Wood Floor Warehouse Reviews 

135
•
TrustScore 3.5 out of 5

3.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 1 out of 5 stars

Terrible service Wood Floor Warehouse took our order and allowed us to choose a delivery date. When the vehicle arrived, half the order was missing. We called and were assured the missing it... See more

Rated 5 out of 5 stars

We received our order of the Antique Colbalt Blue laminate flooring. It was really well packaged and arrived in perfect condition. The boards are of a superior quality and it was fitted without a sin... See more

Rated 5 out of 5 stars

Connor gave me great advice today. He could have sold me something I didn't need at this point but didn't and he has ensured I will be back at Wood Floor Warehouse Ravenhill Road Belfast for all of my... See more

Rated 5 out of 5 stars

Excellent service - ready to collect within 8hrs of ordering. Laminate floor was on offer, so price was extremely competitive. Staff friendly, and assisted with loading into car boot. Only slight do... See more

Company details

  1. Interior Designer

Written by the company

We supply Engineered wood flooring, parquet, LVT flooring and laminate floors to Public and trade customers across the UK and Ireland. Established in 2001 with 3 showrooms in the UK and N.Ireland, our specialist knowledge in all things wood flooring has helped to ensure that we are the Number one choice for many customers.


Contact info

3.6

Average

TrustScore 3.5 out of 5

135 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Hasn’t replied to negative reviews

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

3.6

All reviews

(135)

8 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 5 out of 5 stars

Just wanted to review wood floor…

Just wanted to review wood floor warehouse at Warrington. My floorer Mark Earnshaw from ME Flooring was excellent. Nothing was too much trouble, he was able to fit us in at short notice and work with us when we needed to have extra prep work done. He is a first class fitter and we could recommend him enough. So thanks to everyone, I now have a great looking floor and couldn’t be happier 🤗🤗🤗

26 September 2020
Unprompted review
Rated 2 out of 5 stars

I orderedLVT flooring due to the…

I orderedLVT flooring due to the claimed durability. Builder opened the boxes and 3 out of 5 were really damaged- contacted customer service who reordered replacements but werent able to guarantee a delivery date which isnt very helpful when you have a very small fraction of your room complete and a builder to pay. The flooring itself looks nice but is very very flimsy which probably contributed to the extent of the damage. I wont be using them again

17 August 2020
Unprompted review
Wood Floor Warehouse logo

Reply from Wood Floor Warehouse

I'm sorry that you had some issues with your order, but I am glad that our team was able to provide replacements swiftly.

We did verify a delivery date for you but just wanted to let you know that couriers are under a lot of pressure during COVID (as more people order online) so we had noticed a slight increase in late deliveries, but I do believe that the replacements still arrived on time.

LVT vinyl flooring is a very thin floor type due to how it is constructed. They start from 3mm but ours start from 4.5mm. Our own LVT flooring is commercially rated and will last a lifetime.

I do hope that you are pleased with the finished result, despite the trouble of some courier damaged boards on delivery.

Rated 1 out of 5 stars

Really poor customer service!

Really poor customer service!!
I ordered two boxes of laminate, the delivery charge was high but decided to pay- they contacted me after to say they need more money because of where I live (even though I’m on the mainland!) it would take it to £40 delivery!!
I requested a refund and 3 weeks later I have not received despite several emails/attempts to contact. Will have to go through PayPal dispute.

25 July 2020
Unprompted review
Wood Floor Warehouse logo

Reply from Wood Floor Warehouse

The refund was showing as Pending in our account. We had not seen this before so we have contacted PayPal directly for you and this has now been resolved.

Rated 5 out of 5 stars

Thanks Meghan

I don't often write reviews but I felt it was only right after the great customer service from Meghan in the Bangor store. When we ran short on wood she arranged delivery of extra boards from England. When the delivery was on the way, she also got in touch to see if it would be easier to deliver directly to our home. This saved us a lot of hassle going to the store and it was a personal gesture I don't think you would get from many large companies.

