SRC Rent Car Reviews 

315
•
TrustScore 3 out of 5

3.1

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Looking at 56 reviews, most reviewers were somewhat happy with their experience overall. Consumers frequently mention that the staff members are friendly, professional, and take their time to explain everything clearly during pickup. Travelers note that the vehicles provided are generally clean, nearly new, and make driving through the area straightforward. Some reviewers were not happy with unexpected extra costs, such as high administration fees applied for minor traffic fines. A few other people also felt that customer support and roadside assistance were completely unhelpful when mechanical problems or flat tires happened. Additionally, several customers described frustrating experiences regarding strict vehicle inspections and unexpected charges during the return process.

What people talk about most

Staff

Customers consistently note ambiguous experiences with staff, as many reviewers highlight incredibly friendly... See more

Service

Customers had ambiguous experiences with service, as many reviewers praised smooth pickups, clean vehicles,... See more

Product

Reviewers highlight ambiguous aspects of product, with many customers reporting that vehicles were... See more

Customer service

Users describe negative interactions with customer service, reporting that support staff are unhelpful,... See more

Reviews shaping this summary

Rated 4 out of 5 stars

Good and almost new car and very friendly staff. A pitty that the choosen insurance via DoYouItaly was a discussion and could not be used.

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

Absoloutely amazing experience!! We rented a car for 12 days. We got the car quick and returning was so simple. Hopefully I the right name of the young man (Renato) absoloutely amazing. He treated us... See more

Company replied

Rated 5 out of 5 stars

We collect our can in the Palermo City office. We were dealing with Masimo who when went above and beyond to accommodate us. He gave us maps and suggested lots of sights to see. Car was returned to P... See more

Rated 5 out of 5 stars

I can say nothing negative. Rented a car in Sicily for two weeks over VIP Cars and the pickup as of the return was easy. The only thing I would advise is, that you should be precise about your traveli... See more

Company replied


Company details

  1. Car Rental Agency

Written by the company

SRC Rent Car è un noleggio auto e minivan senza conducente a breve termine, presente nei maggiori poli turistici della Sicilia, Toscana, Lombardia e Piemonte con l'esclusivo servizio di noleggio anche senza carta di credito. SRC inoltre ha creato il servizio Next To This Ability dedicato a persone con disabilità in possesso di patente speciale che necessitano di noleggiare un'auto. Sono a disposizione anche i servizi PET VOYAGE che permettono di portare con se il proprio animale domestico e NEXT TO YOUNG che permette il noleggio anche a giovani neopatentati.


Contact info

3.1

Average

TrustScore 3 out of 5

315 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 76% of negative reviews

Typically replies within 2 weeks

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.1

All reviews

(315)

148 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Worst rental company ever

I have rented cars in many countries and have dealt with my share of bad rental companies, but my experience with SRC Rent Car was genuinely shocking.From the moment I picked up the car, the experience was problematic. The vehicle was essentially brand new, yet it had apparently been fitted with old tires.the agency even acknowledged damage to the tire when i picked it up.During the rental, the same tire suddenly failed catastrophicly while I was driving, leaving me and my family stranded for hours.The response from SRC was appalling.I contacted the company for assistance and was left waiting for an unreasonable amount of time. Despite knowing that I was stranded with my family and had an unusable vehicle, there was no meaningful effort from SRC to actually resolve the situation promptly. I ultimately had to deal with the consequences myself and incur a taxi expense.And then it got even worse.Instead of taking responsibility for the situation, SRC subsequently attempted to charge me for an additional rental day and for the tire.
Think about that: I rented a supposedly new car, one of its tires failed castrophily less than 24 hours after i took the car, I was stranded for hours in 45' heat in the middle of nowhere, I contacted the company for help, and then the company decided that the appropriate response was to send me a bill for even more money.I also have serious concerns about the circumstances at pickup. The employee who handled my rental at the Milazzo agency appeared to me to be intoxicated. I could distinctly smell alcohol on her breath while she was serving me. I cannot determine her medical condition, but this was my firsthand observation, and it was extremely concerning. She was also responsible for information and arrangements that subsequently became part of the dispute.When I later went to the rental desk to resolve everything, I was treated dismissively and, in my view, with outright rudeness. I asked to speak with a manager and initially had difficulty even getting that request taken seriously. When I finally spoke with the manager, the interaction was no better, and she refused to give me her name.The company's internal communication was equally unbelievable. After I had already gone to their office in person to close the rental, I subsequently received an email telling me that I needed to come to the office to close the contract despite the fact that I was already out of Catania. Apparently the people working there don't even know what the other people in their own company are doing.And the €1,500 credit-card hold? They refused to release it when I was there.The company has also failed to provide the documentation I repeatedly requested to substantiate its claims about the tire. No proper inspection report, no convincing technical assessment establishing that I caused the failure, and no proper itemized documentation supporting the charges — just assertions from the rental company.
Their position seems to be: the tire was fine when they gave me the car, therefore the customer must pay when it fails. That's not an acceptable substitute for establishing what actually caused the failure.
What makes this particularly frustrating is that I actually tried to be reasonable. I told them I was willing to pay for the first day of the rental. Since the tire failed before I could use the vehicle for the remainder of the rental period, I simply asked them not to charge me for the additional day and not to charge me for the tire. They refused.
Instead, they chose to maximize the bill.to summarize if I can give a 0/10 to these bandits I would.

