Vultr Reviews 

584
•
TrustScore 1.5 out of 5

1.6

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 77 reviews, most reviewers were let down by their experience overall. People frequently complained about unexpected account suspensions, sudden payment blocks, and major difficulties trying to get their money back after deposit. Customers also mentioned that support teams were frustratingly slow to respond and completely unhelpful when attempting to resolve complicated billing problems. Reviewers noted that technical issues often disrupted their workflow without receiving proper assistance from the company staff. Though some reviewers were happy with the overall platform, noting that the individual servers were fast, reliable, and smooth to operate. Some consumers also found the pricing very competitive compared to other providers and appreciated that the support team could sometimes be responsive.

What people talk about most

Service

Reviewers highlight negative aspects of service, expressing deep frustration over unexpected charges, sudden... See more

Customer service

Users describe negative interactions with customer service, highlighting slow response times and unhelpful,... See more

Payment

Reviewers express deep frustration regarding payment, reporting unexpected charges, deposit requirements, and... See more

Response time

People report negative experiences with response time, frequently stating that support completely ghosted... See more

Website

Customers had negative experiences with website, expressing deep frustration over sudden account blocks, lost... See more

Reviews shaping this summary

Rated 1 out of 5 stars

Scam company these people don't know the basics of troubleshooting, we have been trying to solve payments issues for months. they always blame your bank. while using the same card works sometimes t... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

I had the WORST possible experience I've ever had with Vultr. STAY AWAY! I tried to sample their GPU instances for LLM inference for my new application using their much publicised $250 credit. They... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

SCAM ALERT 🛑🛑🛑🛑 Be careful after registering they will offer you a promotion to bait you into depositing as much money as possible claiming they would double your money, after that, once... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

This is very bad company. I have created my first VPS and after using only one day I got an email you have excessive CPU utilisation and after few hours Vultr blocked my account and my deposited... See more

Company replied


Company details

  1. Cloud Computing Service
  2. Cloud Storage Service

About Vultr

Written by the company

Found in 2014, Vultr set out with a mission to empower developers and businesses by simplifying infrastructure deployment via its advanced, easy to use, and affordable cloud platform. Now, Vultr has 32 cloud data center locations located worldwide and supports over 1.5m+ customers in 185 countries with over 45m+ instances deployed.

Vultr provides frictionless provisioning of public cloud, storage, single-tenant bare metal, cloud GPU, managed databases, managed Kubernetes, and more!

It is Vultr's top priority to offer a standardized, highly reliable high performance cloud compute environment in all of the cities we serve.

Contact info

1.6

Bad

TrustScore 1.5 out of 5

584 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

At Trustpilot, it's all about human content. This business can also access our AI-assisted response tool which helps them draft replies.

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

1.6

All reviews

(584)

82 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Toal TRASH

All I was trying to do was make a mining gateway for n m miners, the little u s b.Miners to actually earn paper share or pay per lucky share while piggybacking off of a big pool, and there are terms will not allow any kind of cryptocurrency, which is b.S it's my website, I should be able to do what I want.And I already spent money on this, and would love a refund

2 April 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience and understand your frustration.

Vultr’s Acceptable Use Policy does place restrictions on certain types of cryptocurrency-related activity, including mining, due to the impact these workloads can have on shared infrastructure and platform stability. These policies are in place to ensure consistent performance and reliability for all customers.

We understand this may not align with your intended use case, and we appreciate you sharing that perspective.

Regarding your refund request, we recommend contacting our support team at support@vultr.com with your account details so they can review your usage and billing history and assist you further.

Rated 1 out of 5 stars

Misleading scammers

Misleading scammers.

They will give you credit to test out their platform while asking for payment details, then start silently accumulating charges for services you have not used, cancel your credits without informing you, and charge you without notice

I preferred to cancel my account immediately rather than risk another invoice out of nowhere for services I never used

31 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear that this led to a loss of trust.

