One Week Driving Reviews 1,357

TrustScore 2 out of 5

2.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Well, I did go back to your company via phonecall and WhatsApp as did my son, and was categorically told that all monies were between driver and learner and I would have to go back to the driver.... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I wish I could give 0 stars. Had a course booked with OWD and started my intensive course. My instructor was no up to par and done many things throughout our time that made me feel unsafe. Contact... See more

Rated 1 out of 5 stars

I was enrolled a student with One Week Driving in March 2019. I needed practice in a car as I was already fairly confident in passing, so the instructor I received was great! Constant... See more

Rated 1 out of 5 stars

Honestly not worth it. No communication between driving instructor and company. My instructor cancelled all lessons and refused to book more because too busy. They didn't find me a test even thou... See more

2.0

Poor

TrustScore 2 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Replied to 100% of negative reviews

Typically replies within 24 hours

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

I would rate zero stars if that was an…

Well, I did go back to your company via phonecall and WhatsApp as did my son, and was categorically told that all monies were between driver and learner and I would have to go back to the driver.
I did that and he was rude, defensive and hung up on me.
I also understood why my son was willing to accept the loss of his money because it was such an unpleasant experience.
I am absolutely devastated by the loss of our money. There is no point in emailing 'One Week Driving'. You take no accountability. If I had recieved a review as bad as the one I gave you I would have done anything to put it right and would have tried to help, all your response did was show that you are on the defensive.

4 February 2026
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

EDIT
We’re sorry that you feel this way, and we understand that losing money in any situation is upsetting.

However, when you contacted us we explained the position in line with the booking terms and conditions. Advising what is and isn’t possible under those terms may have been perceived as defensive, but it was simply us explaining the process and the limits of what we are able to do. If a refund had been eligible under the terms, it absolutely would have been addressed.

We do take customer service seriously and always aim to be clear and helpful when responding to enquiries. In situations involving payments made directly between a learner and an instructor, those arrangements are handled between the two parties, which is why you were advised to contact the driver directly.

We appreciate feedback, but explaining the correct process and the applicable terms should not be mistaken for a lack of accountability. Our aim is always to provide accurate information and support wherever we are able to do so.
National Intensive


We take allegations of this nature extremely seriously and are very concerned to read this review.

The reviewer has openly stated that they entered a false date of experience and has not provided a full name. Publishing serious accusations while knowingly including inaccurate information prevents us from identifying any relevant booking and properly investigating the matter. It is not possible for us to respond with specific facts when key details have been deliberately misrepresented.

We categorically reject the claims that we operate as described. We are an established driving school of over twelve years with clear terms and conditions covering bookings, cancellations, vehicle issues and refunds. Where unforeseen mechanical problems arise, we follow a structured process to rearrange lessons or address matters appropriately.

Public statements suggesting dishonesty or misconduct can cause significant reputational harm. We stand by the professionalism of our instructors and the service we provide to the vast majority of our pupils. We have helped thousands of student reach their goal and pass their test.

If the reviewer wishes for this matter to be taken seriously and reviewed in full, we invite them to contact our office directly with their correct details so that we can investigate thoroughly and respond factually.

Rated 5 out of 5 stars

My experience of My Intensive Course and Practical Test withOneweekdrivingcourse

My experience of Oneweekdrivingcourse was that it was extremely helpful in terms of getting to grips with driving very quickly. The ease of booking the course made this option very appealing to me as it didn't require myself to fit many lessons around my busy schedule. I was assigned my instructor (Nitesh Bhamm) quite early on, before my course began and was speaking to him prior to the course starting.

My instructor, Nitesh Bhamm, really prepared me for what I previously thought had been quite a stressful process. Within the first day of my course, I had down the basics and was driving on the main road with having no prior road experience under my belt outside of driving in an empty car park.

Nitesh gave amazing tips on how to become a better driver on the road and provided me with perfect reference points when it came to the manoeuvres of the practical test. I believe his teaching style really pushed me to become the best driver I could and pass my practical test with ease. I do not believe that I would've picked up driving as easily and passed first time as I did without the help from Nitesh. I highly recommend Nitesh Bhamm if you would like to pursue an intensive course as he is an brilliant instructor.

