Oakwood Motor Company Bury Reviews 

495
•
TrustScore 4 out of 5

4.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 207 reviews, reviewers had a great experience with this company. Consumers frequently praise the knowledgeable and friendly staff for guiding them through a smooth, completely pressure-free vehicle selection and purchase process. Many buyers also highlight the impressive variety of clean cars available and the efficient, helpful assistance provided by the team during financing and vehicle handover. Some reviewers were not happy with the after-sales service, mentioning prolonged communication gaps, ignored emails, and unaddressed mechanical or cosmetic issues. A few people experienced frustrating delays and felt that staff lacked proper support and responsibility once the initial car sale was successfully completed.

What people talk about most

Staff

Reviewers highlight positive aspects of staff, frequently describing team members as exceptionally helpful,... See more

Service

Consumers find service to be a mixed experience, with many reviewers praising the helpful staff and smooth... See more

Product

Users describe ambiguous feelings regarding their product experiences, with reviewers reporting both... See more

Customer service

People report ambiguous experiences with customer service, noting that initial interactions during the buying... See more

User experience

Customers had great satisfaction with the user experience, often describing the process as smooth,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

A good welcome and gathering information on the type of car I wanted to buy. No pressured sales. Opportunity to view and test drive a car seen on Auto Trader. Responsive pricing meant there was a pric... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Had another wonderful experience buying at Oakwood Motor Company. Have bought from them before and as they are a local business I decided to try them first. Sales staff made the initial buying process... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Both my boys have bought cars within the last 2 years from Oakwood Motor Company. Both Sales people explained everything clearly and went through all details. Handover went smoothly. Even the after sa... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service from the minute we walked through the door to purchasing our car. There was a huge variety of cars to choose from, and we felt at ease asking many questions about each and every one... See more

Company replied


Company details

  1. Car Dealer
  2. also in
  3. Used Car Dealer

Written by the company

Oakwood Motor Company are an established family run used car dealership based in Bury. We have over 400 cars currently in stock from all your favourite brands including our specialist selection of Audi VW Group vehicles. Our fantastic rates are available on both HP and PCP finance and we have extended warranties available for up to 3 years for complete peace of mind. Our experienced sales team are on hand to help you every step of the way, so give us a call today to reserve your new car with a refundable £100 deposit.


Contact info

4.1

Great

TrustScore 4 out of 5

495 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 82% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.1

All reviews

(495)

208 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Aweful dealership ,

Aweful dealership ,

Have been without a car for nearly 3 months..
They sold me a faulty car with the wrong battery in.

They ignore emails they don't sort out any issues you raise and pass the buck to each other, I will be taking this as high as I can go as I'm paying the finance every month for a car that doesn't work!

They have made my experience of getting a new car extremely stressful and unpleasant.

Absolutely disgraceful company stay well clear of them!!!

9 May 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Hi Amy, we’re sorry to hear how stressful and frustrating this situation has been, particularly as you’ve been without the use of your car for such a prolonged period while continuing to make your finance payments.

We understand your concerns regarding the reported fault with the vehicle and battery, but we’re also disappointed to hear that you feel communication has been lacking and that you’ve been passed between different people without getting the answers or resolution you expected.

As there are specific technical and ongoing after-sales issues involved, we don’t want to speculate publicly about the cause of the fault or the work required without reviewing the full history of the case. Your concerns clearly need proper attention and a clear update on where matters currently stand.

Please contact support@oakwoodmotorcompany.com with your vehicle and purchase details so the relevant team can review the case and outstanding issues.

We regret that your experience has reached this point, Amy, and appreciate you bringing your concerns to our attention.

Rated 3 out of 5 stars

Non existent customer service

Sales decent and helpful. After sales and customer service non existent. Did not bother to arrange the transfer of the registration document to me and all attempts at communication ended at a brick wall. Indifferent towards the customer once they have made the sale.

11 July 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Hi Frank, thank you for sharing your feedback. While we’re pleased to hear that you found the sales experience helpful, we’re sorry that the support you received afterwards has left you feeling so disappointed.

We understand your frustration regarding the registration document and, particularly, the difficulty you’ve experienced trying to get an update. Our customers should feel supported after they’ve purchased their vehicle, not just during the sale.

