While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

A completely abandoned device. I'm not sure if the company behind Swimmo still exists, fact is that it seems that they are still selling the watch in their website. But there are no updates in over... See more

Rated 1 out of 5 stars

I have contacted with Swimmo "support" several times, their solutions do not work. Often the watch will not track results and instructs me to sync results even after I have synced. Disappointing. Th... See more

Rated 3 out of 5 stars

For a direct, uninterrupted workout he is perfect. But a workout with breaks still leaves something to be desired, sometimes lost in the laps. The heart beat is not correct (it hardly goes over 100bp... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Paid a lot for this watch. After a few uses the screen went dark and is now unusable. Cannot get the courage to throw out this expensive watch. Brought one when it first came out.

1.3

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

172 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No history of asking for reviews

This company hasn't invited their customers, so reviews may not be representative

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.3

All reviews

(172)

2 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Open water feature still NOT DELIVERED!!!

I have bought my Swimmo in 2017 when their website was promising an "Open water" feature upcoming in 2018. Nice story, Swimmo customers would receive a message via the App to download it. Before summer 18 customer service told me it should be released in August 2018.
Poor delivery: in Nov 18 it is still not launched!!! Recently I saw on the website that they took out any marketing on this Open water feature because Swimmo realize they can't deliver their promises. Few days ago customer service told me it will come in 2019 but no further precision. After +1,5 year I am not amused when Swimmo promised me upcoming feature (Open water is one of the essential for me) and decline any responsibility via the customer service when things are still not delivered. They admit it is delayed, they admit that they stop claiming it on the website and they are vague for the release date!
Also, my docking charger needed to be replace after +/- 6 uses. Good to hear that some indoor swimmers are ok with it because as an open water swimmer I can't see any satisfaction.
If any customer was expecting to have an open water feature promised, he/she should claim his/her right to have it after more +1,5 year and I am very disappointed by the feedback I have received from Swimmo.
Claude

25 November 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great Product & Service

Stared using my Swimmo watch recently; having used others in the past. The watch is comfortable, light and not at all bulky in the water; the display is ideal and the measurements are more precise than the other swim watches I've used. Set up and sinc'ing are extremely easy...I've been using it in open water and pools.

The company replies are quick and extremely attentive.

All and all, the product is fantastic, accurate and easy to use.

7 November 2018
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

I had my opinion during the summer

I had my opinion during the summer. With the sun in open waters you cannot see a thing.
But
I have to say that I am delighted in the swimming pool.
But one issue. If the tactil screen activates it runs out of battery. They say you can protect it with a cover. Not true. You need a protective plastic (I made one by myself and it works perfectly well. Remember the metal thing of the champagne bottles, the one that covers the cork. Same design)

26 October 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I LOVE MY SWIMMO AND I LOVE THE…

I LOVE MY SWIMMO AND I LOVE THE CUSTOMER SERVICE. I HAD A PROBLEM WITH MY CHARGER. AFTER FEW DAYS THEY ANSWERED AND SENT A NEW CHARGER.

FAST SERVICE, VERY KIND PEOPLE, SUPER EFFICIENT CUSTOMER SERVICE.

AN MY SWIMMO IS THE BEST SWIMMING WATCH I EVER HAD.
THANKS FOR ALL.
CRISTIANA

26 October 2018
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Poor warranty and service work from Swimmo watch.

Received a Swimmo watch in August of this year. Gave it as a present. It did not work. Return and warranty of this watch has been as poor as any company I have ever dealt with. They have you ship it over to Poland where supposedly it has been stuck in customs for over a month. Have many friends who want a swim fitness tracker. I will not be recommending them to my friends.

18 October 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Dear Doug,

We strongly disagree with this review. Ever since your initial contact, we have done everything to resolve your issue as fast as possible, despite your lack of cooperation.

We have attempted to identify the problem remotely via photo evidence, to which you took offense and initially objected, claiming that it would not help. You have also objected to our initial diagnosis, which later proven to be correct, and insisted on sending the watch to us, which was not necessary.

