MellowFlow Reviews 1,047

TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 302 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Many people found the user experience positive, noting that the app helped them develop self-discipline, stay focused on goals, and gain new perspectives on their projects. Consumers appreciated the step-by-step approach and found the journaling prompts particularly helpful for self-awareness. However, some people were dissatisfied with payment issues, reporting billing discrepancies and difficulties with subscriptions. Several reviewers mentioned problems with canceling subscriptions and obtaining refunds, with some experiencing multiple charges even after attempting to cancel. The app itself received mixed opinions, with some finding it genuinely helpful while others felt it did not work as advertised or was not a "proper" downloadable app.

What people talk about most

User experience

Clients share positive opinions on user experience, finding the app useful and constructive for... See more

Payment

Customers frequently report negative interactions with payment, including unexpected charges and difficulty... See more

Application

Reviewers mention ambiguous feedback about the app. While some customers found the app useful for... See more

Subscription

Customers consistently express strong dissatisfaction with the subscription process. Many report issues with... See more

Refund

Reviewers highlight significant dissatisfaction with the refund process. Many customers report that refund... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

The Mellowflow app introduced a degree of self discipline to me, so that I'm guided to NOT let the issues I'm tackling fade into the background and get stagnated while I'm crazy busy. After I complete... See more

Company replied

Rated 4 out of 5 stars

Happy with step by step 'bite size' approach to improving my life. daily thoughts exercises and you can set your limits to be smaller to begin with. Looking forward to see how it progresses

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

After initial offer it's incredibly expensive and be warned they do NOT send a reminder when it's about to renew!! I signed up as reviews mentioned helpful daily app reminders so I thought that wou... See more


Company details

  1. Wellness Program

Written by the company

Welcome to Mellow Flow! We’re dedicated to helping you overcome procrastination, unlocking a more fulfilling and productive life.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 85% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

MELLOWFLOW - FRAUDULANT BUSINESS RUNNING A SCAM…

Below is the 5th email I have sent to MELLOWFLOW without a response at all.
Subject: Fwd: Megan From Trustpilot
Date: 20 February 2026 at 23:20
To:
Begin forwarded message:
From: Megan Kaimowitz
Subject: Megan From Trustpilot
Date: 20 February 2026 at 23:17:54 SAST
To:
Today is 20 February, 23:00 South African time. It has been a week since my 4th email to you and I have not heard back yet! Your response to my every review for me to email you, in order to get this problem resolved. How is that working for you thus far? Below is a copy of my last email sent on 14 February 2026.

This is Megan Kaimowitz from Trustpilot where I have posted 5 reviews. I have also sent you 3 email prior to this one. Please refund the money you charged to my credit card on the following dates:
18 November 2025 - R529.42
22 December 2025 - R1033.24
I managed to stop your charge of R1013.74 on 20 January 2026
Refund the money and I will stop posting on Trustpilot. I will move on to FaceBook, Instagram and LinkedIn
Sort out your stuff and never again suggest I am using an improper email or that I have not tried to make contact, nor try to suggest I change a non-existent password or imply I possibly checked a box to renew a subscription.
Megan Kaimowitz

16 November 2025
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

I liked how the app really got me…

I liked how the app really got me thinking about my own mind, my qualities, and how they are playing a part on my overall quality of life

19 February 2026
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there,

Thank you for the great review! If there's anything we can improve, let us know.

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 1 out of 5 stars

Charged £141.09 Without Renewal Notice – Refused Full Refund

I signed up for MellowFlow having been impressed with their ad and the onboarding flow. Same day I paid £72 for access, I attempted and dove into the app only to not be impressed by the content or value. I never went back.

I was charged £141.09 for an annual auto-renewal on 24 November 2025 (6-months later) without receiving any advance reminder or renewal notice which was surprising.

I cancelled the subscription within 48 hours and submitted a refund request immediately. Their policy states refund requests are reviewed within 1–3 business days, but I never received a response to my submission.