Promotional credits are intended to help users explore the platform, but they are subject to specific terms and may be adjusted or removed if an account is flagged during review. Any charges applied are associated with active resources or services on the account, even if they are not currently in use, until they are fully removed.

We understand your concern about visibility into charges and credit changes. Clear communication is important, and we appreciate this feedback as it helps us improve the experience.

If you would like us to review your account activity or provide more details on any charges, please contact our support team at support@vultr.com with your account information. We’re here to help clarify and assist further.

Rated 1 out of 5 stars

SCAM SERVICE DO NOT USE

I haven't used Vultr in ages and they keep sending me invoices for services I never actively use. No easy way to stop it, no clear account deletion option — just endless billing emails. Terrible experience for someone who simply wants to close their account and move on. Would not recommend.

31 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating ongoing billing notifications can be.

Billing on Vultr only occurs when active resources remain on an account. In some cases, instances or associated services may still be running even if they are not actively in use, which can continue to generate charges until they are fully removed.

We also understand your concern about account closure. For security and verification purposes, account deletion requests are handled through our support team to ensure everything is properly closed and no resources remain active.

We’d like to help get this resolved for you. Please contact our team at support@vultr.com with your account details, and we’ll review your account, ensure any remaining services are addressed, and assist with closing your account.

Rated 1 out of 5 stars

Deceptive Pricing & Ignored Support

Deceptive Pricing & Ignored Support - Avoid Vultr!
I am extremely disappointed with Vultr. I deposited $5 to use their GPU services, only to find out AFTER paying that they require a hidden $50 deposit which was not mentioned upfront. This is a classic "Bait and Switch" tactic.
I have already opened a support ticket (#PNG-53WDA) and reached out multiple times, but I’ve been ignored for over 5 hours during their official business hours. Don’t reply telling me to "contact support" because I already did and you are ignoring me.
As a content creator with 100k+ subscribers, I will make sure my community knows about these unfair practices. I want my $5 refunded immediately and my account closed.

25 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating this situation must feel.

Certain high-demand resources, including GPU instances, may require a minimum account balance before deployment. This is in place to ensure sufficient funds are available for use, but we understand your concern that this isn't clear upfront and appreciate you calling that out.

We also apologize for the delay in response to your support ticket. While response times can vary depending on volume, your experience is not what we aim to provide. Your ticket is in the queue, and our team will follow up as soon as possible.

If you would still like your account reviewed for a refund and closure, please reply directly to your existing ticket so it remains in the same thread and remains prioritized. We appreciate your patience and the opportunity to address this.

Rated 1 out of 5 stars

I had a very disappointing experience…

I had a very disappointing experience with this service.

After spending a significant amount of time setting everything up, my account was suddenly blocked. The reason given was that I refused to provide a photo of my credit card for verification.

Requesting a photo of a credit card is not an acceptable or secure verification method. This raises serious concerns about data protection and compliance with basic security standards.

I offered alternative ways to verify my identity, but instead of providing a reasonable solution, the service restricted access to my account.

If this is the only verification method they offer, I cannot recommend this service to anyone who values security and professional standards.

I requested a refund and will be switching to another provider.

22 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear that this situation was frustrating.

Vultr’s verification process is handled by our Trust & Safety team and is designed to help prevent fraud and protect both customers and the platform. In some cases, additional documentation may be requested if certain account activity is flagged for review. We understand that specific requests, such as providing identification or payment verification, can feel uncomfortable, and we appreciate your feedback on this.

Please note that any documents submitted for verification are handled securely and in accordance with our data protection and compliance standards. We also recognize your point about offering alternative verification methods, and we will share this feedback with the appropriate team as we continue working to improve the process and customer experience.

If you would like us to review your case further or follow up on your refund request, please contact our support team at support@vultr.com with your account details, and we’ll be happy to assist.