We have also never claimed that the watch is stuck in customs for over a month, we rather stated that it was being processed by customs at the time of your message. We fail to see our fault as far as customs are concerned - this is normal for international shipments and US is by no means an exception and it's unreasonable to think otherwise. You have also not replied to our response until now.

Finally, as our initial diagnosis has proven to be correct, all this could have been avoided if you allowed us to proceed according to our procedures and experience.

Rated 5 out of 5 stars

MY FANTASTIC SWIMMO

MY FANTASTIC SWIMMO

I have been in the water for many years, I have tried and used many watches and, honestly, the one that has surprised and liked me most is the swimmo, it works perfectly, meets its specifications without problem, it facilitates all the statistics and helps me to develop my swimming.



Besides, the swimmo development team is adding new features that complement the current result, WITHOUT HAVING TO CHANGE CLOCK, can someone give you more?



I also give it 10 stars.

17 October 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

L❤️VE Swimmo watch

1. Beautiful, modern design
2. Futures work as advertised
3. Highly visible under the water
4. Excellent batterie life
5. Works perfect with its app
6. Correct BPM (same as my I watch)
7. Fast delivery
8. Absolutely the best customer service
9. Great motivation for calorie burning
10. Definitely will recommend to friends
L❤️VE my Swimmo watch
10 stars ⭐️ ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

8 October 2018
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

I love it

I am very satisfied so far and I would definitely buy it again. I used my swimmo for about three weeks, mainly to track crawl and drills. Uploading the data from to the phone could be improved: if your internet connection is not stable (e.g. in a garage, on the train...) you may lose some of the recorded data. That should be a relatively easy fix and they are aware of it.
It's great to monitor progress and keep my motivation up.

6 October 2018
Unprompted review
Rated 3 out of 5 stars

Good for my needs.

For a direct, uninterrupted workout he is perfect. But a workout with breaks still leaves something to be desired, sometimes lost in the laps. The heart beat is not correct (it hardly goes over 100bpm). Leg training, even using the "kick and drill" option counts for far more laps than necessary.
Usually it meets my training needs, but considering what it proposes it leaves something to be desired.

27 September 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Dear Ricardo, thank you for your honest opinion. Some of the issues that you are describing are edge cases and will be addressed in our free firmware upgrades.

Rated 4 out of 5 stars

Clock interface

I bought the Swimmo watch a couple of weeks ago and I am very happy to say that the clock face is working extremely well, even after being douteful after reading other reviews! I would recommend this product to anyone who has a passion for swimming.

25 September 2018
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

I love this product

I love this product! I am a professional swimmer and in my career, I have tried many different products for measuring my stats and this product, I can tell, is the best one I have ever had. When I saw it for the first time, I was skeptical that this one was going to be another product that I would not love and would be a disaster, but I was wrong. I searched them on the internet and opened their website and they grabbed me from the first second. I scrolled down to see more information about the watch and with every single line that I read, I was in love with it even more. All the features that has this watch is what I needed all my life. One of the most important thing was that I wanted to know what I have been doing during the session. It is cool that they have an app, which shows you everything, and that way I can share it with my coach to see my progress. When I decided to buy it, it was very easy to do it. I have put all the necessary information and in 3 days, it arrived to my doorstep, as they claimed in their website. I really recommend this product to everyone who are new or professionals.

20 September 2018
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Do not buy this watch!!!!

I buyer the watch because of the expected free water features as well as the SWOLF data that were promised to arrive soon. However, after several mails that promised me to become a beta tester during the next 3 weeks for that features, after now 6 months, gone of the promised features has been realized. Moreover, the watch is of poor quality and did not work properly (lap count, display brightness to low etc.)

9 September 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Hello Dirk. Thank you for your opinion. We do realize that some of the additional features you've mentioned were promised to our users long ago and we do apologize for the delay. Rest assured that they are still coming and that our intention is to deliver a fully functional and fault-free product, which takes time to develop, test and release. All current and future Swimmo users will receive the new features in form of free upgrades and new ones will be developed constantly.