Although, the practical test did not come straight after my lessons, roughly a month afterwards (21/02/2025) due the delayed process of driving courses within the UK, I was thoroughly prepared by the intensive course and instructor to pass my practical test with 3 minors. This test was also done in an area I had not practiced in at all and I had no previous knowledge of any of the roads or junctions.

I would recommend this course to other people if you are capable of learning within a short amount of time through vigourous lessons. My course entailed 36 Hours - 6 days of driving, approximately 5 hours driving each day. It is very intensive and does take its toll, however if you can push through it, it is very rewarding and will allow you to pass first time like I did.

A recommendation to other people is that I would leave a larger gap between when you book your intensive course and the date of it starting. This allows the company to have a higher chance to book a practical test for you right after you finish your course. For reference, I booked my test at the end of November and didn't get my test for January after my course but got one (at the earliest opportunity 17th Feb). I opt to have a larger gap to ensure you can get that practical test closer to the end of your course lessons finishing.

But nonetheless, I still ended up passing first time which is an attestation to the driving course and my instructor, Nitesh Bhamm.

Thank you Nitesh for helping me pass and oneweekdrivingcourse for arranging my practical test.

13 January 2025
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Absilutely Fantastic!

Congratulations on passing your test. We are so happy for you!

Thank you for your review and recommendation.

All the best for the future!

Regards,

National Intensive

Rated 1 out of 5 stars

absolute awful company with atrocious customer service

my dad paid for a week course and driving test for my son. This all went well however my son failed his practical test at the end of the course. (this is all fine) however my dad then paid another £400 for a 6 hour lesson and a test re-take for the 21st august (it was booked for this day as my son lives with me in cornwall and would need to travel back to surrey for the re-take.)

On the friday before his test he had travelled to my dads and called the driving company to confirm his test and 6 hour lesson for the monday morning. The company then told him that they had no instructor and no test booked for him (as they sacked his previous instructor) and that if he wanted to do a retake he would have to book ANOTHER 6 hours on top of the extra £400 my dad had paid for another instructor to take my son out for 12 hours before they will book in another test and he will have to wait for another test date. All the while my son and my dad are now severley out of pocket and the company have refunded £63.00

18 August 2023
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Hello

We requested further information from you so that we can locate you on the system. Sadly you did not provide this for us so we are unable to respond to your claims. We think that it is unfair to post such a review and not give us the opportunity to respond.

Regards
National Intensive

Rated 1 out of 5 stars

This is not a driving school

This is not a driving school. They are an agency. They take your money and then contact local (?) driving instructors to see if they can fit you in. Given that there is a national shortage of driving instructors and all of the good ones have a waiting list you aren't likely to find a good one. In fact, if a driving instructor can fit you in at short notice there is probably a good reason.

26 April 2022
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Hello David

This is not true. We arrange Driving courses and only use ADIs registered with us. We have more than 1500 ADIs who work with us some for several years covering hundreds of courses.

Regards
National Intensive

Rated 1 out of 5 stars

Waste of money gave me an instructor…

Waste of money gave me an instructor who couldn't be bothered teaching me didn't want to do sat nav, local routes , even stopping to the side of the road and then when I had a test at 8 in the morning she was late I rang her and she was still in bed so yeh waste of money

22 June 2021
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Complete ignorance!

Complete ignorance!
I was unhappy with their services!
Yes my instructor booked my course but he booked it 3 weeks later then it should of been, I read and understood that course may vary slightly but 3 weeks is a joke!
I was the one that had to go back and forth between one week driving course and my instructor to get it booked to begin with as no one contacted me and I tried on serval occasions to make contact with them and the instructor.
I sent my theory pass information as soon as I passed and waited weeks before contacting someone about a start date as no one contacted me and I was worried it had been forgotten about.
I Wrote loads of emails and phone multiply times to be told the manager is busy or was out. I requested a full refund because I was so unhappy with how things have been handled - I got a partial refund because I wanted to cancel my lessons but it's not my fault their service hasn't been up to standard!
* I have looked through all booking emails and cannot seem to find a booking reference number
Also have been trying to contact them to try get the full refund back but again just being ignored!!