5 August 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Charlie, We have carefully read your review and, given the seriousness of some of the statements made, we believe it is necessary to clarify the facts. First of all, we categorically reject the allegation that one of our employees was under the influence of alcohol while working. This is an extremely serious and completely unfounded accusation. Our staff perform their duties in accordance with company procedures and do not consume alcohol while on duty. Regarding your statement that the station manager refused to provide her name, this is also incorrect. Her name was provided to you verbally when requested and was subsequently also sent to you by email, precisely to avoid any misunderstanding. The information was therefore provided both verbally and in writing. Regarding the tire incident, our staff did not ignore your situation. As soon as we were informed of the problem, they contacted the roadside assistance provider and initiated the necessary recovery procedures. SRC Rent Car is a car rental company, not a roadside assistance provider. Recovery times depend on the provider's availability, the number of ongoing requests and the vehicle's location. In your case, the vehicle was in an area that was not easily accessible, and the incident occurred in August, one of the busiest periods of the year. We understand the inconvenience caused by the waiting time, especially while travelling with your family, but the response time of an external provider cannot be considered a failure by SRC. Our staff promptly activated the assistance service and did everything within their responsibility to arrange the recovery. The tire issue has already been explained to you several times, both at the rental desk and by email. The vehicle was delivered with the tire in proper condition and without pre-existing damage to the tire in question. The damage occurred during the rental period, while the vehicle was under your responsibility. It is also important to clarify that the pre-existing damage you referred to concerned a scratch on the front-right wheel rim. This is a different component and has no connection with the subsequent tire damage. Furthermore, your rental agreement did not include Premium Coverage. The applicable Terms and Conditions clearly specify what is covered and what remains the driver's responsibility. The tire charge was therefore not an arbitrary decision by SRC, but the application of the contractual conditions accepted at the time of rental. The same applies to the additional rental day. Your signed agreement required the vehicle to be returned by 10:45 a.m. Once the contractual return time and applicable grace period have elapsed, an additional rental day is charged in accordance with the agreed conditions. Your first communication regarding the problem was received at approximately 2:00 p.m., more than three hours after the contractual return time. The additional day was therefore charged in accordance with the rental agreement and was not an attempt to "maximize the bill". We would also like to emphasize that we have replied to your previous emails and have repeatedly explained these same matters, including the tire damage, the coverage included in your rental, the roadside assistance procedure and the additional rental day. Our response therefore simply confirms what has already been communicated to you. Your dissatisfaction does not make serious allegations against our employees or claims of misconduct accurate or justified. We therefore ask that any further statements concerning our staff or company be based on verifiable facts and not on assumptions or allegations that do not correspond to what actually occurred. Our position is clear and supported by the contractual conditions and the facts of the rental.

