Hozah Reviews 652

TrustScore 4 out of 5

3.9

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Considering 189 reviews, reviewers had a great experience with this company. Customers are really happy with the user experience, finding the registration process simple and the system convenient, eliminating the need for manual payments or worrying about overstaying. Many appreciate the ease of driving in and out without needing to queue at machines or remember their registration number, with automatic charges and email updates on payments being a significant plus. However, some people were dissatisfied with the payment process, reporting issues like unexpected charges despite having annual permits or being double-charged. There were also instances of payments not being taken or difficulties in disputing fines, particularly when using rental cars. Some customers also mentioned concerns about the lack of real-time confirmation upon entering car parks and the absence of a clear list of Hozah-enabled locations.

What people talk about most

Payment

Consumers find payment to be ambiguous, with many reporting issues such as being double-charged, unexpected... See more

User experience

Customers had positive experiences with user experience. Many reviewers found the service easy and convenient... See more

Price

Reviewers highlight negative aspects of price, with many reporting being overcharged, charged twice, or... See more

Location

Customers consistently note ambiguous experiences with location. While some reviewers appreciate the... See more

Service

Clients share ambiguous opinions on service. Many reviewers praise the convenience of the service,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Car park was fine, I pulled up, signed up and put my motorbikes details in, stayed for just over 2 hours and left, no payment has been taken, I raised a ticket 10 days after visiting as it says pay... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

I used Hozah for the first time at a car park near Hertfordshire Sports Village. The registration process was very simple, and the system itself is convenient — no need to worry about paying manua... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Hozah is my favourite parking App. Once you have set up your account, your car is recognised by ANPR on entering and leaving the car park, and your debit card is automatically charged a few days later... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Easy, hassle free parking experience, no waiting in the queue to pay at the machine. Updates sent by email including how much you have been charged, which compared to a lot of non hozah car parks is v... See more

Company replied


Company details

  1. Public Parking Space
  2. Parking Garage
  3. Parking Lot
  4. Payment Service
  5. Shopping Mall

Written by the company

Pay for parking automatically with Hozah® Autopay. No cash, no apps, and no fines. Simply park and let Hozah take care of the rest.


Contact info

3.9

Great

TrustScore 4 out of 5

652 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 78% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

It charged us for two nights parking…

It charged us for two nights parking when we have never stayed overnight. We dropped off and didn’t stay then came back two days later!
We have responded to the charge.

22 September 2025
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,

Thank you for bringing this to our attention, and we're sorry to hear about the incorrect charges you’ve experienced.

It sounds like there may have been an error with how the visit was recorded, and we understand how frustrating that can be. We're glad to hear you've already responded to the charge, and we’d like to ensure it’s fully resolved.

Please contact our support team at support@hozah.com with your vehicle details and any supporting information, and we’ll look into this as a priority.

Rated 1 out of 5 stars

A shambles

Despite having a parking permit, they keep charging me, Support is diabolical, and simple questions about which VRNs they have for my account can not be answered, A shambles form day 1.

25 September 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,
Thank you for taking the time to leave your feedback, and we're very sorry to hear about the difficulties you've experienced.
We completely understand how frustrating it must be to receive charges despite having a valid parking permit, and we’re disappointed to hear that your experience with our support team has not met expectations. Please accept our sincere apologies for any inconvenience caused.
We’d like to investigate your account and the charges in question as a matter of priority. To do so, we kindly ask that you contact us at support@hozah.com, providing the email address associated with your account and the vehicle registration number(s) involved. This will allow us to look into the permit setup and any charges applied, and work towards a resolution as quickly as possible.
Your feedback is important to us, and we are committed to improving both our system and support experience.

Rated 2 out of 5 stars

First time and not impressed

Used for the first time today and not impressed. I don’t want to use autopay because if I sell the car, I don’t want to pay for parking for someone else because I forgot to cancel.

You can only pay on the website (no app needed apparently!). The website is poor. You have to manually add card information each time you parkand it’s not compatible with browsers that can put this in for you. No support for Apple or Google pay for quick convenience either.

No App that would be quick and convenient to store different vehicles and perhaps payment information.

What were Festival Place thinking using a company stuck in the past.

They do have payment machines but they are not any improvement.

I hope they improve things soon

25 September 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,
Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that your first experience with Hozah did not meet your expectations.
We're also sorry to hear about the difficulties you experienced using our website. Your comments regarding payment options and browser compatibility are really helpful, and we’ll be sure to pass this feedback on to our development team as we continue to improve our system.
We'd really like to understand more about your experience so we can look into it further and see how we can help. Please reach out to us at support@hozah.com with the details of your visit, and we’ll do our best to assist you with the details of your visit, and we’ll do our best to assist.
Thank you again for your honest review—we're always looking for ways to do better.