20 November 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Great course

I booked a 36 hour intensive course and was assigned to a driving instructor called badia. I cannot thank her enough for her patience and knowledge she passed on to me during my course. It was a really enjoyable experience and after just a week of driving with no previous experience I passed at the end of my course with 1 minor. Thanks to all at one course especially badia my instructor.

9 October 2020
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Hello Matt

Congratulations that is very impressive so well done. Badia and yourself have obviously worked very hard and that has paid off and you now have your independence
Good luck for the future

Regards
nationalintensive.com

Rated 1 out of 5 stars

Do not use!

Do not use!
I booked a one week driving course the 1st day my instructor was late he insisted i paid all the money up front he was so rude, we could barely communicate he sat and ate food next to me the whole time i was driving and he didnt turn up at all after that one day! I had paid all my money. This was the 1st time i had ever drove and it has put me off for life to say the least. I contacted the company they said they would refund me then i recieved another email stating they were going to re book my course with someone else i simply said no i still want my refund they then send another email saying that i have a different course booked with someone else and nothing was said about my refund. I called the man who was due to do my course with me to explain it and he said its not the 1st time hes heard of this and i should push to get my money back but i never did. I had just turned 17 and had worked for months to save up for this course its really upsetting something so easy has been so difficult for me. So sad i never even got a reply or my money back 5 years later and im still worried to have any more lesson. As they have replied stating they refunded me i got one email saying i could have a refund i said yes please then the next email was the new course with the man i have mentioned previous! THEY HAVE NOT MENTIONED A REFUND SINCE I GOT NO MONEY BACK AND SPENT OVER £500 AT 17 YEARS OF AGE THIS COMPANY IS DISGUSTING!!!!!! As they have said they refunded me or tried to i have proof they never contacted me even after the hundreds of emails me and my family send i got no response at all

I Am so shocked you have come on here and just lied as i was never offered or did i receive a refund! Wow just wow! Disgusting behaviour

16 May 2020
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Hello,

I have checked and on Sun, 10 Jan 2016 we agreed to refund you as requested. I am unable to comment on your experience as it has been over 4 years since we refunded you so we no longer hold your information on our system. However, I can see that we did agree to refund you as a result of the issues you had.

Regards,

One Week Driving

Rated 1 out of 5 stars

If you're looking for a car to drive, great.

I was enrolled a student with One Week Driving in March 2019.

I needed practice in a car as I was already fairly confident in passing, so the instructor I received was great!

Constantly checking his phone, making calls and at times made it feel like he was a living sat nav.

Communication was sparse and criticisms were (although intended to be constructive) never really explaining how to improve, coming across as just plain criticisms.

My instructor then made me book a test, waiting until the day of the test to tell me to book lessons after my test as I will not pass.

I passed.

Did the instructor make a difference?

Barely.

2 April 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Never got my money back from this…

Never got my money back from this company, they get their employees and instructors to write false reviews and give high ratings. Read the 1s and 2s for the real reviews.

Passed my driving test with Surepass, this company I would recommend.

16 January 2020
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Hi Angela,

Thank you for your review. We do not get employees and instructors to write false reviews, this is illegal and Trust pilot would pick up on this so your claims are false and we do not need to reply on fake reviews.

I am unsure as to why you felt the need to put a 1-star review as you have not provided your full name in order for me to see what your complaint is regarding.

We would ALWAYS refund pupils if they are entitled to a refund.

However, congratulations on passing your test.

Regards,

National Intensive

Rated 1 out of 5 stars

Not even a 1 star

Not even a 1 star
Not even a 1 star. The only ‘advantage’ to paying £400 is that you get ‘put into their system’ to get a faster test date - and theory tests are readily available anyway. The week you book isn’t a guaranteed booking, which really messes up any work commitments. We waited 3 weeks to get allocated an instructor who was just a regular instructor we could’ve googled, who had commitments and hasn’t always been available when needed. (Though he is great and just doing his job). When rebooking a theory test, you’re expected to pay again, at an inflated price when you can get the dates you want cheaper, direct on the DVLA website. If you’re thinking this is a dedicated driving course, dedicated to getting you passed your test, then it’s not. All I’ve got for my money is to be put in touch with a regular instructor and one theory test booked at an inflated price. I originally booked the ‘intensive one weeks course’ for the 11th November and I’m now back to square one.. booking my own tests as I don’t want to be paying the inflated prices to a company I have already paid £400 to for doing sweet fa.