Rated 1 out of 5 stars

!!!!Alerta!! Con esta compañía

!!!!Alerta!!! Contraté un coche a todo riesgo con esta compañía .Después de más de un mes de haber devuelto el coche, me envían un cargo de 39€ por comunicarle mis datos a la policía por una supuesta infracción de tráfico. Efectivamente cuando firmas el contrato de alquiler con esta compañía ,les das permiso para que por cada multa que les llegue te puedan cobrar 39€ .
Si lo consideras correcto alquila con ellos , pero a mí me parece un abuso.
Warning! I rented a car with full coverage from this company. More than a month after returning the vehicle, they charged me €39 for providing my details to the police regarding an alleged traffic violation. It turns out that when you sign the rental agreement with them, you authorize them to charge you €39 for every fine they receive.
If you think that’s fair, go ahead and rent from them, but I consider it an abusive practice.

19 June 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hola Humberto, lamentamos leer su reseña y nos gustaría aclarar algunos aspectos. El importe de 39,00 € corresponde a los gastos de gestión relacionados con la comunicación de los datos del conductor a las autoridades competentes. Estos gastos están claramente indicados en nuestros Términos y Condiciones, aceptados en el momento del alquiler, por lo que no se trata de ningún coste oculto. Además, te hemos enviado una copia de la documentación relativa a la infracción cometida, para que pueda comprobar directamente el motivo por el que nuestra empresa fue contactada por las autoridades. Por lo tanto, no se trata de un coste aplicado indiscriminadamente a nuestros clientes, sino de un gasto previsto contractualmente y relacionado con la gestión de una infracción específica.

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT USE this Rental Car

DO NOT USE this Rental Car. They found a few scratches under the car. I see more reviews with the same tactics, then they charge you on the credit card. Be careful

1 May 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Giuseppe, we have been unable to find a rental agreement in our systems corresponding to the information provided in your review. We therefore invite you to contact us at customercare@srcrentcar.com, providing your booking or rental agreement details so that we can identify the case and investigate what happened in detail. We will be happy to review your case and provide you with feedback based on the available documentation. If you did not rent a vehicle from SRC Rent Car, we kindly ask you to remove the review, as it would not relate to our company

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this company at all costs.

Avoid this company at all costs.

We rented a car from this company for 5days. We returned the vehicle without any accident or incident, and no damage was mentioned when we handed the car back.

After we had already left Italy, they charged us for an alleged hole in a tyre that we absolutely did not cause.

We have photographs taken at the time of return showing the condition of the vehicle, yet the company simply ignored them. Instead of providing objective evidence, they repeatedly sent generic responses claiming that their staff had documented the damage, without supplying any proof that the damage existed when we returned the vehicle or that it was actually caused during our rental.

If you are asked to pay for damage after leaving the country, be extremely cautious. As a customer, you have almost no opportunity to verify what happened after you returned the vehicle.

Our experience has been extremely disappointing. We will report the case to the European Consumer Centre and the relevant consumer protection authorities, and we strongly advise anyone renting from this company to take detailed photos and videos of the entire vehicle, especially the tyres, before and after the rental.

Based on our experience, we cannot recommend this company.

11 July 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Eliška, we are sorry to read your review. However, we would like to clarify some aspects regarding the management of this case. Our staff contacted you promptly regarding the damage identified and, during the communication, you confirmed that you were aware of the issue. During the inspection carried out at the time of vehicle delivery, the tyre did not show any issues. Furthermore, throughout the 6-day rental period, we did not receive any notification regarding any problems with the tyre. Since Premium Protection was not included in your rental agreement, the cost related to the damage found on the tyre remains the responsibility of the customer, as provided in the Terms and Conditions accepted at the time of rental.

Rated 5 out of 5 stars

I recently rented a car from SRC in…

I recently rented a car from SRC in Bologna and had a fantastic experience. A huge thank you to Lorena and her colleague at the front desk — they were incredibly helpful, friendly, and professional from start to finish. The vehicle was delivered in excellent condition, clean and perfectly maintained. If you're looking for reliable car rental with outstanding customer service in Bologna, SRC is the place to go. Highly recommended! Francesco

27 June 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Thank you so much for sharing your experience with us! See you next time :)

Rated 5 out of 5 stars

Smooth Experience

Very smooth experience throughout, pickup and drop-off were easy and the car was clean and basically new when we rented it. We had an issue with a flat tyre and they were able to resolve it promptly after we contacted them. Would use again!