3 July 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Theeee Wood Floor Warehouse!!!

Just want to say that the whole experience was effortless, quick and very pleasant indeed. The wife and I have been toying with what to do with our hall floor but also wanted no great expense. We went online and were instantly spoilt for choice but had narrowed it down to the style we wanted. We went to the bangor branch and I for one couldn't fault the way we were dealt with. The vast choice that is online was also on show in the shop. The style we went for which was herringbone, I had always just wanted to see how it would look instead of a few pieces put together and asked the chap in the store of this, his response was "your standing on it" and there it was. Loved the way each part of the shop floor had the different choices just to give you an idea of how it would look. Sold! He then made it effortless in the amount needed along with the extra things that are also required for the flooring and the next thing we knew it was in our car. All in all it didnt break the bank. I'm not the DIY kind of a guy and I was then recommended a couple of fitters by the Wood Floor Warehouse. The recommended fitter did an absolute sterling job and made the whole experience very pleasant indeed. I couldn't recommend the whole team enough and I hope through out these dampen times, they all get through it safely and that the business keeps growing stronger than ever before.

27 June 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Fantastic range of flooring

Fantastic range of flooring, and cheaper than the high street shops by quite a lot. Customer service was 1st class, cannot praise the staff enough, from browsing to delivery they were exceptional.

24 June 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Went into Bangor store

Went into Bangor store, staff very helpful, the choice was second to none. Didn't feel pressured into buying there and then, was given samples to take home to compare with my furniture. Had almost every floor in stock--I couldn't believe the size of their warehouse! They were able to recommend fitters for us too so everything went seamlessly. Couldn't fault a thing.

19 June 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Stress free service

Stress free service! The samples I requested arrived promptly. The girls in the office we're really friendly and helpful as I wasn't sure what I wanted. Ordered online, website was easy to use. So pleased with my new floor! My living room has been transformed. Great Value - would definitely recommend.

18 June 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Ordered online

Ordered online. Quick, easy and fast delivery at a reasonable cost. I requested samples which came quickly and the office were prompt and professional when replying to my emails. Will definitely use again

17 June 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Keep the wife happy

Bought new floor for living room from website, was able to get everything I needed with discount on all the accessories. Floor was easy to install and the wife loved it, only downside is she now wants the rest of the house done!

17 June 2020
Unprompted review
Rated 5 out of 5 stars

Would highly recommend

Overall very pleased with the Service, Price and Quality of my new floor, and experience with Wood Floor Warehouse. The girls in the office were very helpful, and easy to deal with. Would highly recommend.

17 June 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Delivery is NOT FREE on Ebay

I ordered laminate flooring from them through the well known auction site. After completing the transaction, which was listed as FREE POSTAGE, I received a request for an additional £28 delivery! The auction site strongly advised me that I should not pay this. Following their advice, I refused to pay the additional fee and they cancelled my order. Be warned!

16 June 2020
Wood Floor Warehouse logo

Reply from Wood Floor Warehouse

Hi Brian

You are correct. Delivery is not free on the flooring on our ebay store, it is only free on samples. Our Ebay listings state this extremely clearly in the description and again on the delivery information, on the checkout information, and just in case you do miss all of that, we also have one of our images which state "Only samples are free delivery. Delivery charges apply to full packs of flooring". We do not have full control over how Ebay displays results in search. I am aware that in search, it shows as product with "free postage" (because our samples have postage charge). We have no control over this. eBay choose to display their listings this way , and sellers cannot change it. However if you select flooring packs, it prompts you to "read the delivery description". Again, EBay is at fault here, and we have tried to mitigate this by placing delivery information all over our listings.
.
Unfortunately, you did not realise this, and didnt want to complete the transaction, so we refunded you right away. I'm genuinely sorry that you missed the information. I feel that it is a little unfair to leave us a bad review , because you missed some of the information we provided. If you read our listings, you will see that it is highlighted numerous times. We of course refunded you right away.

We do offer a free click and collect service at any of our stores across the UK.

Rated 5 out of 5 stars

“Woodn’t” go anywhere else....