After following up, they refused a full refund and instead offered only 50%, relying on a clause that applies to “initial purchases.” This was not an initial purchase — it was an automatic renewal. They never acknowledged my original form submission and simply ignored it. Please note their online forms do NOT send you a confirmation - if you use, ensure you get a screenshot.

I did not use the service during the renewed period.

The main issue here is the lack of clear renewal notification for a high-value annual charge and the refusal to issue a full refund despite immediate cancellation.

Consumers should be very careful with auto-renewals and ensure they understand how cancellation and renewal reminders are handled before subscribing.

I am unimpressed and filing claims with my Bank and the CMA

18 February 2026
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there, Tyler,

I'm sorry for the frustration caused by this experience.

Please note that all our plans are subscription-based and this information was provided to you before you chose the plan.

Since you did not cancel your subscription once you did not wish to use the app anymore, the renewal process was initiated after the 6-months were up, as is standard practice with all subscription based models.

Besides all this, I can see that you already received a full refund for the charge, so there's not much we can do anymore.

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 1 out of 5 stars

SCAM!

SCAM!! THEY STOLE MY MONEY WITHOUT MY PERM.
-350$ FOR NO REASON

14 February 2026
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there, Anastasis,

It sounds like you accidentally purchased more than just a subscription with us. I'm sorry to hear about this.

Our team processed full refunds for these purchases, so you should have or will receive them soon.

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 4 out of 5 stars

Just started...

I'm just barely getting into it, so I don't have a lot to go on...seems great so far.

9 February 2026
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there,

Thank you for the great review!

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 5 out of 5 stars

Love the experience

Love the experience, it’s hard to relax and restart. This helps me do that.

2 February 2026
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there,

Thank you for the great review!

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 5 out of 5 stars

Easy to follow

Easy to follow, East to implement

31 January 2026
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there,

Thank you for the great review!

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 1 out of 5 stars

Shocking marketing

Shocking marketing

I applied 11 jan. Decided it wasn’t for me. Cancelled immediately and asked for refund on for day cooling off

When I tried to cancel they told me it was more than 11 days It was less than three. Initially They offered more discount, then more and when I didn’t give in told me my 11 days since application had passed, despite bank evidence

Now offering me 50% refund

It’s all a scam. They still insist it’s been over 12 days

I have asked for proof of this, nothing

Lots of offers. No clear mention of the 11 days and how many hoops I had to jump through showing I had read at least so many chapters and given a thorough explanation why I didn’t want it

Self help = not reading my emails not proving it’s been more than 11 days, lots of offers of special offers but still want 50% of my money. They can see I’ve not used it

DONT DO IT.

UPDATE. YOU HAVE REACHED OUT ON MORE THAN ONE OCCASION AND YOU ARE NOW OFFERING 50% DIDCOUNT AS A GESTURE OF GOOD WILL. STATING I WAS OUT OF THE 11 DAY CANCELLATION PEROOD. THIS IS NOT TRUE. I HAVE SENT EVIDENCE ON THE DATE OF MY TRANSACTION. SLL DETAILS NOW PASSED TO MY BANK

11 January 2026
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there, Lynne,

I'm not sure where the confusion stems from here.

Please note that your subscription was canceled the moment you requested for a cancellation. The process that you are describing has nothing to do with your cancellation, but with your refund request.

The team has not offered you discounts for further usage to the app, but refund options for your payment.

I've reached out to your once more on instructions with how to receive a full refund for your purchase.

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 5 out of 5 stars

Sloane was extremely helpful

Sloane was extremely helpful. He managed to steer my complex issues with great care and professionalism.
His assistance is holding steady and working well. When I stumbled upon an email of his it brought to mind the difference of my experiences between October 2025n and now, January 2026.
Sloane, and MellowFlow, thank you all so much.

Sheila M.

14 October 2025
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there,

Thank you for the great review!

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 1 out of 5 stars

SCAM AND FRAUD

SCAM AND FRAUD! I never signed up. Email never confirmed. Yet, they charged me TWICE and refused a refund!! I don't even know what this is and I never agreed to pay anything!!

