to tighten up your fuel lines.

30 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thanks for your great feedback!

Happy to hear our plates look great on your truck, and the EGR & grid heater delete kit fits flawlessly for your Cummins.

Your reminder to secure fuel lines is super useful for other installers.

We totally get that the engine position under the firewall adds extra installation time.

Hope your truck runs perfectly after the upgrade, feel free to message us anytime if you need help!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 4 out of 5 stars

It seems to be a good quality product

It seems to be a good quality product. All parts fit well except for the supplied fuel line. I had to put the fuel line in which fit but then the air intake manifold did not quite fit in its proper place. I had to physically bend the fuel line to make the air intake manifold fit. The first Bend from the engine block is about a quarter inch out too far and should be bent a quarter inch closer to the block. With all that, everything fits and works properly.

30 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Really appreciate your genuine review and detailed installation notes!

We’re happy our product meets your quality expectation, and sorry the fuel line didn’t have the ideal bending angle and forced you to adjust it manually.

Your professional suggestion about shifting the bend 1/4 inch toward the engine block is super helpful for us to improve production.

Glad all parts fit and function well after your modification. Don’t hesitate to reach out if you need any help in the future!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 3 out of 5 stars

Had some issues with mini maxx v1 in…

Had some issues with mini maxx v1 in getting it to download but SPELAB communication was good and gave me ideas to help and finally it was a bad sd card and switched to the latest download to fat32 and it worked!
For my time and trouble spelab gave me a partial refund.

30 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thank you so much for sharing your complete experience with the Mini Maxx V1!

We truly apologize for the trouble you ran into with the download process at first.

Our support team always aims to offer practical troubleshooting guidance to help resolve technical problems step by step, and we’re relieved swapping the SD card and formatting it to FAT32 with the newest firmware finally fixed the issue.


We’re glad our partial refund could make up for the time you spent sorting this out.

Your patience and trust mean a great deal to us, and we’re here anytime if you need further assistance with your device in the future!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Customer service is incredible

Customer service is incredible! Products are always shipped quickly and my issues have always been resolved efficiently

9 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thank you so much for your lovely feedback!

We’re thrilled our customer service and fast shipping could bring you a great shopping experience.

It’s our pleasure to solve all your problems efficiently for you. Looking forward to serving you again soon!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Awesome products

1 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thank you for your kind review!

Hope to serve you again soon!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

EGR Block Off Plate 2013 - 2018 6.7l Cummins

Bought a EGR Block Off Plate for my 2016 Ram 3500 6.7l Cummins. It arrived super fast (3 days before expected). And it is made of high quality material and looks amazing!!!

21 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thank you so much for your fantastic review!

We’re thrilled to hear your EGR Block Off Plate for 2013-2018 6.7L Cummins arrived ahead of schedule and meets your quality expectations.
Enjoy your new part on your 2016 Ram 3500, and feel free to reach out anytime if you need further assistance!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

The parts for the cvv reroute/ delete…

The parts for the cvv reroute/ delete kit fit perfectly and for someone who isn’t mechanically inclined they made it super simple to understand and install. Spelabs will have my business from here on out

7 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thank you so much for this awesome review!

We’re overjoyed to hear our CCV reroute/delete kit fits perfectly and comes with straightforward instructions that make installation easy even for those with limited mechanical experience.

It means the world to us to earn your long-term trust and future business.

If you ever need more truck performance parts down the line, Spelabs will be ready to assist you!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 1 out of 5 stars

Installed the mini maxx v1 on 5/29 and…

Installed the mini maxx v1 on 5/29 and tried to download to ecu with no luck. Tried it a few times with no luck. Have tried on the 30th, 31st and the 1st,2nd and 3rd. Have been in contact with your people and finally got the latest update and tried it and again no luck. Went to town to get a new sd card which is a little over a 2hr round trip. Downloaded new update onto new sd card to no avail. So I have been without my truck for a week and now it’s at a shop to see if they can find the issue. Not real happy about this right now. Have been online and see that many people are having similar issues with these tuners!
Hopefully the shop will fix it or I will be wanting a refund! This has cost me going on over a week without my truck and cost me more time and money than it should have!
I will let you know what the shop finds out this coming week.

29 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer:

We sincerely apologize for any inconvenience your Mini Maxx V1 tuner has caused.

We are deeply sorry to learn that you spent several days, drove over two hours to purchase a new SD card, and were unable to use your pickup truck for a whole week to reprogram the ECU.

We fully understand that many customers have encountered compatibility issues when using this tuner, and we sincerely apologize for any additional time and expense this has resulted in.

Please provide us with your contact information, and we will contact you to provide you with appropriate after-sales service.

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Parts fit how they should very happy…

Parts fit how they should very happy with the quality and the customer service is beyond great to work with best companies to work with shipping is always fast too.

19 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thank you so much for your wonderful feedback!

We’re incredibly glad to hear our parts fit perfectly and you’re satisfied with our product quality.

It means a lot that you recognize our customer service and fast shipping.

We always strive to deliver the best shopping experience for every customer, and we look forward to serving you again soon!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Correct parts perfect fit

Correct parts perfect fit
Easy website to navigate

3 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Thank you very much for your great review!

We’re happy to hear you received the correct parts with a perfect fit, and that our website is simple and easy to use.

We hope to serve you again soon!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Great quality product

Great quality product. Very well made and exactly as described on their website. The product was shipped on time and package very carefully, It fit awesome and looks absolutely amazing. It will definitely make servicing the rear differential extremely easy and clean now. With the extra volume and cooling vanes this should help saving wear and tear on differential while towing. Could not be happier with this purchase.

14 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Wow, we’re overjoyed with your wonderful comments!

It means everything to us that our high-quality differential part arrived well-packaged on schedule, fits perfectly and looks incredible.

Our cooling vane and extra volume design was made to cut down wear when you’re towing heavy loads and keep rear diff servicing neat and simple.

We couldn’t ask for a better compliment, and we can’t wait to help you again next time!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Spelab Catch Can

I ordered the catch can for my 2012 Ram 3500 6.7 Cummins and it bolted up and worked perfectly.

8 May 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

We really appreciate you sharing your installation experience.

If you plan to add more upgrades to your Cummins truck later, feel free to contact us anytime.

Enjoy your well-running setup!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

Rated 5 out of 5 stars

Highly recommend

SPELAB is a great company. They have great quality parts and great customer service. I bought an EGR block off plate. I bought the black now the red one. It’s high quality, no leaks, and I love the color. I would love to try their intake horn. I would highly recommend this company.

4 June 2026
Unprompted review
SPELAB logo

Reply from SPELAB

Dear Customer,

Your recognition of our product quality and customer service means the world to our whole team.

We truly appreciate your support and will keep bringing reliable aftermarket parts for you and other enthusiasts!

Best Regards,
Scarlett
spelabautopart Customer Support
service@spelabautoparts.com

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look