22 July 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Thank you for choosing us Martin!

Rated 1 out of 5 stars

Hidden Fees Made the Rental Twice as Expensive

I do not recommend this car rental company. There were many additional charges, and the final cost was more than twice the original rental price.

I rented the car for €80, but at the beginning I was charged an extra €50 for being only a few minutes late. On top of that, I was charged another €39 simply because I received a traffic ticket.

The additional fees are excessive and make the rental much more expensive than advertised. I would not use this company again.

3 May 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Radek, we are sorry to read your review; however, we would like to provide some clarification regarding the amounts mentioned. The additional charge of €50 was applied because your arrival took place after our office opening hours. In order to guarantee the vehicle pick-up service and keep our staff available for your reservation, the applicable out-of-hours service fee was charged. This information is clearly indicated on our website and in the rental conditions accepted at the time of booking. Regarding the additional amount of €39, we would like to clarify that this refers to the administrative costs for the management and notification of the traffic fine, as provided for in the Rental Terms and Conditions. This information is also clearly stated in the documentation accepted and signed during the booking process. Therefore, these are not hidden costs: all additional services, applicable conditions, and related fees are available and can be consulted on our website before confirming the reservation, in order to ensure maximum transparency for our customers.

Rated 1 out of 5 stars

I picked up the car at Catania airport…

I picked up the car at Catania airport and reached Palermo airport in 3.5 hours, stopping only at a gas station. They managed to find three new damages on the car and completely refused to acknowledge the photos I took when picking it up. A disappointing experience and a significant financial loss (468 euros).

7 July 2026
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great support! Cheap! Good communication! Friendly!

The supported is really well after pur arrival at the airport of Catania. Very cheap and helpful, girl named Vanessa. We initially booked with goldcar, never again! Also when our flight was delayed and we e-mailed to bring our car back a bit later, we got a positive and quick feedback via e-mail. The car check went smoothly. We really recommend SRC and book in future with them.

11 July 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Thank you so much for sharing your experience with us!

Rated 1 out of 5 stars

Complete lack of commercial professionalism

I recently rented a car from SRC Rent Car: a brand-new Citroën C3 with only 1,000 km on the odometer.

Just three days after picking it up, the car suffered a major engine failure and had to be stopped immediately.

The roadside assistance service was terrible. I was hung up on three times simply because the operators did not speak English. This is completely unprofessional (I'm not talking about SRC Rent Car's customer service).

Eventually, I managed to reach roadside assistance. I had to pay for the towing because I had not purchased the full insurance package, which I fully accept and have no issue with.

However, it is completely unacceptable that the rental company does not provide a replacement vehicle when the breakdown is clearly their responsibility. They supplied me with a defective car.
Because of the situation, I had no choice but to rent a car from another company, entirely at my own expense.

Even worse, they even charged me for the missing fuel in the car. They refunded the unused rental days more than a month later, and only after I had to follow up multiple times.

I strongly do not recommend this company. Poor English support, unacceptable customer service, and a complete lack of commercial professionalism.

19 June 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Térence, we are sorry to read your review; however, we would like to clarify some points regarding your comments. First of all, we would like to specify that all our SRC Rent Car customer service operators speak English fluently and are available to assist our customers. We believe that you are referring to the roadside assistance service, which is an external service provider responsible for vehicle assistance interventions, and not to our customer care team. Our operators provided you with the necessary support throughout the situation. Furthermore you were informed that we would proceed with the refund of the unused rental days, in accordance with the applicable conditions. Regarding the recovery service, as you also confirmed, the related costs depend on the roadside assistance coverage included in the rental agreement. We therefore believe that some of the points mentioned in your review do not accurately reflect the assistance provided and the outcome of your case.

Rated 1 out of 5 stars

Reported a Serious Safety Concern – Left With Conflicting Advice and Additional Charges

I rarely leave negative reviews, but after giving SRC every opportunity to resolve this matter directly, I feel it's important to share my experience.

