While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 624 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Many customers found the staff to be very friendly, helpful, and efficient, often praising their professionalism and the warm welcome they received. People also appreciated the organized service and the additional offerings like photocopying and application assistance, which made the process smoother. However, some people were dissatisfied with the booking process and the website, describing them as difficult to use and prone to crashing. There were also reports of difficulties in securing appointments, with some vanishing quickly or being unavailable for extended periods. Contacting customer service was also a concern for some, as they experienced inconsistent help or a lack of direct communication channels.

What people talk about most

Staff

Consumers find staff experiences to be ambiguous. Many reviewers praise staff members for being professional,... See more

Service

People report ambiguous experiences with service. Many customers express dissatisfaction, citing issues like... See more

Booking process

Reviewers express widespread frustration with the booking process. Many customers report difficulties... See more

Website

Customers consistently express extreme frustration and dissatisfaction with the website. Many report... See more

Customer communications

Clients share ambiguous opinions on contact. Many reviewers express significant frustration with the lack of... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

The personnel are very nice I was served at counter 1 and everything was explained clearly to me. The environment is welcoming.

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Applying for a french long stay visa can be a long and somewhat difficult process. The TLS website is difficult to navigate and can be very busy resulting in applications failing to be validated/ac... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I have now received my refund—thank you. I have updated my 1-star review to 3 stars. However, I did not increase it to 5 stars for the following reasons: - I understand that system errors ca... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

Genuinely a great experience from the front door to the exit EXCEPT that the guy that proceeded our group application payment tainted the experience. We were called and he started processing what... See more


Company details

  1. Business Administration Service

Information provided by various external sources

Founded in 2007, TLScontact helps governments to manage their administrative interactions with travellers and citizens. Present in 90 countries, TLScontact operates over 200 visa application centres for both Schengen and non-Schengen governments and handles over 4 million visa applications every year. TLScontact is part of the Teleperformance Group, the global leader in outsourced omnichannel customer experience management.


Contact info

3.6

Average

TrustScore 3.5 out of 5

13K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 96% of negative reviews

Typically replies within 48 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

This website is an absolute joke

This website is an absolute joke - everytime I try to log in it glitches. I was just clicking on one available appointment today and then the page disappeared and I was told my account was blocked because I had logged in multiple times today - without logging in multiple times how am I supposed to check back for available appointments. BEYOND FRUSTRATING

2 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Costumer,





Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.



After reviewing our system, we were unable to locate any record related to your application, which means we cannot verify the details or conduct further investigation at this stage. To allow us to assist you as quickly as possible, please submit your complaint to our customer service team via this link: [https://www.tlscontact.com/en/contact-us/].

In the meantime, could you please confirm your UAN reference number? This will allow us to follow up with the team for an immediate investigation and contact you directly.

Thank you for bringing this to our attention. We value your feedback and are committed to improving the experience for all applicants.

Your TLScontact Team

Rated 1 out of 5 stars

not getting slot for visa appointmen

Hi, I am trying to book an appointment for couple of weeks and unable to find any slot for next few months, The site says regularly visit the page to get slots but when visit the site or refresh it keeps me blocked for next 2 hours. Even I tried contacting through contact page by submitting my reference number, just received the acknowledgement but not helpfull in booking appointment. This expereince is everyday struggle almost frusturated in getting slots. Will I be able to get a slot for visa or I need to burry my plans visiting France, not sure...Thanks

20 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Jay,





Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.



After reviewing our system, we were unable to locate any record related to your application, which means we cannot verify the details or conduct further investigation at this stage. To allow us to assist you as quickly as possible, please submit your complaint to our customer service team via this link: [https://www.tlscontact.com/en/contact-us/].

In the meantime, could you please confirm your UAN reference number? This will allow us to follow up with the team for an immediate investigation and contact you directly.

Thank you for bringing this to our attention. We value your feedback and are committed to improving the experience for all applicants.

Your TLScontact Team

Rated 5 out of 5 stars

The personnel were extremely friendly…

The personnel were extremely friendly and helpful. Times were managed well in line with scheduled appointments.

20 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear J Fourie,

We are more than happy your application was smooth and you enjoyed the visit. We hope to pleasantly surprise you even more when you apply with us next time!

Your TLSContact Team

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service from all staff

Excellent service from all staff, including security and application handler. Friendly and helpful atmosphere

20 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Thanks for the awesome review dear Costumer! We're so glad you felt the friendly vibe and received great service from everyone. We appreciate your feedback! Your TLScontact Team

Rated 5 out of 5 stars

it's was very excelent

19 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Thanks so much for the awesome review dear Jack ! Glad you had an excellent experience! We look forward serving you again in the future! Your TLScontact Team

Rated 5 out of 5 stars

The staffs were professional and…

The staffs were professional and helpful in guiding me through the application process. Besides, the application and the appointment booking systems were also user friendly.