Rated 1 out of 5 stars

Product doesn't accurately count laps

Product doesn't accurately count laps. Will not refund.

14 August 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Hello Brittany, thank you for your comment. It is hard for us to address your case without knowing the details, but we do offer replacements (or refunds) for faulty devices. Lap miscount can, in our experience, be resolved by following the guide visible on our website and they constitute a tiny fraction of a percent of all of our users' workouts. What is more, we are constantly working on improving our algorithms.

Rated 1 out of 5 stars

Faulty

I messaged after a few uses as each time I had trouble syncing the watch with the app and obtaining the data. I said that I would like to return but they would not accept the return. I am therefore stuck with a product that does not work. Also the 'upcoming' features including open water tracking have still not materialized 8 months after buying

6 August 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Hello Daniel, we are very sorry for the inconvenience and we do strive to always help our customers so please contact us again so we can try to solve any problems you have with your device. Syncing problems can be often solved by changing settings on your smartphone.

Rated 1 out of 5 stars

Do not buy - Faulty product & unresponsive for refund questions

Do not buy! Got a faulty product, which I've returned and unlike other people on this platform I have received the refund. There was also a considerable postage for return as Swimmo asked to return it to Poland and committed to refunding the watch and the postage. They're now unresponsive to emails.

Product 50% off in many swims, working with their Support to ensure I tried anything they could think off, no change.

26 July 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Hello, in cases as described we do refund the shipping cost to everyone who has provided the receipt for the shipping and their PayPal account.

As for the accuracy, there are many factors that influence the results and on our help page, we provide a comprehensive guide that helps swimmers improve the distance tracking accuracy.

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT BUY THIS PRODUCT!!!!!!!

DO NOT BUY THIS PRODUCT!!!!!!!

Company do not refund for faulty products. I managed to get a replacement for my faulty watch after much protesting, but the replacement is also faulty. You cannot see the digital images in sunlight, the charge runs out within a day and now, after only a few uses, the tapping won't register so it is basically a $200 piece of rubbish in my house.

20 July 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Hello, as you said in your comment - we do offer replacements for faulty devices, if needed - you have received one after all. If there are hardware issues with the replacement please contact us - we do provide support in cases like that as our Terms of Service clearly states. We are focused on the customer satisfaction and would love to help with any hardware problems that occur on your Swimmo watch.

Rated 5 out of 5 stars

It works and I'm impressed as my…

It works and I'm impressed as my 12-year-old son uses it in training.
Moreover, I found the vendor to be sincere and responsible. An accessory that I needed replacing was attended to promptly.

May I suggest voice prompts e.g. advisories and music to tempo (via earpieces) that can motivate the swimmer in the water?

11 July 2018
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

The watch doesn’t work properly

The watch doesn’t work properly. Every thing is touch screen and when it get wet the screen goes of calibration and doesn’t function properly. They only give you 14 days to return where others give you at least 30. I contacted customer service they did not want to return or replace. Garmin is the best.

23 June 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Hello Benjamin, we are always ready to fix any issue with the watch or even replace a faulty device if that's required. You haven't notified us about technical issues with your device and only asked for a refund so we were not able to help you solve the issue you are writing about in your comment.

Rated 1 out of 5 stars

Don't waste your money and buy this…

Don't waste your money and buy this product. any claim made but the seller should be treated with much cautious. Hard rate, distance, laps- totally off. If you take swimming seriously then you should look for another product. And expect bad customer service as well

24 May 2018
Unprompted review
Swimming logo

Reply from Swimming

Hello, thanks to multiple free software updates we have published, the accuracy of laps and distance tracking has improved drastically since your comment. We encourage you to try Swimmo again - you'll be pleasantly surprised to see the changes!

Is this your company?

Claim your profile to access Trustpilot’s free business tools and connect with customers.

Get free account

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look