On the day the vehicle was due to be returned, warning lights appeared on the dashboard and the steering wheel repeatedly locked while I was driving. When this happened, I lost effective control of the steering, particularly around bends. It was genuinely frightening and became progressively worse at speeds above approximately 50 km/h, forcing me to slow down because I no longer felt the vehicle was safe to drive.

To make matters worse, I spent around an hour trying to contact SRC before anyone answered my call whilst I was still driving the vehicle.

The first representative I eventually spoke to genuinely tried to help. After speaking to one of their technical colleagues, he advised that dirty sensors around the rear-view mirror were likely causing the issue and asked me to clean them. I followed those instructions immediately, but the problem continued exactly as before.

After the Palermo Porto office closed, I was passed to another representative who appeared to have no understanding of the situation and I had to explain everything again whilst still driving. Rather than discussing the steering issue I had reported, I was simply told the vehicle had a speed limiter and that there was nothing wrong with it or unsafe about it. I was then told to contact Customer Care if I wanted to dispute any charges.

Customer Care later introduced a completely different explanation, saying the behaviour related to the vehicle's driver assistance system and suggesting that I had failed to follow the correct procedure. That was incredibly frustrating because nobody mentioned the driver assistance system during my calls. I followed every instruction I was actually given. It is unfair to suggest I failed to follow a procedure that was never explained to me.

If this behaviour was caused by a driver assistance system operating as intended, why was I given three different explanations by three different people? And why was I never shown or given any induction on these systems when I collected the vehicle?

Because I no longer felt safe driving the vehicle normally, I could not complete the planned return to the Palermo Porto branch that evening. With an early morning flight from Palermo Airport the next day, returning the vehicle to the airport became the only realistic option available.

Despite reporting the issue immediately, following the advice I was given and acting responsibly throughout, I was charged for an additional rental day, an airport return surcharge, fuel and a refuelling service.

The complaint process was equally disappointing. Customer Care's responses were consistently brief, ignored many of the questions I asked and failed to properly engage with the timeline I had carefully explained. I also had to repeatedly chase clarification regarding the additional charges and my €200 security deposit.

SRC maintain that they found no defect after inspecting the vehicle, and I accept that this is their position. However, it does not change my experience as the person driving the vehicle, nor does it explain the inconsistent advice I received or the way my complaint was handled.

My biggest disappointment wasn't simply what happened whilst driving—it was how SRC dealt with a customer who reported what they genuinely believed to be a serious safety issue.

Based on my experience, I would not rent from SRC again.

22 June 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Jack, we are sorry to read that your experience did not meet your expectations. As already explained in our email correspondence, we carefully reviewed your case. Our inspections confirmed that the vehicle did not have any mechanical faults or defects that could have affected its safety or roadworthiness. Additional technical checks were also carried out after the vehicle was returned, and these confirmed that no faults or anomalies were present. During your conversations with our staff, it was explained that the behaviour you experienced was related to the vehicle's driver assistance system, and you were provided with instructions on how to adjust the relevant settings. Unfortunately, despite the guidance provided by our staff, the procedure to deactivate the system could not be completed during the rental.
Based on the results of our investigation, no vehicle-related issue was found that could have prevented the rental from being completed as agreed. The charges you dispute relate to the additional rental day actually used and the return of the vehicle at our Palermo Airport branch. These charges were applied in accordance with the rental agreement and the Terms and Conditions you accepted at the time of booking.

Rated 5 out of 5 stars

Great service from the reception

Great service from the reception, and also good prices. Car was practically brand new.

Shuttle bus direct from airport to office (not more than 3-5minute drive).

Will chose them again when visiting Bologna.

27 May 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Thank you so much for choosing us, see you next time ;)

Rated 1 out of 5 stars

It’s been one month and I can’t take my…

It’s been one month and I can’t take my deposit money back. They are very irresponsible and unreliable. They said they did their part however my bank never received any transaction. They are liars and they dont care about the customers at all!!!!!

