Swype Reviews 

36
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 35 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. Many consumers frequently report that their prepaid cards are unexpectedly blocked or repeatedly declined without clear explanations, leaving funds completely stuck and unusable. Individuals also heavily complain about extremely unhelpful customer support teams that completely fail to respond to inquiries or simply provide generic automated templates. Many people feel frustrated because unexpected policy changes and surprise fees quickly impact their remaining balances. However, some customers also noted that certain transactions eventually worked relatively smoothly when utilizing Apple Pay or completing alternative troubleshooting steps.

What people talk about most

Service

Users describe negative interactions with service, highlighting widespread frustration over sudden account... See more

Product

Reviewers highlight negative aspects of product, reporting that cards are unusable, get suspended without... See more

Response time

Clients share negative opinions on response time, noting that reviewers experienced significant delays,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

This place is a joke , I am trying to send my girlfriend some school money for our daughter in the Dominican Republic, and these jokers sell me a bogus ass Visa card that still isn't cashed 2 days lat... See more

Rated 1 out of 5 stars

I’ve had bad experience with their service. I activated a swype card based on a gift card I received, so that I can use it on anything I want. I immediately found that they reject payments to... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I wish I could give this company a zero rating. I activated my card, but when I tried making a payment, it declined. When I checked my balance, I was deducted a “declination fee.” Since then, I’ve bee... See more

Rated 1 out of 5 stars

One of the worst services, the account have now service interruptions, plus lots of charges. Amount stuck on account, basically can't spend or withdraw that fund. What a crap


Company details

Written by the company

Swype is a digital prepaid card platform designed to make online spending, rewards, incentives, and digital payments simple and accessible worldwide. We provide virtual payment card solutions that enable users and businesses to make secure online purchases across millions of merchants globally. Our platform is built for speed, flexibility, and convenience, supporting customers across multiple regions with instant card delivery and easy-to-use digital payment experiences. Swype serves both individual users and business partners looking for modern payout, reward, and spending solutions. At Swype, we focus on security, compliance, and customer support while continuously improving the user experience through innovation and reliable payment infrastructure.


Contact info

1.7

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

36 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 66% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.7

All reviews

(36)

36 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Had a $45 gift card that I tried to use…

Had a $45 gift card that I tried to use on Amazon. Every transaction got declined (and I got charged a fee for those). It was $2 so I was ok with cutting my loses as long as I was able to use the rest of the balance. However, when I spoke to costumer service they said it’s because I can only make purchases of 95% of my balance.

I kept asking Hermes, the agent where that is stated in their website and he kept ignoring me and trying to encourage me to keep trying using the card, which I did not want to do as I would just keep getting charged extra fees for declined payments

I clearly wouldn’t not have gotten a gift card with a 5.1% fee, that would be crazy. 0.1% per transaction doesn’t sound too bad, until you realize they charge you for failed attempts and intentionally set it up for your transactions to fail.

If you buy their cards, know that there’s a hidden 5% fee that they are NOT transparent about and their costumer service won’t help you

I blindly trusted the company that had it listed as an option, it wasn’t till I saw most of their reviews were 1/5 that I saw this is a scam

29 June 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Hi,

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you bringing this to our attention.

The card is not designed to require purchases of only 95% of the available balance, and we certainly do not have a hidden 5% fee. If you were advised otherwise, we’d like to review that interaction as it does not reflect the experience we aim to provide.

Declined transactions can occur for a number of reasons depending on the merchant, authorization amount, or how the merchant processes prepaid cards. While certain network or merchant decline fees may apply in specific circumstances, we understand how frustrating this can be, especially if the reason for the decline was not clearly explained.

We’d like to investigate both your support conversation and the card activity. Please reply to this review or contact us at tickets@reloadly.com with your registered email address or support ticket number so we can review the case, clarify what happened, and work toward a resolution.

We take customer feedback seriously and will use your comments to review both our support processes and the clarity of our documentation.

Reloadly Support

Rated 1 out of 5 stars

Expired link after 10 mins

I bought a 50$ card on coingate everything went smoothly until when try to redeem it said, Link expired. I emailed the support team and never heard a reply. Today i bought a 25$ and still same thing.. when will they fix it

28 June 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Hi,

We’re sorry to hear you’ve experienced this issue.

A payout link should not expire after 10 minutes under normal circumstances, so we’d like to investigate what happened. We also apologize if you didn’t receive a response from our support team, as that’s not the level of service we aim to provide.