Placed an order for 8sq.M white oak solid wood flooring on Wednesday 29th April, was told that it would be ready for collection next day at the Bangor store. With covid19 restrictions in place I thought this may be optimistic. Later that day I received an email asking which pickup time slot I would like, with a list of morning and afternoon slots to choose from. I didn’t pick that email up until after business hours but responded asking for the 10:00 slot. I received a call the following morning at about 08:45advising that the 10:00 slot had already been taken, and was asked to select another which could have been 15 mins either side of my selected slot. On arrival, my order was selected, sat on a trolley waiting to be loaded into my vehicle. The staff member at the loading bay politely explained and apologised that due to distancing requirements he couldn’t help me to load the packages in. All in an excellent service, despite difficult times for trading. This will be the 5th but smallest room in my home that I have done with flooring from WFW over a ten year period, maybe they are the cheapest place in town, maybe the most expensive, frankly I don’t care, I go there because the service is great, they always have what I need in stock, and their advice is given freely and is always on-point. Just got to wait 2 weeks for the boards to acclimatise, then get them fitted - maybe give the room a coat of paint while I wait!!!!

30 April 2020
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Attempted to place an order for £600

Attempted to place an order for £600. Ticked the box adding home delivery to every item. Went to place order and a ehopping £60 added at the checkout.
Contacted via webchat and a very arrogant guy said it was transparent. Then admits it is added at the checkout!
When i ask for assistance with this unexpected charge, I'm told there's a 10% off accessories and if i order more it works out cheaper. What a response...how hilarious and such poor customer service.
So i decide to look at Trust Pilot and find that 27% give a 1 star rating!
Looks like i had a lucky escape. Seems like a company to avoid, goodness knows what would be the response if there was a problem after ordering.
AVOID

UPDATE I never asked for FREE delivery. I reasonably asked if there was any room for assisting with the delivery cost. .even a small gesture, knowing the size of the order would have meant a lot. Good customer service and valuing your customers goes a long way
My review remains, a totally accurate account.

FURTHER UPDATE
So this company is appealing for this review to be disallowed but are misquoting my chat conversation! At no point in this conversation did I ask for FREE delivery. An additional £60 was a shock I wasn't prepared for. The website has the option to click "home delivery" as you add each item to the cart. You can review the cart and your order spend, so naturally you assume this includes the home delivery you've opted for! Getting to checkout, you enter the address and bang £60 delivery charges are added.
Had the company offered a discount, say £20 then I would have decided it was trying and was hot on customer service. They didnt and now they are lying. It paints a picture that others need to be aware of.

25 March 2020
Unprompted review
Wood Floor Warehouse logo

Reply from Wood Floor Warehouse

Hi Carrie

I am sorry that you were expecting free delivery, but it is, unfortunately, something that we do not offer. On every product listing, you can enter your postcode and it will calculate how much delivery will be, before proceeding to the checkout. In addition, there is also "delivery information" below every product description. I'm sorry that you missed this. Heavy goods are expensive to deliver, but we do subsidize the costs significantly, and there is the option to collect from any of our stores at no extra cost.

Any company which is offering "free delivery" is adding the cost on to the product. We do not like to do this as many of our customers purchase in-store or for click and collect.

Regarding our Trustpilot feedback, it is not a service that we sign up to, and it has just a tiny percentage of our feedback. We have many real customer reviews on Feefo (4.7/5 )and eBay (99.7% positive after 12,000 reviews). We don't feel that Trustpilot investigates reviews well enough to sign up for their service and it also allows reviews from anyone, without any proof of purchase or evidence to back up a negative or positive review. While there are some customers who did have genuine issues, which we take very seriously, they have also allowed many reviews to go live, without taking any steps to investigate their validity.

I'm am sorry that we could not give you free delivery, or a discount which you had asked for via our online chat. We always go out with our very best prices, which means that we cannot offer further reductions. However, we are usually the most competitive in the UK or Ireland on our products, even with a delivery charge.

After reviewing the conversation personally, we do think that our customer service advisor remained friendly and helpful at all times, despite some rude comments to him, for not offering any discount. I think it is very unfair to leave us negative feedback just because we would not provide a discount when asked.

Rated 5 out of 5 stars

All good so far

Haven't laid the floor yet but from a customer service pov we had great treatment from sales staff snd the delivery driver

23 January 2020
Unprompted review

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look