Puerto Rico Car Transport Reviews 

150
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Puerto Rico Car Transport has been very professional, Hacienda is the one who makes everything more complicated then it should. I got the notification from PCT to get my documents on the 17th Wednesda... See more

Rated 5 out of 5 stars

The car arrived early and in perfect condiciones. They answer every question at any given time vía phone and email. Althought we never recieve a call before the Date change and that could've cause of... See more

Rated 5 out of 5 stars

Your staff was very helpful in informing me of the many requirements needed to ship my vehicle to the states. They informed me of the status of my truck shipment and drop off and pickup went smoothly... See more

Rated 5 out of 5 stars

Puerto Rico Car Transport made the whole process a breeze. Being a “first timer” shipping a car, I was really apprehensive about everything (and super stressed out); but, PRCT went above and beyond,... See more

Company details

  1. Logistics Service
  2. also in
  3. Shipping Company
  4. Transportation Service
  5. Trucking Company
  6. Vehicle Shipping Agent

Written by the company

Puerto Rico Car Transport is a leading provider of automobile shipping services to and from the port of San Juan, PR. We offer direct service to or from any location in the United States. At Puerto Rico Car Transport, our goal is to make vehicle shipping to and from Puerto Rico as easy and cost effective as possible.


Contact info

4.6

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

150 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.6

All reviews

(150)

42 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

This has been the worst customer…

This has been the worst customer service I’ve ever experienced. I called back within 2 minutes after their operator reached out about my vehicle transport, and even though I had already submitted all paperwork, she refused to look up my profile by name. When I asked for a supervisor, I was told there wasn’t one. When I requested a refund, that was also denied.

I run 3 businesses and employ over 100 people — I know what good customer service looks like. This company does not provide it. Do not recommend.

11 September 2025
Unprompted review
Puerto Rico Car Transport logo

Reply from Puerto Rico Car Transport

We’d like to clarify a few details regarding your order. You booked transport on 9/10 for pickup on 9/11, and our team spoke with you right after booking to review the required documents for transport. Your card on file has not been charged, which is why there was no refund to provide.

Our goal is always to make the process as clear and smooth as possible, and we regret if there was any misunderstanding during your call.

Rated 5 out of 5 stars

Easy than I thought

PR Car Transport was a delight to work with. They picked up the car from my home in Maryland, transported it to Florida and shipped it to PR. They kept me informed throughout the journey. Picking the car up at the PR port was straightforward. I am grateful for the ease and flow of the process.

21 August 2025
Rated 2 out of 5 stars

Slow in scheduling pick-up and zero follow-up.

I have submitted all documentation and i'm still pending the car pick-up. It's been nearly 2 weeks since the original scheduled date. They have not reached out to me to let me know any progress. I need to move out of state soon and this lack of service is making me nervous.

17 August 2025
Unprompted review
Puerto Rico Car Transport logo

Reply from Puerto Rico Car Transport

We appreciate your feedback and apologize for any inconvenience you've experienced. However, we are unable to find your booking based on the limited information provided. If you could please provide more details regarding your booking such as the name associated with the order or the booking number, we would be happy to investigate further. Your satisfaction is our priority, and we are committed to addressing and resolving any issues you may have encountered.

Rated 5 out of 5 stars

Great service and communication

The car arrived early and in perfect condiciones. They answer every question at any given time vía phone and email.
Althought we never recieve a call before the Date change and that could've cause of us not being able to pick it up. However recieve a communication hours before pick up. Other than that very good communication and service.

8 August 2025
Rated 1 out of 5 stars

Very disappointed

Reviews
All
vehicle40
call30
email19
money14
+6
Sort by
Most relevant
Newest
Highest
Lowest

Deb Confer
Local Guide·64 reviews·8 photos
I left a good review for this company a few years ago but unfortunately have had the total opposite experience this time.
1st they didn't answer questions and were not helpful in getting answers. … More

Cindy Rodriguez
1 review
2 weeks ago
New
My experience with Puerto Rico Car Transport was excellent!!! The process was exactly how it was estimated my car got picked up from my home, left the port and arrived in Puerto Rico right on schedule with no issues or damages to my car. I have referred them to friends and families and will definitely use them again.

nicolas mitchell
11 reviews·4 photos
6 days ago
New
Absolutely the worst experience! Save your time and money and go directly through CROWLEY. They lie changed dates even after sending confirmation emails saying my truck was on a vessel and headed to Puerto Rico delaying it over ten days and … More

Griselle Cruz Sanchez
2 reviews
a month ago
Honestly, after reading the bad reviews I got very nervous. But let me tell you that I have zero complaints about the company. If you follow all the instructions you shouldn’t have any issues. They picked up my car on the scheduled day and … More
Deb Confer
Local Guide·64 reviews·8 photos
just now
New
I left a good review for this company a few years ago but unfortunately have had the total opposite experience this time.
1st they didn't answer questions and were not helpful in getting answers.
2nd. They have an arrival date then changed it 4 times. Do they not realize that people have lives and can't be rearranging their schedules everyday.
3rd. The day the were suppose to deliver I was told between 1 and 3 and would receive an hours notice. When they didn't show I questioned and was told 5:30. They didn't inform me of the delay I had to reach out to them! I'm still waiting to see if it shows. I have canceled so many appointments and rearranged my schedule because of their incompetence.