Please reply to this review or contact us at tickets@reloadly.com with your registered email address, your order reference from CoinGate, or your support ticket number. We’ll review both transactions, determine why the payout links expired, and help get this resolved as quickly as possible.

Thank you for bringing this to our attention. We look forward to resolving this for you.

Reloadly Support

Rated 1 out of 5 stars

Stolen money and blocked card

I had a company card and not only did my card got blocked without me being able to unblock it but I have money being taken away from the amount. On top of that, there is a refund that never got into the account and even thought the refund company told me it was initiated and finalized, we have no way of seeing where it is. I’m talking about 250€ and there is basically not customer service. Stay away from these cards

24 June 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

We’re sorry to hear about your experience and understand how concerning this situation must be.

We take reports of blocked cards, missing funds, and pending refunds very seriously, and we’d like the opportunity to investigate your case thoroughly.

Please contact our support team at tickets@reloadly.com using the same email address you used to activate your card. This will allow us to locate your account and investigate the status of your card, transactions, and refund as quickly as possible.

Our team is committed to resolving issues promptly, and we’ll work with you until we reach a resolution.

We appreciate you bringing this to our attention and hope you’ll give us the opportunity to turn your experience around. If we’re able to resolve your concerns to your satisfaction, we would be grateful if you would consider updating your review.

Thank you.

Rated 1 out of 5 stars

Save you money or crypto from being…

Save you money or crypto from being stolen. I bought several 999$ prepaid card when I sold my crypto currency. All seemed well, till I wanted to use the cards, all of them were deactivated. Upon contacting Reloadly support, I was informed that due to inactivity all the cards have expired. However, there was no prior warning before the cards was marked as deactivated or expired. I was pointer to the terms and conditions, found in the portal. However, terms found there were newly updated.
Had several mail exchange with Reloadly support team, however they never reactivated my cards. They Sent me a Persona link, ment to identity myself with government issued ID. However, even that did not help, and they stop responding after receiving the ID, as there was no more reasons to hold back my money.
I have been sending email for the last 4 weeks, not getting any progress with the matter. So, unless you have an urge to get your money stuck in a black hole, try rather using other service providers. These are not trustwurthy nor sincere.

14 May 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

We’re sorry to hear about your experience and understand why you’re frustrated.

We take concerns regarding card status, account verification, and access to funds very seriously. Based on your review, it appears there are several aspects of your case that require a detailed investigation, and we’d like the opportunity to review them with our support and compliance teams.

Please email tickets@reloadly.com using the same email address you used to activate your card and reference this review. If you already have an open support ticket, simply reply to that email so we can escalate your case and provide you with an update.

Our goal is to ensure every customer receives a thorough review of their case, and we’re committed to working with you toward a resolution.

Thank you for bringing this to our attention. We hope we can resolve your concerns and earn back your trust. If we do, we would appreciate you considering updating your review to reflect the outcome.

Rated 1 out of 5 stars

Fraduent company looted me for three…

Fraduent company looted me for three thousand dollars by changing terms without any prenotification and by freezing my card. Upon contact they did not respond to the emails. First by creating a support ticket they responded, with some standard text, blaming me for misinterpreting terms and agreeing to forfeit my funds upon inactivity. However, the card was regularly been debited for maintenance fee the entire time. After a long dialog with support, it resulted in nothing except they asking to go into some persona site to upload and verify my identity by using passport or driving licence. However, upon doing even that, they claim that also that information has expired and process needs to be redone. Actually just another excuse to spend more time tiring out me, and hindering me getting access to my funds...

The mail correspondence with the scammers has been as bellow

Inbox
Several mails no response on card expiry
Hello, Idress,

Thank you for reaching out.

The expiry notification you received is expected and aligns with the Swype terms and conditions agreed to at activation.

Swype cards are issued with a defined validity period, and once this period has passed, the card is automatically marked as expired.

As defined in our Terms of Service (available to you through you Swype Dashboard), upon expiration, all unused funds associated with the card shall be forfeited and permanently unavaible to the card holder. This information is clearly outlined in our Terms of Service as follows:

Card Expiration: Unless otherwise specified in the Cardholder Agreement, Cards shall be valid for a period of up to three (3) years and shall expire ninety (90) days after the last activity , whichever occurs first. Upon expiration, all unused funds associated with the Card shall be forfeited and permanently unavailable to the Cardholder.

We appreciate your understanding, and we’re here if you need anything further.