19 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Teklu,

Thanks for the awesome review! We're so glad to hear our team helped make the application process smooth for you. We appreciate your feedback!

Your TLScontact Team

Rated 5 out of 5 stars

The service rendered was fantastic

The service rendered was fantastic, the hospitality and documentation was top notch.

12 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Abdulrahman,

Thank you so much! We are elated that your experience at Abdulrahman Muhammed Mushiri was worthy of a 5-star rating. Ensuring your satisfaction is what we strive for, and we are glad we succeeded.

Your TLScontact Team

Rated 5 out of 5 stars

I have used the premium service at TLS…

I have used the premium service at TLS London today for France visa. I was assisted by Lenea on counter 1 Premium Lounge. The professional, the assistance and the service was exactly what I expected for Premium service. I appreciate her service and will highly recommend her and the TLS services to anyone.

Gabriel Mbaya

18 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Gabriel,

Thank you for your review. We are glad to hear that you had a great experience at our premises. Within TLScontact we are putting effort into making our services accessible and convenient to all our customers, whatever their particular needs. Again, we are happy that our staff could provide the required help and to see your review here. We hope to see you again.

Your TLScontact Team.

Rated 2 out of 5 stars

Appointed being cancelled with no reason

I booked a prime time appointment on 18 Feb at Liverpool centre and I received the appointment confirmation on 17 Feb at 1:26am. However, the appointment has been cancelled by TLS at 3:32a.m. I checked my email in the morning and found no reason why my appointment has been cancelled . I then have no option but can just pay more to make another 'anytime' appointment on 18 Feb at Manchester centre. It's been a really disappointing experience.

17 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear F.H ,



Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

After reviewing our system, we were unable to locate any record related to your application, which means we cannot verify the details or conduct further investigation at this stage. To allow us to assist you as quickly as possible, please submit your complaint to our customer service team via this link: [https://www.tlscontact.com/en/contact-us/].
In the meantime, could you please confirm your UAN reference number? This will allow us to follow up with the team for an immediate investigation and contact you directly.
Thank you for bringing this to our attention. We value your feedback and are committed to improving the experience for all applicants.
Your TLScontact Team

Rated 1 out of 5 stars

If only not giving a star is also an…

If only not giving a star is also an option. They can do what they want with their own rule because simply there is no competition. Your customer service is 0 ( donut 0). What a joke

18 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Illi ,


Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

After reviewing our system, we were unable to locate any record related to your application, which means we cannot verify the details or conduct further investigation at this stage. To allow us to assist you as quickly as possible, please submit your complaint to our customer service team via this link: [https://www.tlscontact.com/en/contact-us/].
In the meantime, could you please confirm your UAN reference number? This will allow us to follow up with the team for an immediate investigation and contact you directly.
Thank you for bringing this to our attention. We value your feedback and are committed to improving the experience for all applicants.
Your TLScontact Team

Rated 1 out of 5 stars

The check in and security was fine I…

The check in and security was fine I was only picking up my Daughters passport I was informed where to go as I approached a line on the floor the counter attendant barked at me to wait behind the line that I had not even got near then while I was waiting for the elderly person to collect his paperwork off the counter I was barked at again “Here Next” twice I got my envelope he spoke to me a couple of times but I couldn’t understand the language he was speaking in. I think they should do some sample customer tests to see how bad they are.

16 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Paul,


Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

After reviewing our system, we were unable to locate any record related to your application, which means we cannot verify the details or conduct further investigation at this stage. To allow us to assist you as quickly as possible, please submit your complaint to our customer service team via this link: [https://www.tlscontact.com/en/contact-us/].
In the meantime, could you please confirm your UAN reference number? This will allow us to follow up with the team for an immediate investigation and contact you directly.
Thank you for bringing this to our attention. We value your feedback and are committed to improving the experience for all applicants.
Your TLScontact Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible service online and in France…

Terrible service online and in France visa center in London...

26 January 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Mr Khatkov,





Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations.




After reviewing our system, we were unable to locate any record related to your application, which means we cannot verify the details or conduct further investigation at this stage. To allow us to assist you as quickly as possible, please submit your complaint to our customer service team via this link: [https://www.tlscontact.com/en/contact-us/].

In the meantime, could you please confirm your reference number? This will allow us to follow up with the team for an immediate investigation and contact you directly.

Thank you for bringing this to our attention. We value your feedback and are committed to improving the experience for all applicants.

