Big Motoring World - Blue Bell Hill Reviews 

14,445
•
TrustScore 4 out of 5

3.9

Big Motoring World, Buckmore Park, Maidstone Road, ME5 9QG Chatham, Kent, GB

•

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 2 out of 5 stars

The car itself so far is ok, process went smooth'ish. Few points to pay attention to: - for some reason, on their website they will MOSTLY list on all cars TWO keys but at the time you get to see... See more

Rated 2 out of 5 stars

Overall happy with our car but we were extremely disappointed with the after sales support. When we test drove the car there were floor mats loose in the boot which the salesperson commented on saying... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

I had Ihe car transferred from another branch to view it for convenience, the part ex offered on the website was low in comparison to elsewhere, so didn't part ex. There were several things missing fr... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Staff were friendly and very helpful. We felt the brakes on the car we tested were not quite right and they had new brake discs fitted while we waited. Whole process was easy and we never felt under... See more

Company replied


Company details

  1. Car Dealer
  2. also in
  3. Used Car Dealer

Written by the company

We supply thousands of cars a month to customers across the UK. We strive to ensure all of our customers are over the moon and with a car that puts a smile on their face.


Contact info

  • Big Motoring World, Buckmore Park, Maidstone Road, ME5 9QG, Chatham, Kent, United Kingdom

  • 01634 248638

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

14K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.9

All reviews

(14,445)

5,372 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Terrible after sales team

Terrible after sales team. Had a problem with my car( heater didn’t work) after two days . Three weeks later and still not sorted , you can’t talk to a proper person at all or when you do they say they will call you back and never do. Would never recommend them

27 April 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Rick,

Thank you for bringing this matter to our attention and expressing your dissatisfaction with the service you've received from Big Motoring World. We apologise for any inconvenience or frustration caused by the issues you've encountered with your car.

I understand from your communication with our After-Sales team that your vehicle is booked in to Jaguar Maidstone. They have also provided their phone number, so they can pay the garage over the phone for the diagnosis, and have all communication with us for any repairs your vehicle requires.

Please be assured that we value your feedback and will take the necessary steps to address the issues raised. We apologise for any inconvenience caused and appreciate your patience as we work towards a resolution.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 1 out of 5 stars

Poor After sales service

Avoid this company at all costs

I bought a vehicle from Big Motoring World and within less than a week, it developed mechanical faults. Instead of resolving the issue properly, they dragged the process out with every stalling tactic possible.

First, they demanded pictures of the fault. Then they claimed they had no garage appointments for two weeks. When they finally booked me in, they sent me to a tyre garage that couldn’t even carry out the repair, wasting even more time.

I was left without a courtesy car, stranded, and paying daily transport costs out of my own pocket.

The car has now been repaired and ready for four days, but Big Motoring World is refusing to pay the repair bill, even though the vehicle was sold with a warranty. They keep insisting the warranty is “free,” but that does not excuse the fact that:

I was never given a warranty certificate

The warranty was never activated

The warranty provider has no record of my vehicle being covered

A “free” warranty is still a promise — and they failed to honour it.

Their post‑sale customer service is non‑existent. Calls go unanswered, emails are ignored, and you are passed from one department to another with no resolution.

I am reporting this to The Motor Ombudsman and Trading Standards via Citizens Advice.

Avoid this company at all costs. Once they have your money, you are on your own

19 May 2026
Unprompted review
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Stride Networks,

Thank you for leaving us a review.

I am so sorry to hear that you have encountered a fault with your vehicle and that you have been left disappointed with the support that has been provided.

After reviewing your communication with our After-Sales Team, I can see that they have been in touch to advise that, as the repair was carried out at the garage without prior authorisation, a review needs to be carried out on our end first.

I can see that the team have received your latest emails and a member of the team will be in touch as soon as they can to respond and provide any updates that they have at that time.

I understand that this would be a frustrating experience, especially as your concerns started shortly after purchase. We are truly sorry to read this, and that we have been unable to provide you with the excellent customer service that we aim to deliver.

As a business, we would never want anyone to feel this way, as we are sure you can appreciate, it is certainly not our intention to cause you any upset and we sincerely regret that your experience has left you with this disappointment.

We are sorry to hear that your experience of receiving a response to your complaint has taken longer than expected. If you would like to get in touch to discuss this further or provide any further details, please do not hesitate to reach out at bigassist@bigmotoringworld.co.uk

Kindest Regards,
Big Motoring World

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely abhorrent

Absolutely abhorrent.

From the deceptive sales technique ( the sales man said he could only give me a certain amount on a the part exchange if accepted the £3500 in warranties ) then poor support after sales when things went wrong within the standard 3 month warranty. Which apparently were covered in the seemingly fictional 200 point check. After sales gaslight and couldn’t care less once they have your money. Avoid like the plague!!

1 February 2026
Unprompted review
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Gemma,

I am so sorry to hear about your concerns.

Unfortunately, we have been unable to locate your details and we have yet to receive a response to our request for further information via Trustpilot.