Regards,
Nicolás

My response was:
This is not correct, the terms and conditions stated 6 months i.e 180 days. These terms and Conditional have been updated afterwards and without me being informed. Anyways, please provide a solution and reactivate my card. There is no notices under the dashbord that informere me about the terms being changed or updated. I cannot be held responsible for Reloadly not informing me upfront of changing terms and conditions. Please resolve the issue as asap, I have been replyong to the mail again and again. I cannot bear a loss of such big extent.

Many thanks.

Response from Reloadly:
Hello, Idress,

Thank you for your feedback.

Our Service Agreement has always been accessible via the Swype dashboard. The agreement clearly outlines the 90-day threshold, and it specifies that updates to its content may not be communicated.

These are the terms that we communicated and you agreed when the account was activated.

Regards,
Nicolás

My response:
As I stated previously, these were not the terms when I accepted the terms. These have been updated afterwards. Hence we have a dispute, where being a service Provider you are making a claims without any proper proof. If you were a tenant, and got evicted prior to any prenotice would you have accepted that? I guess no one would have. You cannot state that these were the terms of the contract, without providing a proper warning of eviction. Please refund my money, and reactivate the card as you are not providing a free Gmail service, where you can update terms at your own convinience and to your favour.

Reloadely scam continues:
I appreciate your perspective on this matter. However, it's important to highlight that the Service Agreement permits these kinds of changes, as stated in the third paragraph:

"Swype reserves the right to change these Terms from time to time as it seems fit, and your continued use of the Website and Services will signify your acceptance of any adjustment to these Terms."

Additionally, we have alwyas included a clear date indicating when each version of the agreement was last updated.

Regards,
Nicolás

At last they claimed KYC with passport, which resulted again in new excuses from swype.cards

27 May 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

We’re sorry to hear about your experience and appreciate you taking the time to share such detailed feedback.

We understand your concerns regarding your card status, the applicable terms, the identity verification process, and your interactions with our support team. We recognize how frustrating this has been for you.

We would like the opportunity to conduct a fresh review of your case. Please contact tickets@reloadly.com using the same email address you used to activate your card and reference this review. Our team will ensure your case is escalated for a comprehensive review, including the history of your account and previous support interactions.

Our goal is to provide every customer with a fair and thorough assessment, and we are committed to investigating your concerns.

Thank you for bringing this to our attention. We hope we can work with you toward a resolution and, if we are able to address your concerns satisfactorily, we would appreciate you considering updating your review.

Rated 1 out of 5 stars

Rip of Merchants

They are thief's. If your in Australia avoid them and look for better alternatives. Purchased online and instead of it being charged at the AUS dollar fee of 110 (example) it was charged at 110US dollars. Them to cap it off they then for a card with total value of 999 is only has a little under 300 left after only one purchase of 110 dollars. Don't trust them they are dishonest and crooks.
Check your emails I have raised a ticked and I got a lovely message back that read.

Dear........,
Thank you for reaching out to Swype Customer Support.

This is to let you know that we have received your ticket and are currently investigating it. We will get back to you with an update as soon as possible.

In the meantime, let me know if there is anything else I can assist you with.

Kind regards,

Hermes sent on the 9th May no reply

Thank you for reaching out to the Customer Support team.

This is to let you know that we have received your request and currently reviewing it.

We will get back to you as soon as possible.

Regards!

Gramos this one on the 15 of Aprilthe day after the transaction. You guys never responded to this either

8 May 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience.

We would like the opportunity to review your case further and assist you directly. Please contact our support team via email at tickets@swype.cards with your registered email address and relevant card details so we can investigate this matter with our banking partner.

Our team will review the case and work towards a resolution as quickly as possible.

Kind regards,
Swype Support

Rated 1 out of 5 stars

Bad experience with fraud

I’ve had bad experience with their service. I activated a swype card based on a gift card I received, so that I can use it on anything I want. I immediately found that they reject payments to most merchants in Europe.

I didn’t use the account for around two months, until I received a replacement card randomly, which was very suspicious. Upon activation of the new card, I realized my balance is missing 100 dollars from the original 150.

There were multiple unknown attempts made to use the previous card, with one successful one, in the USA. Despite all this nothing was flagged as suspicious in their system and a new card was randomly created. Problem is that I’ve never been nor shopped anything from the USA, and I live in the Netherlands.

I claimed this is fraud and something went wrong in their system, because I also never shared any card details with anybody nor did anybody have access to my account. Now they want to charge 50 dollars for a dispute with the merchant, whether I win or lose, when they should just refund the 100 dollars and claim responsibility for system issues. I am not interested in a dispute with the merchant because I’m not the one who made the payment.