As this appears to remain unresolved, please contact support@oakwoodmotorcompany.com with your vehicle and purchase details so the relevant team can look into the registration issue and what has happened with the previous communication.

We appreciate you bringing this to our attention, Frank, and regret that the after-sales experience has taken away from what initially started as a positive one.

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely terrible experience

Absolutely terrible experience. We travelled from the Wirral to Bury after being called twice that morning and confirming we would arrive at 12pm. We then sat waiting 4½ hours for the car to arrive.

The service was awful. One member of staff with grey hair repeatedly walked past, shrugged his shoulders and sarcastically said “nothing I can do” rather than actually helping.

Then, just 30 minutes before the car finally arrived, the manager came over to tell us there was a large dent in the bonnet, saying they had no idea how it had happened.

When we finally got the car, it had only 12 miles of charge, meaning we had to stop and charge it on the way home, and it hadn’t even been valeted. We subsequently had to book it back in for repairs, with two tyres down and 4 worn brakes. FAILED the AA inspection but decided to only show us/ send this to us AFTER we asked days later. Also no log book with the car, said they’d send it but haven’t

An incredibly stressful and disappointing experience from start to finish. We travelled a long way and were left sitting around for hours, only to receive a car that wasn’t in the condition we expected.

Don’t believe half of these reviews, quite shocked there’s so many good ones, probably family and friends….

17 June 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Hi Emily, thank you for taking the time to explain your experience. We’re sorry to hear how stressful and disappointing your visit to our Bury site was, particularly after travelling from the Wirral and having confirmed your arrival time with us that morning.

We understand your frustration surrounding the lengthy wait, the condition and preparation of the vehicle when it arrived, and the concerns you subsequently raised regarding the tyres, brakes, AA inspection and outstanding log book. We’re also disappointed to hear about the interaction you described while waiting, as we expect our customers to feel supported and kept informed throughout their visit.

There are several specific points within your review that we would need to check against our records, so we don’t want to speculate on the circumstances publicly. As you’ve indicated that some matters remain outstanding, please contact support@oakwoodmotorcompany.com with your vehicle details so the relevant team can review these with you.

We would also like to reassure you that the feedback left by our customers is genuine, and we value all reviews, whether positive or negative. We appreciate you sharing your experience, Emily, and regret that your purchase and after-sales experience did not meet the standard you expected from Oakwood Motor Company.

Rated 1 out of 5 stars

Refund difficulties

I reserved a car however due to some issues with admin fees I withdrew from the purchase. I have since requested the deposit be refunded numerous times and haven’t had any confirmation even though the car has been relisted for sale.

1 September 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Hi Kim, thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear about the frustration you’ve experienced trying to get confirmation of your deposit refund after deciding not to proceed with the purchase.

We understand why you would expect clear communication regarding the status of your refund, particularly after making several requests and seeing that the vehicle has since been relisted for sale.

As this relates to a specific payment and cancellation, please email support@oakwoodmotorcompany.com with your reservation and contact details so the relevant team can check the transaction and provide an update on the outstanding refund.

We apologise for the lack of communication you’ve experienced, Kim, and appreciate you bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

Went to look around for a car this…

Went to look around for a car this morning. The choice of cars were poor and presentation was terrible. I went to Cartime after and couldn’t be happier. Picked a nice shiny Tesla and drive it away the same day.

5 September 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for taking the time to visit us and share your feedback. We’re sorry to hear that the selection and presentation of the vehicles available during your visit didn’t meet your expectations.

While we’re disappointed we weren’t able to find the right car for you on this occasion, we’re glad you ultimately found a vehicle you’re happy with and wish you all the best with your new Tesla.

Your comments regarding the presentation of our stock will be taken on board and shared with the team.

Rated 5 out of 5 stars

Very happy with warranty & customer service.

Windscreen washer pump and air con pump both failed within warranty period. Yes I had to wait a couple of weeks to get booked in, but both replaced without quibble.
Customer service was excellent.

2 September 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Hi Abi, thank you for sharing your experience. While it’s never ideal to have issues arise with a vehicle, we’re really pleased that both the windscreen washer pump and air conditioning pump were replaced under warranty without any hassle.