Your TLScontact Team

Rated 5 out of 5 stars

⭐⭐⭐⭐⭐ Biometrics Appointment

⭐⭐⭐⭐⭐ Biometrics Appointment – Excellent Service - PE1 Branch

I recently attended biometrics appointment for my visa application and the experience was genuinely outstanding.

The staff were welcoming, calm, and incredibly supportive throughout the process.

Even when a small issue with my personal details glitches came up, the team handled it with patience, clarity, and professionalism.

The two gentlemen at the front desk deserve special recognition.
They greeted everyone with warm smiles, relaxed energy, and excellent people skills.
Their approach immediately put me at ease and created a positive atmosphere for everyone entering the building.

The overall service felt massively improved.
You can tell the team has received strong training and taken previous feedback seriously.

What could have been a stressful appointment became smooth, reassuring, and well‑organised.

Highly impressed with the professionalism and human touch.

12 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Joy,

Thank you for sharing your positive experience at our PE1 Branch. We’re delighted to hear that our team made your biometrics appointment smooth, welcoming, and stress‑free. Your comments about the professionalism, calm approach, and improved service mean a lot to us. We’re glad our efforts toward better training and organisation are reflected in your visit. Wishing you all the best with your application.

Your TLScontact Team

Rated 1 out of 5 stars

Extremely unprofessional

Extremely unprofessional. They have zero respect for your time or the importance of your passport. I’ve had a terrible experience with their lack of communication and total disregard for the stress they cause. Avoid if you have any other choice
My reference number is - FRA1LS20267000679
I applied from your Los Angeles, California office on January 21, 2026, and received a delivery notification on February 2nd. After waiting two days, I discovered the passport was being returned to sender. I received another returned notification on February 12th; it was sent back to your Washington DC office instead of being delivered to me. My international flight is on the 24th, but I still don't have my passport. I've submitted two reports and haven't received a reply in the last three days. I've called and was told someone would contact me soon, but time is running out, and I'm very worried about my passport, as I've already purchased my ticket and made all arrangements.

11 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Krishna, Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet your expectations. After reviewing our system, we were unable to locate any record related to your application, which means we cannot verify the details or conduct further investigation at this stage. To allow us to assist you as quickly as possible, please submit your complaint to our customer service team via this link: [https://www.tlscontact.com/en/contact-us/]. In the meantime, could you please confirm your reference number? This will allow us to follow up with the team for an immediate investigation and contact you directly. Thank you for bringing this to our attention. We value your feedback and are committed to improving the experience for all applicants. Your TLScontact Team

Rated 1 out of 5 stars

Unfair Policies, No Refund & Terrible Customer Service

Once again I had an extremely frustrating and disappointing experience with TLS France.

I created my account on 3rd January and managed to secure an appointment on 6th January for 6th February. Due to personal reasons, I cancelled my appointment on 31st January — well within the 72-hour cancellation window clearly mentioned in their message.

However, when I contacted them on 13th February to request a refund, I was told that cancellations must also be made within 14 days of booking. This condition was never clearly stated during the cancellation process. It’s completely unreasonable — how is anyone supposed to cancel within 14 days if available appointments are often scheduled much later?

To make matters worse, their website is unreliable. I was repeatedly asked to submit a request through an online form, but it simply doesn’t work and throws errors like:
"Submission error: Error: An unexpected response was received from the server."

Customer service is equally disappointing. The staff are rude, dismissive, and unwilling to provide clear explanations. I called five times in one day and still received no resolution — no booking, no refund, and no accountability.

Their policies are inconsistently communicated, with important terms buried in documents rather than clearly presented where users actually need them. This feels highly misleading and unfair.

Overall, this has been a shocking experience. I will be escalating this matter further as this appears to be a clear case of poor practice and lack of transparency.

Please do not reply with a generic message to my review.

Update (after company response):
The response provided does not address my main concern. While TLScontact refers to a 14-day cancellation policy, this condition was not clearly shown at the point of booking or cancellation on their actual website where you actually cancel.

In my case, there were no appointments available within 14 days, nearest was 1 month after making this condition impractical and impossible to follow. Despite this, I cancelled within the clearly stated 72-hour window.

Customers should not be expected to search through external policy documents for critical conditions. This lack of transparency is unfair and misleading.

13 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Richa,


Thank you for your feedback.

Our team always aims to provide professional support while following the procedures and requirements set under our terms.

We understand that due to personal reasons, you had to cancel your appointment. You are entitled to a refund of the Services Fees you paid ONLY if you cancel your appointment within fourteen (14) days from your booking date (the “Cooling-Off Period”) for as long as you cancel at least three (3) days (excluding Saturday, Sunday and public holidays in the jurisdiction of the relevant Visa Application Center as published on our website) in advance of your appointment.