Rated 1 out of 5 stars

I would give zero stars if possible

I would give zero stars if possible!

Beware!!

Received notification of a car (previously owned several years ago) parking up at a location 163 miles away whilst I was at work.

I contacted hozah to close any active open accounts that I had (in case I still had them open) and have still received another notification saying same vehicle, same location has now exited and I will receive a charge for the parking session.

If using this company use with caution and close account if not regularly using, or selling vehicle on.

It would be useful hozah to ensure vehicle users sign in to their account and accept your vehicle registration auto recognition before sending out notifications and possibly charging the wrong people. I know there will be more vulnerable users than myself that will be caught out by this.

24 September 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,
Thank you for taking the time to share your experience, and we're truly sorry to hear about the issues you've encountered.
We understand how concerning it must be to receive notifications related to a vehicle you no longer own, and we absolutely take situations like this seriously. Our aim is always to make parking as seamless and stress-free as possible, so we're disappointed to hear that this has not been your experience.
If you’re willing, please reach out to us at support@hozah.com with the details of your account, and we’ll do our best to assist. Please include any relevant details such as the vehicle registration number and the email address associated with your Hozah account, so we can look into this as a priority.
We also appreciate your feedback about the account management process and will pass your suggestions on to the appropriate team for review, as we're always looking to improve.
Thank you again, and we hope to resolve this matter swiftly.

Rated 1 out of 5 stars

Hozah has falsely claimed PCN

Hozah has falsely claimed PCN. I had even contacted them to confirm that payment had been correctly taken and their response (when it eventually arrived) amounted to "wait and see".

Challenges to this process were largely ignored or met with a request to follow their own claims process, even though they were aware that (due to no fault of my own) the time limit for issue of complaint had long since passed. The business model appears to be simply based around issuing unwarranted demands and escalating threats following that point.

I ended up having to actually discover the identity of the owner of the car park and progress with them.

9 September 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,

We're sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share your feedback. We understand how frustrating this situation must have been.

To help us investigate this matter further, please contact our support team at support@hozah.com with the following details: your vehicle registration, the date and time of your visit, and the location of the car park in question. Our team will look into the issue as a priority and work to resolve it as quickly as possible.

Thank you for bringing this to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

Parked at a Car Park run by Hozah

Parked at a Car Park run by Hozah. Returned to the car park and went to their machine. Entered my registration and it was not recognised. Asked by the machine to enter how long I thought I have been parked. I did so and paid the requested amount and left the car park.

Two weeks later and I get a PCN stating I left without paying. Contacted Hozah and they state I have to lodge an appeal with the enforcement firm. Why should I be appealing a PCN which is clearly an issue with Hozah. Why am I now liable for £100 even though I paid ?

Looking at the review for the Car Park in question and Hozah, quite a few people have had the same issue and the appeal is rejected instantly and they end paying the fine plus the original fee to Hozah. Lovely little business.

UPDATE: In reply to Hozah's response, I have been in contact with Hozah support regarding this. As I mentioned in the above review. You have admitted that your payment machine was at fault. I given you detailed information on the issue and proof of payment, however I keep getting back from you that you are a 'payment firm only' and I have to appeal the PCN with the enforcement company. This whole PCN is down to a fault with your payment machine not with 'Non-Payment' as the PCN states. Hozah support is polite but refuses to correct your error. Considering your own website claims that your systems fix known industry issues with faulty payment machines, it's a bit embarrassing for you to be having the exact issues you claim to solve. All of this doesn't fix the fact that I have been issued a PCN based on a failure of your systems.

31 August 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that you’ve had a negative experience.

To allow us to investigate further, could you please contact us at support@hozah.com and provide the following details:

Your vehicle registration
The date of the session
The location where it took place

Once we receive this information, our relevant team will look into the matter promptly and ensure you receive a timely response.

Rated 5 out of 5 stars

Excellent customer service

Excellent customer service. Very prompt and delt with the issue.

14 August 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hi Ano,

Thank you very much for your review - we are glad you found our customer service team helpful!

Kind regards,
Hozah Support Team

Rated 5 out of 5 stars

I got into an awful muddle trying to…

I got into an awful muddle trying to set up my account ( grandparent )
Sorted very quickly the next day and I was reassured about my bank details .
Very helpful :)

21 July 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hi Paula,

Thank you for your review - we're very happy to hear you found our system helpful!

Kind regards,
Hozah Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible experience with Hozah Ltd

Terrible experience with Hozah Ltd, in particular Clive Stafford. My grandfather had an accident in the carpark knocking over an electricity box, which was placed right at the entrance in a carpark, that is littered with pot holes. Yes he admitted liability and we have decided to settle out with insurance.

I was lied to twice by Clive Stafford,.