We really appreciate your patience while waiting to get booked in, and it’s especially good to hear that the customer service you received throughout was excellent.

Thank you for choosing Oakwood Motor Company, Abi, and for taking the time to recognise the way our team handled the repairs.

Rated 1 out of 5 stars

Very disappointing experience

Very disappointing experience – avoid
I purchased a car from this motor company and unfortunately the experience has been extremely disappointing.
The car had only 30,000 miles on the clock, yet just 10 days after purchasing it, the clutch failed while I was on the motorway. This left me in a very difficult and stressful situation, and I had to arrange and pay for the recovery of the vehicle myself.
What made matters worse was the customer service throughout the whole situation. Rather than dealing with the problem promptly and reasonably, the company dragged its feet and repeatedly tried to push for a repair, despite me wanting to reject the vehicle.
Eventually, after a lot of unnecessary hassle, I was able to reject the car. However, it then took almost two weeks for my money to be returned, adding even more frustration to an already very poor experience.
A car with only 30,000 miles failing after just 10 days is bad enough, but the way the situation was handled afterwards was, in my opinion, even more disappointing. The lack of urgency, communication and customer service made what was already a stressful situation considerably worse.
Based on my experience, I would not recommend this company. If you are considering buying a car from them, I would strongly suggest doing your research and making sure you understand your rights if something goes wrong shortly after purchase.
Very disappointed with both the vehicle and, more importantly, the way I was treated as a customer.

11 August 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear how disappointing and stressful the situation was, particularly experiencing a problem with the vehicle so soon after purchase and while travelling on the motorway.

We also recognise your frustration with the communication and the time taken to reach a resolution. While we’re pleased that the vehicle rejection was ultimately completed and your funds returned, we appreciate that the overall process did not meet the standard of service you expected from us.

Your comments regarding the handling of the situation and communication throughout will be taken on board and shared with the relevant team, as feedback like this is important in helping us improve our after-sales experience.

We regret that your experience ended this way and thank you for providing your feedback.

Rated 1 out of 5 stars

**⚠️ Avoid this dealership

**⚠️ Avoid this dealership — extremely poor customer service, and they do not take responsibility\.**

I had the car for just **10 days** before the clutch suffered a major failure on the motorway, leaving me in a dangerous situation and requiring recovery\. I initially paid to have the car recovered to my home, but the dealership then refused to collect it, meaning I had to pay **additional recovery costs** to get it back to them\.

I’m now around **£250 out of pocket**, as well as losing money through unpaid time off work, while still having to pay insurance and tax for a car I couldn’t use\. The dealership appeared to be trying to delay and avoid resolving the issue until I asserted my consumer rights, which prolonged the situation far longer than it should have\.

This experience caused me a great deal of stress, inconvenience and financial loss\. What’s most disappointing is the lack of responsibility and consideration shown towards me as a customer\. **I strongly advise people to think twice before buying from here\.** Very poor after\-sales service and customer care\. A formal complaint is being made\.

4 August 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear about the stress and inconvenience you experienced following the issue with your vehicle so soon after purchase, particularly given the circumstances in which the fault occurred.

We recognise your concerns regarding the recovery arrangements, associated costs and the way you feel the matter was handled following the vehicle fault. We appreciate how frustrating the situation has been for you.

As you’ve confirmed that a formal complaint is being made, we feel it would be more appropriate for the specific circumstances, including the costs you’ve referenced, to be reviewed through that process rather than discussed publicly.

We take your feedback regarding our after-sales service and communication seriously and regret that your experience has left you feeling this disappointed.

Rated 1 out of 5 stars

My finance company sent me this after…

My finance company sent me this after months of trying to have my car fixed. -

“We're struggling to get any help from the dealership, which is why we wondered if you could get a repair quote from a local garage for us”.

Bought a car from here in February. Within a week of ownership, the battery was dead and various engine lights on the dash. Oakwood told me bring the car to them (3 hours away). The car didn’t drive because of the faults at the time. They tried and tried to get me to pay for recovery down there!