1 December 2025
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there,

Please share your contact details with us or get in touch with us at hello@mellowflow.app so we can properly investigate.

If you never purchased anything with us - you would never have been charged. It's physically impossible for us to charge someone who has not made a purchase on our website.

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 1 out of 5 stars

I got charged $191 when I never have…

I got charged $191 when I never have even heard of this app. I let them know I had recent fraud in my card and perhaps it was related to that. When I contacted them about this charge they said I needed to write their customer service team and use the app for 7 days and take screen shots and THEN they will “consider” a review. I wrote back explaining again that I will not use it bc I never purchased it to begin with! They kept responding back with the exact same email…. Like it was an AI response.

I’ll be disputing the charger with my bank, and also putting in a claim to the consumer protection.

15 December 2025
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi again, Alisa,

I'm sorry for the frustration caused by this charge. I can only reiterate once more what our customer support team conveyed - you purchased a 6-month subscription plan with us back in June.

As the subscription was not canceled and remained active, it renewed in this December (since 6 months passed).

I understand that you believe you never purchased anything with us. I would like to kindly invite you to review your e-mail records from June 2025 - I'm sure you will find records of opened and viewed e-mails from us in regards to this service.

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 2 out of 5 stars

Cancellation is not verifiable

Subscribing to the service is easy, but cancelling the subscription is not verifiable.
No confirmation of cancellation is provided, the account remains marked as “active”, and it is not possible to remove or replace the payment method.

Automatic renewals and non-refundable fees are stated in the terms, but the lack of a transparent and provable cancellation process makes it difficult to exercise withdrawal properly.

This is particularly concerning for a service marketed toward ADHD and mental wellbeing users.

L’iscrizione al servizio è semplice, ma il processo di cancellazione non è verificabile.
Non viene fornita alcuna conferma di avvenuta cancellazione, lo stato dell’account resta “attivo” e non è possibile rimuovere o sostituire il metodo di pagamento.

I rinnovi automatici e la non rimborsabilità sono indicati nei termini, ma la mancanza di una cancellazione tracciabile rende difficile esercitare il recesso in modo chiaro.

Questo è particolarmente problematico per un servizio presentato come supporto per ADHD e benessere psicologico.

30/12/2025
* I contacted customer support multiple times by email and never received any reply. The company replied publicly to this review but did not provide any written confirmation, reference, or proof that the cancellation was actually processed.

* Ho contattato più volte l’assistenza via email senza ricevere alcuna risposta. L’azienda ha risposto pubblicamente a questa recensione ma senza fornire alcuna conferma scritta, riferimento o prova che la cancellazione sia stata effettivamente eseguita.

16 December 2025
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there,

I'm sorry for any confusion that may have been caused.

If you got in touch with us, and received a written confirmation of cancellation - that's all you need!

This means that we take it upon ourselves if anything goes wrong, as we received your request and acted accordingly.

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 1 out of 5 stars

I didn't sign up to an ongoing…

I didn't sign up to an ongoing subscription; I have now had 6 monthly direct debits taken from my account for about £29. I thought I had sent a notice of cancellation which has been ignored . I am owed a refund of 6 months subscriptions and I have raised a scam/fraud enquiry with my bank

18 December 2025
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there, Jennifer,

I'm sorry for any confusion that may have been caused, however, we have never advertised our subscription plans as "one time". Information about it being a recurring subscription plan was disclosed before you even went to the payment process.

I was unable to find any record of contact with your name on Trustpilot.

Please contact us at hello@mellowflow.app and provide us with a reference to your earlier cancellation request.

Best wishes,
MellowFlow Team

Rated 5 out of 5 stars

Honestly

Honestly, I joined hoping for a quick fix but what I got was something better. Slow, steady shifts that I actually feel in my day to day life. I’m genuinely grateful for it

5 December 2025
Unprompted review
MellowFlow logo

Reply from MellowFlow

Hi there,

Thank you for the great review!

Best wishes,
MellowFlow Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look