Please get in touch at bigassist@bigmotoringworld.co.uk with further details including your vehicle registration so that we can look into this further.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 2 out of 5 stars

Unlikely to return

We viewed a vehicle the previous week and phoned on Sunday morning to request that the car be cleaned ahead of coming to purchase it as it was really quite grubby when we viewed it. We placed a reserve on the car and the person on the phone booked an appointment for 11:45. We arrived early at 11:30 and were placed on the sofas. It was gone twenty minutes, no refreshment offered to fill the wait time. A gentleman said he would go and get the car and bring it round. More time passed and still nothing so went to reception. The receptionist then went to find someone to go and get the car. The clear issue here is regarding whose sale it is and that our sales person was with someone else. That shouldn’t be the customer’s problem but if you cultivate a work culture that’s like this then that’s who ultimately suffers - the customer. We didn’t get to take our car until 3:30. So effectively 11:45 to 3:30 to purchase a car we had already identified and reserved. There was no selling of that car to us in that time. I get being busy but it’s a silly business model when someone who easily wants to walk in and purchase is waiting around for that long. Adding on the sales time of the previous week, that’s about 5 -6 hours of time at Big Motoring World that did not involve much deliberation about a car on our part. While staff were personable and friendly enough, I’m Unlikely to want to purchase a car from there again based on this experience.

17 May 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Danielle,

We are sorry to hear you had to wait longer than expected for your appointment and that the condition of the vehicle didn't meet your expectations.

I have passed this feedback on to the management team at Blue Bell Hill to ensure necessary training is carried out so that this is improved going forward.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 2 out of 5 stars

Disappointing Experience – Issue Not Resolved Before Purchase

I recently purchased a car from Big Motoring World and unfortunately my experience was disappointing.

During the test drive, a low tyre pressure warning appeared on the dashboard. I pointed this out to the salesperson and asked for it to be properly checked before purchase. I followed up on this two more times and was reassured each time that everything had been taken care of.

However, after getting the car home, the issue persisted. The tyre kept losing pressure and I had to keep inflating it. It later turned out there was a nail in the tyre, and replacing it cost me £250.

I feel that my concerns were not taken seriously, and that the main focus during the sale was on pushing finance options and selling an additional paid warranty.

Overall, I’m disappointed with the level of customer care and the lack of proper checks before handing over the vehicle.

30 March 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi K. Mlynski,

We apologise for any inconvenience or frustration caused by the issues you've encountered with your vehicle's tyres.

All of our vehicles are subjected to an inspection prior to their placement on the forecourt. I understand from your communication with our after-sales team that they requested the invoice and any reports regarding the replacement of this tyre, but didn't get a response to this. They also sent multiple emails asking you to confirm if you required further assistance, but didn't receive a response.

If you require further assistance, please get back in touch with the After-Sales team, who will be able to assist you.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 1 out of 5 stars

pushy

pushy, poor customer service. Only interested in you if you want to buy, no time given to consider other options. So much time wasted sitting around.

27 March 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Alison,

We apologise for any discomfort or inconvenience you may have felt during your visit to our Blue Bell Hill branch. Providing a seamless and pleasant car-buying experience is our utmost priority, and we apologise for any inconvenience that the sales of additional products may have caused.

I have passed this on to the relevant Management Teams so that this can be reviewed internally. Additional training will also be provided where necessary to ensure this does not happen again.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 5 out of 5 stars

The initial information given online…

The initial information given online was very helpful, we had lots of info about the car we wanted. The staff were really helpful and friendly. I enjoyed the flat whites. The process was quite exhausting though, we were there for three hours and I was shattered. I knew what I wanted but the salesman kept repeating why I should take the finance offered by you and the warranties and the products to protect the car. I had already decided on my budget and organised finance . I know it is the Salesperson’s job but I am in my seventies and it was all a bit much. The finance person was OK, no problems. Holly who we saw right at the end of the process was professional, helpful and straightforward, thank you, just as I like it.

3 May 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Anne,

Thank you for your lovely review!

We are pleased with your satisfaction with the service provided, but sorry for your disappointment with the sale of additional products. I will pass this on to the team at Blue Bell Hill.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 1 out of 5 stars

Awful company

Awful company with shady paractices. Went to view a car after paying £129 to have it moved from another branch. I did a part ex quote on their website for my current car it came out at between 14k and 16.2k (depending on condition) Considering my car to part ex is an Immaculate , 1 owner, full service history car wilth low mileage I assume I will get toward the top end of this.
After around 2 hours of sales pitch looking at the poorly prepared/poor condition car and then hav ong to go through a pointless demonstration of all the snake oil addons they try to sell they offer me 13.5k part ex, which to be fair was utterly disgraceful. All I can say is take a tip and avoid.

2 May 2026
Unprompted review
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Simon,

We are sorry about your disappointment with your experience with us.