Firstly we were given a quote over the phone for roughly £500(He even listed the exact amounts for majority of the replacement parts), fair enough so insurance claim was cancelled, this has now risen to £2,160

Secondly they were going to get a quote and no work was to be carried out until this was sorted, work started the next day without us getting any quote. He claimed it was essential it was sorted, fair enough, I should have been made aware of this.

I've asked to speak with someone that has a bit of authority at the company and doesn't lie to you over the phone consistently, Clive was very pleasant to begin with but has since threatened me with involving the police if we do not pay by end of today.

If someone at Hozah that actually cares about their customers wishes to contact me please do.

Mobile - 07927012423

21 July 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,

Thank you for your feedback. I’m sorry to hear that you’ve had a negative experience.

We’ve contacted the site owner about this matter, and they’ve confirmed that an internal investigation is now underway. While this issue relates to activity at the site itself, our Support Team is here to help however we can. Please don’t hesitate to contact us at support@hozah.com — we’ll make sure you receive a prompt response.

Kind regards,
Hozah Support Team

Rated 5 out of 5 stars

I had an issue with my work…

I had an issue with my work Car-parking, which is now managed by Hozah. I raised a concern and a query and they replied in a timely manner and resolved the issue. Great Customer Service!

1 July 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Thank you for taking the time to leave us a review. We are happy you had a pleasant experience with Hozah! We hope to see you again soon!
Happy parking!

Rated 3 out of 5 stars

I used Hozah for the first time

I used Hozah for the first time at a car park near Hertfordshire Sports Village. The registration process was very simple, and the system itself is convenient — no need to worry about paying manually or overstaying.

However, one thing I felt could be improved is the lack of real-time confirmation when entering the car park. Although I did receive an invoice the next day with entry and exit times clearly shown, it would be much more reassuring to get a notification at the moment the vehicle is recorded entering and leaving. This would help users better plan their departure time and be confident that everything is working correctly.

Overall, it's a great service that makes parking hassle-free. Just a small tweak could make it even better.

25 June 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,
Thank you for taking the time to leave us a review. We passed your comments to the relevant team, and they will be taken into consideration.
I hope we will see you again soon!
Happy parking!

Rated 1 out of 5 stars

Dangerous

Dangerous! I’m receiving emails about being unable to charge my card registered to my boyfriend’s old car that was sold over 1 year ago! Auto charging in this way shouldn’t be possible. If the card was still valid I’d be scammed by this company, and needing to spend time & effort to justify their error. I never committed to continuous automatic parking charge at any point of using a car park!

1 June 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hi Rebecca,

The autopay account is active until you close it and remove the payment card.
If you find difficulties in doing that, please contact us at support@hozah.com, and the team will be happy to help!
Kind regards,
Hozah Support Team

Rated 1 out of 5 stars

The Glass Yard - disappointed with Hozah client services

I am a business owner at The Glass Yard Chesterfield, so am used to how Hozah works.

Very frustrated with their website & poor customer feedback.

All I want to do is see all the vehicles under my account - so they can be manged.

Customer service is poor - & even when referred to account manager - contact is very poor.

12 June 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,
I am sorry to see that you are not happy with the service.
The Support Team will be glad to help any time you need. Please contact us at support@hozah.com, and you will receive a prompt reply.

Kind regards,
Hozah Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Terrible

Terrible. I was parked in a public Newcastle carpark run by the Council which charges £4 and Hozah promptly charged me £15 alleging that I was a customer of a nearby hotel. They are now refusing to reimburse the difference. DO NOT USE THIS APP, pay the parking fee directly instead.

Also telling that they have a huge number of 5 star reviews spanning a few days in March (company generated ?) whilst the rest are almost entirely 1 star. AVOID.

1 June 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hi Colin,
We are sorry that you had a bad experience at one of our car parks.
There are 2 car parks at the location, with different entrances and exits for each car park. There is ample signage at every entrance and throughout each car park advising of the terms and conditions.
The car park you parked in belongs to a hotel, and the tariff is £15. This is advertised on the signage.
We also want to assure you that all our reviews are genuine, from motorists who used our car parks. Trustpilot is thoroughly checking all the reviews received.

Kind regards,

Hozah Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Overcharged and misled by Hozah

I parked in St Ann's car park in Newcastle city centre for a little under 90 mins. Signage in the car park clearly stated £1.50 per hour on a weekday, with instructions on how to register for autopay via the Hozer website. I registered with my bank details and have a confirmation email of my entrance and exit times of the car park. I expected a charge of £3 however I have been charged £15.10. I have requested a refund of the overcharge and this has initially been refused and I am unsure why when it seems it should have been straightforward. I have sent another request via the support team and hope they are more helpful.

I can see from this site that another customer had a similar experience at the same car park recently, so I know it is not just me that has been misled by the Hozah autopay system.