I will never recommend such a service to anybody. Absolute scam!

16 May 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience.

We would like the opportunity to review your case further and assist you directly. Please contact our support team via email at tickets@swype.cards with your registered email address and relevant card details so we can investigate this matter with our banking partner.

Our team will review the case and work towards a resolution as quickly as possible.

Kind regards,
Swype Support

Rated 1 out of 5 stars

I activated the card

I activated the card, tried to pay, but after a couple of days I refused the payment. First, they charged me a commission for the canceled payment, then all the money simply disappeared from the account. Support is not responding. I filed a complaint with the bank and the FBI.

17 May 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience.

We would like the opportunity to review your case further and assist you directly. Please contact our support team via email at tickets@swype.cards with your registered email address and relevant card details so we can investigate this matter with our banking partner.

Our team will review the case and work towards a resolution as quickly as possible.

Kind regards,
Swype Support

Rated 1 out of 5 stars

Scammers

Scammers! They reject all transactions, even from Google! I added a card to Google Play, and they rejected all transactions and charged me for every attempt!
UPDATE:
This is unthinkable! Charging a $2.50 commission for every attempt, even an unsuccessful one! I had $10, tried to withdraw $5.50, and they rejected the transaction twice for some unknown reason, charging me a $5 commission! They did nothing, essentially! Support does nothing! They're only pretending to help!

8 May 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience.

We would like the opportunity to review your case further and assist you directly. Please contact our support team via email at tickets@swype.cards with your registered email address and relevant card details so we can investigate this matter with our banking partner.

Our team will review the case and work towards a resolution as quickly as possible.

Kind regards,
Swype Support

Rated 5 out of 5 stars

I got the Swype card from my employee…

I got the Swype card from my employee benefits portal. I had a great experience using it on Apple Pay without any problems

20 April 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Thank you for taking the time to share your experience with Swype.

We truly appreciate your support and are delighted to hear that you had a positive experience with our platform and support team. Feedback like yours motivates us to continue improving and delivering the best possible service to our customers.

Thank you again for being part of the Swype community.

Kind regards,
Swype Support

Rated 5 out of 5 stars

RESOLVED (READ) Expired my card 2 months early — kept my $100

✅ RESOLVED: I reached out to parent company Reloadly directly via LinkedIn, and their support team responded almost immediately. They confirmed this was likely an error or security flag, collected my details, and within a couple of hours had confirmed the issue and provided a replacement card with the correct balance. I flagged that many other cardholders appear to be in the same position based on recent Trustpilot reviews, and they advised they will proactively reach out to affected customers. My CFPB complaint has been withdrawn given the prompt resolution.

---

ORIGINAL REVIEW: Card expired 2 months before the agreed expiry date, with $100 still on it — never used once.

When I activated my card on December 24, 2025, the service agreement stated cards expire 6 months after last activity. Swype updated their terms on March 9, 2026 — reducing the inactivity window from 6 months to 3 — with no notification to existing cardholders. My card was then expired on April 24, 2026, just 4 months after activation.

This was a retroactive change to agreed terms without notice. Cardholders who activated under the original 6-month terms had no opportunity to spend their balance before the terms were changed. If you've been gifted a Swype card, use it immediately. Do not assume the terms you agreed to at activation will be honoured.

19 April 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Thank you for taking the time to share your experience with Swype.

We truly appreciate your support and are delighted to hear that you had a positive experience with our platform and support team. Feedback like yours motivates us to continue improving and delivering the best possible service to our customers.

Thank you again for being part of the Swype community.

Kind regards,
Swype Support

Rated 4 out of 5 stars

Improvements on this: Zero security, and abusive terms to protect themselves

Update to my previous 1 star review. They took some time, but at the end they decided to compensate me after my card got clonated online.

So I'll put them 4 starts because the service it's good, the customer service and T&C are more human, but the speed, and that you can't use this card for everything. (It feels limited sometimes), makes me thing that 4 it's a fair number

11 March 2026
Unprompted review
Swype logo

Reply from Swype

Hi,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience.

We would like the opportunity to review your case further and assist you directly. Please contact our support team via email at tickets@swype.cards with your registered email address and relevant card details so we can investigate this matter with our banking partner.

Our team will review the case and work towards a resolution as quickly as possible.

Kind regards,
Swype Support

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look