I took the car to a local garage after a lot of back and forth and was given a quote. Oakwood didn’t want to pay the money for repairs or a new battery. I ended up having to pay for a battery myself so the car would drive as I desperately needed it for work. The dealership would only pay a certain amount for it and my finance company had to pay the remainder. I’m still waiting for my money back from Oakwood for the battery which I got about two months ago!

I’m a few months down the line still with a broken car. Oakwood have zero interest in having it fixed and have caused unbelievable amounts of stress since I bought the car.

I cannot stress how much to AVOID Oakwood, I really don’t want anyone else to go through what I’ve had to!

25 February 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear about the ongoing issues you’ve experienced with your vehicle and understand how frustrating this must be, particularly as you rely on the car for work and the concerns began so soon after purchase.

We’re also concerned to hear that you’re still waiting for reimbursement towards the replacement battery and that, several months later, you feel the wider vehicle issues remain unresolved.

As your finance provider is involved and there are a number of specific points regarding repairs, recovery and reimbursement, we don’t want to speculate on the circumstances publicly without the full history being reviewed.

Please contact support@oakwoodmotorcompany.com with your vehicle details and reference to the outstanding battery reimbursement and repairs so the relevant team can review what remains unresolved.

We appreciate you bringing this to our attention and regret the frustration and inconvenience you’ve experienced.

Rated 5 out of 5 stars

Thanks Riley.

Bought my car a couple of weeks ago and Riley has been great throughout the process. Would recommend to friends or family.

12 August 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thanks for the great feedback! It’s brilliant to hear that Riley looked after you so well throughout the purchase and made the whole experience a positive one. 😊

We’ll make sure your kind words are passed on to him. Knowing you’d recommend Oakwood Motor Company to your friends and family means a lot to us. Enjoy your new car! 🚗⭐

Rated 1 out of 5 stars

Avoid at all costs!

I can only advise that anyone who is thinking of buying a car from Oakwood makes sure the car is absolutely perfect before you buy it, as you won't be getting any after sales support, that's for certain.

I bought a car on the 31st of May and have still not received the parts I was promised on day one, which were the condition of my purchase. It is now the 19th of August as I am writing this, two and a half months later.

I was promised upon buying the car that I would be sent proof in writing of what we had agreed (new tyre and replacement bits of trim where they had been damaged) the second I had left the dealership. This never arrived. I have sent countless emails and had multiple phone calls with various members of staff trying to chase the parts and get the verbal agreement in the dealership in writing.

As it was getting closer to the 30 day limit in which I could return the car, I said to them I would return the car seeing as they hadn't upheld their part of the agreement. They promised they would rectify the issues, only once I told them I was in my car on the way to the dealership. However I believe this was only to ensure the 30 day limit passed, as they still haven't done what they promised.

I have had the car back in the dealership once, which was a battle in itself to get there, where I left with them having done absolutely nothing to my car, except ripping part of the underside of the car off, even after promising that they had the parts in stock, along with countless phone calls and emails trying to get things sorted with no luck at all getting anything done.

They are more than happy to promise the world, but cannot deliver on anything they say and cannot be trusted. I absolutely would never buy from them again and have advised people I know to avoid them at all costs.

31 May 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear that the outstanding items discussed when you purchased your vehicle have still not been resolved and understand your frustration after the time you’ve spent trying to get updates.

We’re particularly concerned to hear about the difficulties you’ve described regarding the tyre and replacement trim, as well as your experience when returning the vehicle to us. We also recognise your concerns around the communication you received and what you understood had been agreed at the point of sale.

As there are several specific points within your review that require the purchase and after-sales history to be checked, we don’t want to speculate on the circumstances publicly.

As these matters remain outstanding, please contact support@oakwoodmotorcompany.com with your vehicle details and information regarding the parts you are still waiting for so the relevant team can review the situation.

We appreciate you bringing this to our attention and regret that your after-sales experience has left you feeling so disappointed.

Rated 5 out of 5 stars

Oakwood Motor Company Bury were really…

Oakwood Motor Company Bury were really helpful and I'd recommend them because Andy came across as an honest guy. I was very nervous about the whole transaction as it is alot of money but they seem trustworthy and willing to help. The extended warranty, services and mot for 3 years is a nice touch.
I have had the car for a week and so far so good.
Thanks

10 August 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for such reassuring feedback! We’re really pleased that Andy helped put you at ease throughout what can understandably feel like a big decision. It’s great to hear his honest and helpful approach gave you confidence in your purchase.