In addition, luckily a passer by in the car park told me not to pay on the machines on exiting (where I was checking the cost of my stay, £3) if I was registered with Hozer because they had been charged twice before and were refused a refund, due to two systems being used in the same car park which is confusing. I confirmed this by the Hozer website before I left as I was worried about getting a fine with the different systems being confusing. Thought thankfully I have done the correct thing and it should be straightforward, and I have still ended up being overcharged for some unknown reason. Very disappointed by this experience and likely to avoid any other car parks with Hozer signs in future.

4 June 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hi Megan,
I have requested more information to look into this issue. I will update the response when I have all the necessary information.

Rated 1 out of 5 stars

I keep getting emails stating a payment…

I keep getting emails stating a payment couldn't be taken I have updated everything and tried to contact them. but I am still receiving emails and i am worried i will get a fine. There is no contact number and emails aren't answered properly can some one help me with this

22 May 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,
I requested more information to look into this.
You can always contact us at support@hozah.com and the team will be happy to help.
Kind regards,
Hozah Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Absolutely Disgraceful – Avoid Hozah at All Costs!

I am utterly disgusted with the way Hozah handles their car parking system. Let this be a huge warning to anyone using it: do NOT rely on their camera system to pick up your car registration – even if it looks like it's working. I paid for my parking in good faith, but because the cameras failed to detect my car properly and I input a slightly incorrect reg (easy mistake with those tiny on-screen keyboards), I’ve now been hit with a £170 fine!

Yes, I paid. No, they don’t care. They’ve refused to acknowledge the payment because of the minor reg error, and now they’ve passed the fine on to collectors. I’m refusing to pay again out of principle – I will not pay twice for parking I already paid for!

The whole system is misleading, and there’s zero accountability. They’re happy to take your money and then still slap you with a fine. Customer service is useless – no help, no understanding, no resolution.

DO NOT trust their automatic systems. Manually check every detail or risk getting ripped off like I did. Absolutely appalling experience. Never again

26 January 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hi Candice,
I have requested more information, and I will look into this. I will update with a full response after my investigation.
Update: Thank you for providing the additional information. These are my findings after investigating this issue:
After visiting one of Hozah's car parks, you received a parking charge for non-payment. The ANPR cameras worked perfectly fine, and the VRM of your vehicle has been captured accurately. The PCN has been correctly issued as no payment has been made for your vehicle. You appealed on the grounds of payment being made, and sent the evidence of payment. There was no payment for your VRM in our system. The payment evidence received showed that you introduced the wrong VRM when paying, making a major misskey (more than 1 wrong digit); therefore, following the rules set by BPA, the appeal was declined, and a reduced charge of £20 was offered as a gesture of goodwill.
The appeal reply contained all this information and advised that, if you were unhappy, you could appeal to POPLA, and a POPLA code was provided.
As the PCN was not paid, nor was an appeal submitted to Popla within 28 days, the PCN progressed to Debt recovery after 6 weeks from the time the appeal was declined.
I hope that now you have a full understanding of the facts.

Kind regards,
Hozah Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Despite googling the parking situation…

Despite googling the parking situation at a shopping mall in Livingston, Scotland, and being informed that up to two hours was free, this company still issued me with a £100 fine for being there 34 minutes! If online info is incorrect or out of date, then that isn't the problem of the customer. Also ridiculous is the fact that they have no contact phone number and the neighbouring (better) car park are having to take all the bad reviews for this one, despite it being a totally different company. If they have signage in the actual car park then it must be tiny because I didn't see anything as I drove in. I just spoke to someone on the phone who sounded exasperated with all the complaints they get about this. Also, do a quick google of the Almondvale Retail Park Carpark, and read those reviews; every one has 1 star. These ones are clearly written by paid actors or bots. I will wait and see if my charge is removed, and then consider removing this review. Until then it will be staying here.

28 May 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hello,
I am sorry you were not happy with the parking experience you had at Livingston.
Almondvale Retail Park Carpark, the red car park, is managed by Hozah. There is no 2-hour free parking offered by our car park.
There is ample signage at the entrance, exit, and throughout the car park, advising of the terms and conditions.
Also, we installed additional big signs, advising the drivers that they are in the red car park.
Our sign sizes follow BPA guidance.
Kind regards,
Hozah Support Team

Rated 1 out of 5 stars

Beware double charging by this dodgy outfit

Hozah autopay will automatically take payments even when you haven't agreed to an extended use. I signed up for convenience in a single carpark, but they then took this as agreement to use their service for eternity. This resulted in a double charge at a carpark where a hotel had discounted carparking - there is no option for switching autopay off, or even a way of knowing that they are going to do this.

23 May 2025
Unprompted review
Hozah logo

Reply from Hozah

Hi Duncan,
I am sorry you have been double-charged in one of our car parks. Please contact us at support@hozah.com, and our team will gladly help with a refund.
Kind regards,
Hozah Support Team

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look