18 June 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Serra, we cannot find any rental rental agreement under your name. However, please note that, in accordance with our Terms and Conditions, the deposit is released within 5 days after the vehicle is returned. After this period, the processing times depend entirely on the customer’s bank. The refund process may take between 5 and up to 21 working days to be completed. This information is also clearly stated on our website and in the FAQ section.

Rated 1 out of 5 stars

False accused of making damage

We got accused of making scraches on the rental cars. We have picture evidence, taken at the pickup of the car, that the damage already was on the car. The company ignored the evidence.

17 May 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Dear M., we are sorry to read your comments. Please note that all damages present on the vehicle are documented at the time of pick-up in the inspection report provided before the start of the rental. As per our Terms and Conditions and as explained by our staff, any evidence (including photos) must be reported and submitted prior to vehicle collection in order to be officially validated. At the end of the rental period, only damages not recorded in the initial inspection report are taken into consideration

Rated 1 out of 5 stars

DO NOT USE THIS "COMPANY" they charged…

DO NOT USE THIS "COMPANY" they charged me extremely high amount of money for pre-existing damages on rented vehicle!!!

3 June 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Dear Customer, we cannot find any rental rental agreement under your name. We would also like to clarify that, at the time of vehicle pickup, a detailed report of any pre-existing damage is always provided. These damages are documented and acknowledged before the start of the rental in order to ensure full transparency. At the end of the rental period, only new damages not present in the initial inspection report are taken into consideration and duly verified by our staff.

Rated 1 out of 5 stars

Avoid this rental company – hidden fuel charges and no proof provided

Very disappointing experience with SRC Rent Car at Florence Airport.

I only drove approximately 200 km during my trip and added €20 of diesel before returning the car (I have the receipt). After returning the vehicle, they charged me an additional €23.10 for fuel plus a €25 refueling fee.

According to their version, the car was full so it needed more than €43 of fuel for only 200 km driven, which makes absolutely no sense. I repeatedly asked them to provide a simple photo proving the tank was completely full when the car was handed over to me. They refused and kept repeating the same generic response about their contract terms.

Their customer service showed zero willingness to properly investigate the issue or provide transparent evidence.

This feels like a business model based on charging customers after return and expecting them not to fight back for relatively small amounts.

I strongly recommend avoiding this company and choosing a more reliable rental provider.

28 April 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Roberto, we are sorry to read your review. As already explained via email, the vehicle was delivered with a full fuel tank, as stated in the delivery report signed at the time of rental. We would also like to clarify that, as indicated at the counter, the minivan has a fuel tank capacity of approximately 90 liters. A misunderstanding likely occurred, as it was interpreted that the vehicle had to be returned with 90% fuel, whereas the applicable policy is “full-to-full.” This means the vehicle is delivered with a completely full tank and must be returned in the same condition, as stated in the terms and conditions signed at the time of rental. In your case, the vehicle was not returned with a full tank, as it was delivered, and therefore the corresponding charges for missing fuel and refuelling service were applied.

Rated 1 out of 5 stars

Scammers

Scammers — never rent a car from them. They don’t return the deposit, they claim damages that never existed, and they have no proper communication with customers. They simply ignore clients and disregard all rules for vehicle pickup and return. They also leave customers with no chance of getting their money back and delay refunds in every possible way, falsely attributing damages that were not present when the car was returned. They do not follow any clear procedures for handing over and returning vehicles, and they never return the money.

21 April 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Lilu, there is no rental agreement registered under your name in our company. We kindly ask you to remove the review as it does not relate to any confirmed booking under your name in our system.

Rated 1 out of 5 stars

Felt Like They Were Looking for Reasons to Charge Me - Pisa Branch

My experience with this company at their Pisa branch was disappointing and left me feeling very uneasy.

From the outset, there was persistent pressure to purchase full insurance. I declined multiple times, yet the upselling continued, which made the pickup process uncomfortable and unnecessarily drawn out.

The bigger issue came at drop-off. The vehicle inspection took over 10 minutes and felt excessively detailed, with staff going over the car in a way that seemed focused on identifying anything that could result in an additional charge.

Although no damage was identified, I was later charged €25 for “extraordinary cleaning.”