We’re also glad you’re happy with the additional warranty, servicing and MOT package, and most importantly that you’re enjoying the car so far!

We’ll make sure Andy sees your kind comments. Thank you for recommending Oakwood Motor Company Bury, and we wish you many happy miles ahead! 🚗😊

Rated 1 out of 5 stars

Avoid awful cars awful service

I would avoid avoid avoid this garage we purchased a car and Lee lied about the service history they drove the car to me over 150miles with many faults and when I wanted to reject they refused to collect it and won’t speak to you over the phone this garage is very dodgy and I wouldn’t avoid them at all cost

31 July 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for sharing your feedback. We’re sorry to hear that you’ve been left so dissatisfied with your experience, particularly regarding the information you received about the vehicle’s service history, the faults you’ve described following delivery and the subsequent communication around your request to reject the vehicle.

We take concerns of this nature seriously. As your review raises a number of specific points regarding the sale, delivery and rejection of the vehicle, we don’t want to speculate or comment on the individual circumstances publicly without reviewing the relevant records.

If the matter remains unresolved, please contact support@oakwoodmotorcompany.com with your vehicle and purchase details so the appropriate team can review your concerns fully.

We regret that your experience with Oakwood Motor Company has left you feeling this way and appreciate you bringing your concerns to our attention.

Rated 2 out of 5 stars

I bought a car from this dealership

I bought a car from this dealership. Typically the dealership was very helpful at first giving me updates on my identified car with all things that needed fixing which was great. The finance team was fabulous and explained everything to me. When I went to collect my car, an item had not been fixed and the sales consultant Robert was very upfront about it and said a replacement was coming in a few days and will be sent to my address. It has been 4 months now and no replacement sent!! I have sent emails asking about this with no reply! The warranty company they provide is literally useless I would advise not adding warranty and buy your own MANUFACTURER WARRANTY NOT THESE THIRD PART WARRANTIES. One star for the finance girl being helpful and one star for a decent car.

22 May 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for taking the time to share your experience. We’re pleased that the initial communication was helpful, that our finance team explained everything clearly and that Robert was upfront with you at collection about the outstanding item.

However, we completely understand your frustration that four months later you’re still waiting for the promised replacement, particularly after trying to follow this up by email without receiving a response. We’re also sorry to hear that your experience with the warranty has added to your disappointment.

As the replacement item is still outstanding, please email support@oakwoodmotorcompany.com with your vehicle details and information about the part you were promised so the team can look into what has happened and assist further.

We appreciate both the positive and negative aspects of your feedback and regret that the after-sales experience has taken away from what initially started as a positive purchase.

Rated 4 out of 5 stars

My experience was

My experience was pretty good. Service from Riley was great, he answered all my questions and attended to all my needs. Knew I was coming 4 hours away so he told me everything I needed to know apart from some little things, he also gave me a full tank for my journey back! The car I was buying could’ve been prepped better from them, decent clean also I could’ve been made aware of the minor marks it had. Overall pretty good. Definitely recommend Riley, he was very good.

2 August 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for taking the time to leave us a review. We're delighted to hear that Riley provided you with great service, answered all of your questions and made sure you had everything you needed before travelling such a long distance to visit us. We're also pleased to hear the full tank of fuel helped make your journey home that little bit easier.

We appreciate your honest feedback regarding the vehicle preparation and the communication around the minor cosmetic marks. We're sorry that these aspects didn't meet your expectations, and your comments have been shared with the relevant team as we continually look to improve our preparation process and customer experience.

Thank you for your recommendation and for choosing Oakwood Motor Company. We hope you enjoy your new car! 🚗😊

Rated 5 out of 5 stars

New X-Trail owner

I've had a great experience with Oakwood, I've been to a few car dealerships before but Oakwood was above them all, especially Olivia who offered to send me a video of the car which helped and then answered all my questions on the test drive and advice on route because I wasn't local to the area thank you 😀

17 July 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you so much for your fantastic review! We’re delighted to hear you had such a positive experience with Oakwood Motor Company.