We would invite you to visit our refund policy on the website for more details: https://static.tlscontact.com/media/gb/20250403_refund_policy_fr_client_tls_uk_english.pdf

Your TLScontact Team

Rated 5 out of 5 stars

Super friendly and efficient staff

Super friendly and efficient staff, I didn’t have to do anything, they took care of everything. I have been coming to TLS for over 2years now and it’s always lovely interactions. Especially a shoutout to Cedric, Beo and Sandra, such a wonderful team!

~Kshitij Patil

13 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Thank you for sharing your feedback. We’re glad to hear that our team, Cedric, Beo and Sandra, were helpful, and we’ll make sure your kind words reach them. Your feedback is valuable and helps us improve our services further.

Your TLScontact Team

Rated 5 out of 5 stars

efficiency on show

efficient and fast as long as one subscribes to the priority setting.

13 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Thank you for your generous rating! We're thrilled that you had such a positive experience.

Rated 2 out of 5 stars

No record of my biometrics appointment..

After booking my biometrics appointment, I received a confirmation email and later a reminder, with conflicting information regarding dates.

I then had to change my appointment but did not received an email confirmation. When I arrived, TLS had no record of my new appointment and the appointment had disappeared from my online account. Luckily I had taken a screen shot of the new appointment confirmation and I was able to attend. Confusing, disappointing and worrying.

28 January 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear MsWein,

We are sorry to note that you were not satisfied with our services. We are always interested in receiving feedback to help us improve our customer service, so please do not hesitate to provide more detailed comments so that we can identify what went wrong on our side. To allow us to assist you as quickly as possible, please can you submit your complaint to our customer service team via this link:https://www.tlscontact.com/en/contact-us/. In the meantime, can you please confirm your reference number? This will allow us to follow up with the team for immediate investigation. 

Your TLScontact team

Rated 3 out of 5 stars

Very good staff. In need of more IT support and updated general policies

Index:
The potential solutions
My story
The Problems

The potential solutions:
Having applied for my 1st French visa, I think that the following would be helpful:
That the excellent staff at the TLS Visa centre should have good access to IT help
That customers should be able to have their passports sent to them by Royal Mail recorded delivery signed for, instead of an expensive courier.
That a photocopier should be readily available to staff at the Passport collection office. This would greatly improve customer satisfaction.

My Story:
I applied for a French Long Stay Visitor Visa.
I attended the ‘interview’ at the TLS Contact Center in Wandsworth with all of the required papers and documents.

The Problems:
The staff were excellent but had problems with their computer / printer and there was a significant delay because of that.

Two weeks later I went to collect my passport from TLS Contact, Wandsworth, as I did not want to pay for an expensive courier and Royal Mail Delivery was NOT offered as an option.

I had numerous items of ID, including my old passport, driving licence and many other documents. I was told that I could NOT collect my passport as I did not have a ‘copy’ of my ID. This requirement was in the ‘small print’ of one of the many documents. Many other people that were there at the same time as me had the same problem.
We were required to go away again and get a ‘copy’ of our ID. This could easily have been done by staff at the TLS Contact centre, if they had access to a photocopier in that department. There was only 1 member of staff assisting customers when I went there. There was a long queue because of that.

TLS Contact replied to part of my review:
"For in-person collection, a photocopy of a valid form of ID is required and this is communicated on the day of the appointment; it is also mentioned on the receipt provided at the end of the process"
Considering that the Visa costs £88 and the TLS admin fee on top of that is £49, I am sure that TLS Contact could afford to copy your ID when you come to collect your Passport / Visa in person, or allow more choice in how it is returned to you, as it's owner.

11 February 2026
Unprompted review
Tlscontact logo

Reply from Tlscontact

Dear Mr Stock,


Thank you for taking the time to share your recent visit with us. We appreciate you sharing your thoughts on how we can modernize the experience and sincerely regret the frustration you have experienced on that day.



Please note when booking the appointment online, all applicants are given the option to purchase a courier service or to opt out. This service is also offered as soon as you are called to a counter when your number is called. We charge £30.00 for a Guaranteed next-day delivery service; this service allows you to track your parcel, helps prevent loss in transit.

For in-person collection, a photocopy of a valid form of ID is required and this is communicated on the day of the appointment; it is also mentioned on the receipt provided at the end of the process.



Please be assured that we are continuously looking for ways to make these visits as efficient as possible as we update our technology.



Thank you for your patience and for helping us improve our services.
Your TLScontact Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look