The car had only light dust consistent with normal driving conditions in rural Tuscany with no stains, no spills, and nothing beyond what should be covered under standard cleaning.

Importantly, I have my own time stamped photos taken at the point of return, which clearly show the actual condition of the vehicle.

After this experience, I reviewed feedback on other platforms and noticed similar comments from customers describing very detailed inspections and additional charges being applied. While I can only speak to my own case, this does raise concerns.

I have formally disputed this charge and will escalate further if necessary.

I would strongly advise future customers to:
1. Take detailed photos and videos at both pickup and drop-off
2. Be cautious of repeated insurance upselling

Overall, a very disappointing experience.

12 April 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi JJ, thank you for taking the time to share your experience. However, we would like to clarify a few points. Insurance cover options are always presented in a clear and transparent manner at the time of rental, with no obligation to purchase. The choice to decline them is always entirely free, and in your case they were not added to the rental agreement. Regarding the vehicle cleaning, at pick-up you were shown and provided with documentation of the car’s condition, which showed excessive dirt in the floor mats, on the rear seat, and on the back of the front seat, as well as sticky residues, likely caused by beverages consumed inside the vehicle. Although all our vehicles are regularly cleaned and sanitised after each rental, in this case an extra cleaning was required, in accordance with our procedures. Finally, vehicle inspections upon return are carried out in a thorough and standardised manner to ensure transparency and fairness both towards you and future Customers.

Rated 1 out of 5 stars

Unjustified fees and zero customer support

Avoid Sicily Rent Car at all costs! I rented a Peugeot 208 in Palermo, and they charged me a €39 "admin fee" for a traffic fine issued in Milan (1,500 km away!) during my rental period.
​The evidence of their error is undeniable:
- ​Total mileage: I only drove 490 km in total (verified by the return receipt). It is physically impossible to be in Milan with that mileage.
- ​Vehicle mismatch: The fine is for an "autocarro" (truck), but I was driving a small passenger car.
- ​Timeline: The fine was issued in Milan just 26 hours after I picked up the car in Palermo.
​Despite these facts, the company ignored all my emails and refused to help. Because of their negligence in reporting the correct data to the authorities, I am now facing a potential €100 fine from Milan that I shouldn't even be involved with.
​They take your money and leave you to deal with their mess. Absolute lack of professionalism and basic logic. Stay away!

20 March 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Hi Ania, we are sorry for you for your feedback. On the day we received the fine, we sent you the notification, which shows the license plate of the vehicle rented during your rental period. We are currently in contact with the Municipal Police to verify if an error occurred and will inform you as soon as we have updates. We have also sent you an email to update you on this matter. For any further information, please contact us at customercare@srcrentcar.com.

Rated 1 out of 5 stars

Really bad experience with SRC Rent Car…

Really bad experience with SRC Rent Car at Turin Airport.
I had a prepaid booking with pickup at 21:30, and both the website and booking confirmation said the office was open until 22:00. Still, before my pickup time, they told me I would not be able to collect the car. When I arrived, the office was already closed.
Because of this, I was forced to rent another car at much higher cost just to continue my trip.
I will be reporting this to the relevant consumer authorities and taking further actions.
Be very careful with this company, especially for late pickups.

6 March 2026
Unprompted review
SRC Rent Car logo

Reply from SRC Rent Car

Dear Ermir, ee are sorry to read your review and would like to clarify what happened. On the day scheduled for the vehicle pickup, we tried to contact you several times starting from 9:00 a.m., as we needed to reach you regarding an operational matter related to the collection of the car. Unfortunately, the phone number provided in the booking appeared to be incorrect and, despite the several emails we sent during the day, we did not receive any reply. As explained in our communications, we needed to contact you to arrange the key collection through the secure key box. However, since we were unable to reach you either by phone or email, it was not possible to prepare the delivery. We would also like to remind you that it is the customer’s responsibility to provide correct contact details so that we can reach them if necessary regarding the rental. The following day you informed us that you would come to collect the car; however, you did not show up, even though our staff remained available and waited for you throughout the day. We would also like to clarify that, the 100% refund has already been processed. We are sorry that this important detail was not mentioned in your review.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look