Unfortunately, the system currently used for valuations is very limited, the marketing and development team are looking into a new system for this. Along with this, the valuation is to be used as a guide only until viewed in person. Our valuation can depend on many factors, and we do value our part exchanges slightly differently from some dealerships, as the majority of cars do go to auction.

I do apologise for the disappointment that this has caused.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 5 out of 5 stars

Very easy transaction

Very easy transaction. Benneth who dealt with the car sale was spot on, very helpful, not pushy. Car priced reasonable for retail. Would definitely buy from big motoring world again.

2 May 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi John,

Thank you for your great 5-star review!

I will pass on your feedback to Benneth.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 5 out of 5 stars

I bought a car from big motoring blue…

I bought a car from big motoring blue bell hill Chatham. The salesman was polite and professional. The process of buying the car was straightforward and quick.

25 April 2026
Unprompted review
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Mohammed,

Thank you for your lovely 5-star review!

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 1 out of 5 stars

Took hours to complete paper when we…

Took hours to complete paper when we were being told 5/10 min repeatedly

24 April 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Tina,

We are sorry to hear you had to wait longer than expected during your purchase. I have passed this feedback on to the management team at Blue Bell Hill to ensure necessary training is carried out so that this is improved going forward.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 1 out of 5 stars

Hard sell warranty that doesn’t deliver

Hard sell warranty that doesn’t deliver
Purchased a 2021 BMW 330e in March 2025. The warranty was pushed hard at the point of sale as comprehensive cover — unlimited claims, hire car included, £100 per hour labour rate. None of this has been honoured.
The car broke down 13 months later. The warranty company — which was switched from RAC to Warranties 2000 without any notification to me — authorised £1,071 of a £2,820 repair bill. I have been without my car for nearly two months. No hire car was offered despite it being in the written terms.
Big Motoring World’s complaints team issued the same copy-and-paste response twice without addressing a single specific point raised. Their final response on 29 April 2026 did not mention the policy switch, the missing hire car, or the wrong labour rate — none of it.
The matter is now with The Motor Ombudsman, the Financial Ombudsman Service, and Trading Standards.

In answer to your response;
We have never been given the T’s & C’s we have asked for them 3 times , for some reason you don’t want to provide them

26 March 2026
Unprompted review
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Ken,

I can see that, after reviewing your concerns, our after-sales team has advised that, unfortunately, we will not be able to assist with the issues you have raised. You were presented with the warranty terms and conditions at the point of sale, and you would have needed to accept them.

Warranties2000 hold the right to use reconditioned and used parts, and they can supply these parts. So this is why there is a large shortfall in the authorised costs.

We apologise for any disappointment or frustration that may have been caused.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 5 out of 5 stars

We had an excellent experience with Big…

We had an excellent experience with Big Motoring World from start to finish. The whole process was smooth, professional, and stress-free. The team was welcoming, helpful, and made us feel confident about our purchase from the moment we arrived.
A special thank you goes to Adam, who handled the sale of our car with outstanding professionalism. He was knowledgeable, patient, and genuinely cared about helping us. Adam explained everything clearly, answered all of our questions, and made the entire experience comfortable and enjoyable. His customer service was exceptional, and we never felt pressured at any stage.
We are extremely happy with our new car and would highly recommend Big Motoring World to anyone looking for a reliable dealership with excellent customer service. Adam is a real credit to the company.

22 April 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Daniel D,

Thank you for your lovely 5-star review!

I will pass on your feedback to Adam.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 5 out of 5 stars

Polite and welcoming

Polite and welcoming

21 April 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi,

Thank you for your great 5-star review!

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 3 out of 5 stars

First impressions make all the difference

I was not at all impressed with your company making an appointment and then turning up an HOUR late.

The gentleman who did eventually arrive turned out to be very pleasant and helpful.

21 April 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi Paul,

We are sorry to hear you had to wait longer than expected for your appointment. I have passed this feedback on to the management team at Blue Bell Hill to ensure necessary training is carried out so that this is improved going forward.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 4 out of 5 stars

Staff were friendly and helpful

Staff were friendly and helpful
Scored down a bit due to test drives being a bit short.

20 April 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi,

Thank you for your great review!

We apologise for your disappointment with the test drive.

Kindest regards,
Big Motoring World

Rated 1 out of 5 stars

Valuation con

After doing a on line valuation of between 12,900 and 14,200 i drove over an hour to be told we will give you 10,000 for my car witch was in better condition than the car you were selling .its a total con would never buy from this company

20 April 2026
Big Motoring World - Blue Bell Hill logo

Reply from Big Motoring World - Blue Bell Hill

Hi P French,

We are sorry about your disappointment with your part-exchange valuation.

Unfortunately, the system currently used for valuations is very limited, the marketing and development team are looking into a new system for this. Along with this, the valuation is to be used as a guide only until viewed in person.

Our valuation can depend on many factors and we do value our part exchanges slightly differently to some dealerships as the majority of cars do go to auction.

I do apologise for the disappointment that this has caused.

Kindest regards,
Big Motoring World

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look