1 August 2025
Unprompted review
Puerto Rico Car Transport logo

Reply from Puerto Rico Car Transport

We’re pleased to hear that your vehicle has now been delivered, though we’re truly sorry to hear that your recent experience did not match the positive one you had with us in the past.

While we strive for timely and seamless service, all pickup and delivery dates are estimates, as noted in the terms of agreement. Carriers can unfortunately face unforeseen delays such as mechanical issues, traffic, or weather conditions. In your case, the originally assigned carrier experienced a breakdown and was forced to cancel. As soon as we were informed, our team worked urgently to secure a replacement carrier so your transport could move forward as quickly as possible.

In regard to the delivery window, we understand how frustrating it can be to adjust your schedule. Carriers typically provide a 2–3 hour notice prior to arrival, and because delays on the road are common, we do not recommend waiting around for the truck without that confirmation call.

We truly regret the inconvenience this caused and appreciate your past support. Your feedback helps us continue improving communication and transparency for every customer.

Rated 5 out of 5 stars

Puerto Rico Car Transport - totally recommend!

Puerto Rico Car Transport made the whole process a breeze. Being a “first timer” shipping a car, I was really apprehensive about everything (and super stressed out); but, PRCT went above and beyond, to make me feel calm and confident - that they would take care of things.

They always answered questions without delay and they always had a great rapport with me all throughout. My vehicle arrived at the destination on time and in perfect condition. Job well done! I highly recommend Puerto Rico Car Transport for your shipping needs. Thank you all for all your help, assistance and support!

11 July 2025
Rated 5 out of 5 stars

Great Experience with Vehicle

Company did outstanding work keeping me informed of the requirements for transporting my vehicle from Puerto Rico to Jacksonville. Once my vehicle arrived, they informed me that it was ready for pickup one day earlier than expected.

5 July 2025
Rated 1 out of 5 stars

Worse experience ever…


To start my truck was picked up from Colorado by a company, come to find out this transport company puerto Rico Car transport did not have any knowledge of who picked up my truck. They asked us to purchase additional insurance from them which we did, TOTAL SCAM! When my truck arrived in Puerto Rico the truck has been driven on 4L an additional 31 miles. The inside of the truck was full of mud. There were fuses taken out and left on floor drivers side. The air conditioner button was broken. The truck would not turn on, an alarm kept going off. I was told to take the truck to 2 different mechanics for estimate at my cost. I took my truck in to Toyota where I was told they observed new electrical tape around the front axel both sides. Messed up the steering column and suspension by being driven on 4L. The truck was leaking from the front end. This truck had always been kept garaged and maintained regularly. The total cost for my damages are over $5000 and Puerto Rico transport claimed that I should file a claim with Crowley as they were not responsible for the damages. Crowley claims they only drove it on the ship and off to file the claim with the transport company. This has been going on since March 26,2025. The bogus insurance now turns out to be as they stated "not an insurance but a coverage", if your car gets any outer damages as far as scratches or so you could file a clsin to see if it's covered. Meaning as long as they deliver you vehicle with no scratches they could remove and damage all other mechanical components of your car and are not responsible for it. The staff is rude and have no knowledge of what they are doing. They give you the run around, waste your time and in the end wipe their hands clean of any responsability. Unless you are willing to take a chance at your vehicle being damage and are financially prepare to sue them for damages, DO NOT USE PUERTO RICO CAR TRANSPORT, worst experience with a company ever!

25 March 2025
Unprompted review
Puerto Rico Car Transport logo

Reply from Puerto Rico Car Transport

We’re very sorry to hear about your experience with the transportation of your 2009 Toyota, and truly understand how frustrating this situation has been for you. It’s always our goal to provide a smooth and professional transport process, and we regret that this was not your experience.

Your vehicle was transported from Colorado to Florida by UZ Auto Trans, and pictures were taken in Florida showing the vehicle in the same condition as when it was picked up in Colorado. The vehicle was then placed on a Crowley ship for the final leg to Puerto Rico. It is our understanding that you have already been in touch with Crowley.

We do want to clarify some important points regarding the transport and the agreement signed at the time of booking. The Terms of Agreement explain that we are not liable for mechanical issues as these areas are not inspected during pickup or delivery. One of the reasons there is no inspection of the internals of the vehicles is because the drivers are not trained mechanics. They are not able to determine how much life is left on mechanical functions such as an engine, transmission, or suspension. Also, even if they were trained mechanics, the amount of time and the expense incurred to test every function of a vehicle prior to transport would make it not feasible. These exclusions are standard across the industry and are especially important on older vehicles and vehicles with over 200,000 miles such as yours.

We genuinely apologize for the frustration, stress, and inconvenience this situation has caused. We truly value your business and regret that we were not able to meet your expectations in this case.

Rated 5 out of 5 stars

Best Way To Ship a Car to Puerto Rico

They were very attentive throughout the process. I had a lot of questions as it was my first time shipping a car. Puerto Rico Car Transport was cheaper and better communicating than any other company I tried to reach out to. We shipped 2 cars door to port and they were awesome to work with and were very flexible with my moving schedule.

30 May 2025

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look