Yes, thank you for your replay... Hide behind your Ts&Cs if it make you feel better. Bottom line is you have not delivered a one weeks intensive driving course, which is what I booked and paid for. The theory test was not booked In that week (when we’d discussed that my son would need one at the beginning with another chance to sit again if failed). You have charged £400 to make a call and book a test and 3 months later we are still faffing around trying to get it all sorted. You have failed in delivering what your website says. You are agents with a phone and a database and that is it and if anyone wants to PM me on messenger, I’d be very happy to give them my story.

12 January 2020
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Hi Geraldine,

Yes, we did struggle to allocate your Son's course for the originally requested week but at that point, we gave him the option of a full refund, which he was entitled to but he chose to continue looking for an alternative week and we then managed to get an instructor allocated. We ALWAYS use instructors that are registered with us, we do not call any local instructor, that statement is not true.

Your Son, unfortunately, didn't pass his theory so, therefore, would have had to pay for the retest which yes we do charge more for as we use our test booking system to get an earlier test date booked. However, you found and booked your own test which is fine. This was only an option for you and not something you were required to pay if you wanted to book it yourself.

I am sorry that you are not happy with this but all of what you have mentioned within your review is stated within our terms and conditions and we do ask that you read these carefully before booking and we ask you to tick and confirm that you have read these and agree to them upon booking the course.

Regards,

One Week Driving

Rated 5 out of 5 stars

Very good excellent teaching skills.

Very good excellent teaching skills.
Would highly recommend

6 January 2020
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Hello Warren

We really appreciate your review. Congratulations on passing your test. happy Driving!
regards
Oneweekdriving

Rated 1 out of 5 stars

Scam company

Scam company, confirms your schedule, takes your money to get you out of cool off period, then doesn't deliver on the schedule and won't refund the money

11 December 2019
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Booked 2 courses about 4 weeks ago…

Booked 2 courses about 4 weeks ago which they couldn’t provide many conflicting emails saying they could do it but turns out they don’t even do them in barrow happily took my £700 and I’m still trying to get a refund avoid this company at all cost

10 December 2019
Unprompted review
One Week Driving logo

Reply from One Week Driving

Hello Jade

We have apologised that we were not able to cover the courses and we offered a full refund on both courses which your Mum was refusing to accept. At no time have we refused a refund! They are in the process of being refunded but because of your ongoing dispute it has caused a delay with this. As you are aware we are still speaking with your Mum today . We offered a speedier option for the refunds which your Mum has also refused. Whilst we understand that it may be disappointing that the courses cannot go ahead the contact we have received in response to this has been abusive and totally excessive. We have kept a theory test in place for one of the courses which we would normally cancel when refunding but have not.

Rated 1 out of 5 stars

Honestly not worth it.

Honestly not worth it.

No communication between driving instructor and company. My instructor cancelled all lessons and refused to book more because too busy. They didn't find me a test even though I was on the phone daily trying to find a new instructor.

Also, you can get the exact same service by buying an £8 app which sends you notifications for cancellations in your local centre. Will save you hundreds of pounds. Buy the app and get a normal instructor.

28 November 2019
Unprompted review
Rated 4 out of 5 stars

Great Service

My instructor James Hynds was great very patient and encouraging. Helped build my confidence massively. Highly recommended.

15 November 2019
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Saqib The Great

Great instructor. Taught me driving and built my emotions to succeed. Enjoyed him greatly and he was excellent. Thanks a lot Saqib.

15 November 2019
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

Companies can ask for reviews via automatic invitations. Labeled Verified, they’re about genuine experiences.

Learn more about other kinds of reviews.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look