Olivia will be delighted to hear your wonderful feedback. We're so pleased she helped make your experience stand out by sending you a personalised video of the car, answering all of your questions during the test drive, and offering helpful advice for your journey home. It's fantastic to know we exceeded your expectations, especially as you travelled from outside the area. We'll be sure to pass your kind words on to Olivia.

Thank you for choosing Oakwood Motor Company. We hope you enjoy your new car! 🚗😊

Rated 1 out of 5 stars

Terrible customer service at Oakwood…

Terrible customer service at Oakwood Motor Company Tottington. Rang in to speak to Riley regarding buying a their 2019 Audi Q3. Paul answered the phone who forgot to put me on hold, whilst waiting for Riley to answer, Riley asked Paul who is it, Paul imitated & mocked my deep husky voice to Riley. I told Riley I heard everything and was deeply annoyed & upset this happened. This was supposed to be a joyful moment to me after 8 years of hellish health issues & some still ongoing, not having a car has demoralized me so I were excited to buy my dream car which I viewed earlier then to be laughed at by Oakwood staff this has affected my brittle confidence once again.
This was nothing to do with Riley, he couldn't apologize enough for Paul.
This has cost them a sale of £18k, not going to spend a penny with them. Going to spend the money where my custom is appreciated.
Ps thought I might have had a phone call today to see if I was ok and wanted the Audi?
Nope!!

20 July 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for taking the time to share your feedback. We are truly sorry to hear about your experience and appreciate you bringing this matter to our attention.

We understand how upsetting this situation must have been, particularly given the significance of purchasing your next car. We sincerely apologise for the offence and disappointment caused. Treating every customer with courtesy and respect is something we take very seriously, and we're sorry that your experience fell short of the standards we aim to deliver.

We appreciate your recognition of Riley's professionalism and his apology during your conversation. Your feedback has been shared with the relevant management team so it can be reviewed internally. We are genuinely sorry that this experience resulted in you deciding not to purchase the vehicle and wish you all the very best for the future.

Rated 5 out of 5 stars

Olivia good and professional seller

Olivia, who took care of us from the very first moment until the handover of the car keys, is a very sweet and pleasant sales manager. Thank you!"

27 July 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you so much for your fantastic review! We’re delighted to hear you had such a positive experience with Oakwood Motor Company.

Olivia will be delighted to hear your lovely feedback. We're so pleased she looked after you from your very first enquiry through to handing over the keys, making the whole experience enjoyable and stress-free. Your kind words about her friendly and welcoming approach mean a great deal, and we'll be sure to pass your wonderful feedback on to her.

Thank you for choosing Oakwood Motor Company. We hope you enjoy your new car! 🚗😊

Rated 1 out of 5 stars

Refuse to return holding deposit

Was looking at buying a car here a few months ago, put a holding deposit down but ended up getting a better deal elsewhere. I still have not had the deposit back and all of my emails are being ignored - simply unacceptable. Also impossible to get a straight answer on final price. Would avoid buying from this place.

22 July 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you for taking the time to leave your feedback. We're sorry to hear that your experience did not meet your expectations.

We understand how frustrating it must have been to experience delays with your holding deposit and to feel that your communications were not responded to. This is not the level of service we aim to provide, and we sincerely apologise for any inconvenience caused.

We appreciate you bringing this to our attention. Your feedback has been shared with the relevant team so the matter can be reviewed and to help us improve the service we provide to our customers.

Rated 4 out of 5 stars

A good welcome and gathering…

A good welcome and gathering information on the type of car I wanted to buy. No pressured sales. Opportunity to view and test drive a car seen on Auto Trader. Responsive pricing meant there was a price reduction on the day of purchase

21 July 2026
Unprompted review
Oakwood Motor Company Bury logo

Reply from Oakwood Motor Company Bury

Thank you so much for your fantastic review! We’re delighted to hear you had such a positive experience with Oakwood Motor Company.

We're pleased to hear you received a warm welcome and felt supported in finding the right car, without any pressure. It's great to know you had the opportunity to view and test drive the vehicle you found on Auto Trader, and that our responsive pricing helped make your purchase even better.

Thank you for choosing Oakwood Motor Company. We hope you enjoy your new car! 🚗😊

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look