Rated 2 out of 5 stars

i am giving 2 starts only because teh…

i am giving 2 starts only because teh support is super responsive but the main thing i didn't like is they offer you a 250 usd credit wich is good until you relise you are limited to 50 usd per instance max per month, they claim it antifraud policy i am sorry but many devalopers such as myself need much powerful instance to test our apps or systems it's not my problem you dealing with frauds it's normal i have to test out the instance quality at the requiments i need before i fully comit to you and it waste of my time to wait 30 days so you finally belive i am not fraud and your raise the limit this is not the way how to treat new costumers a huge dispointment

13 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for your feedback, and we appreciate you calling out the responsiveness of our support team.

We understand your frustration with the initial spending limits tied to promotional credits. These limits are part of our fraud prevention measures and are intended to protect both customers and the platform. That said, we recognize this can be restrictive for developers who need to test higher-capacity instances right away.

Your feedback about needing faster access to more powerful resources is valuable, and we’ll make sure it’s shared with our team as we continue to refine the onboarding experience.

In many cases, limits can be reviewed and adjusted based on account history or by request. If you’d like assistance with this, please reach out to our support team at support@vultr.com, and they can take a closer look at your account and explore available options.

Rated 1 out of 5 stars

Terrible service

Terrible service. Unreliable and non existent support. Attitude to customers is also horrible. Paid for a VPS ubuntu server and my account got closed without any notification or explanation whatsoever. Shameful shady hosting, can't recommend to anyone. I wish I checked reviews before ever going to their website, less than 2 stars, lol

13 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must have been to lose access without clear communication.

Account closures are typically the result of our Trust & Safety reviews, which are in place to protect both customers and the platform. That said, we recognize how important transparency and timely notification are, and we regret if that was not your experience.

We also take concerns about support very seriously. Providing responsive and helpful assistance is a priority, and we’re sorry if we fell short in your case.

If you’re open to it, we’d like the opportunity to review what happened and provide more clarity. Please contact our support team at support@vultr.com with your account details, and we’ll investigate further.

Rated 1 out of 5 stars

I had a terrible experience with Vultr

I had a terrible experience with Vultr. Their service feels extremely unfair and borderline like a scam.

They initially gave me $300 in promotional credit, but after just one day they suddenly removed the entire credit without any clear explanation. Shortly after that, they charged my credit card $200.

What makes things worse is that right after charging my card, they restricted my account and limited my usage to only $1 per month, which basically means my account is effectively banned.

Now my account still shows a $200 balance, but I can’t actually do anything with it. I’m unable to deploy any servers or use the service at all.

This situation makes no sense — they took my money but blocked my ability to use the platform. I’m extremely disappointed and would not recommend this service.

1 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear how frustrating this situation has been.

Promotional credits are subject to specific terms and may be adjusted or removed if an account is flagged during our review processes. In some cases, this can also result in temporary restrictions or limits while the account is being evaluated. We understand that this can be confusing, especially if it happens shortly after getting started.

Regarding the charge to your card and the remaining balance, this is not the experience we want for our customers. We’d like to take a closer look at your specific case, including the credit removal, billing, and account limitations, to provide clear answers and help resolve the issue.

Please reach out to our support team at support@vultr.com with your account details, and they will review your account and assist you further.

Rated 1 out of 5 stars

still deducting money after formal request to close

Servers went down in Sydney & Melbourne for days which left me no choice but to move to another (cheaper & faster) VPS service.
Once I had moved to the new VPS, I stopped the server & made a formal request to cancel all services and close my wife's account in mid Dec '25 via a support ticket. Apparently that was not enough!?! In March 26 she asked me what these "VULTR" charges on her credit card were about. They had taken 3 more months of payments. I was livid. Speachless.
There were no follow up emails from the ticketing system that would have informed me that they had not closed the account, but that it was up to me to do it.

Very sneaky.
Don't like those sort of tactics.
Support was never very good.

3 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for sharing your experience. We’re very sorry to hear about the frustration this caused.

When a server is stopped, billing is not automatically canceled. Instances and associated resources must be fully destroyed, and in some cases, account closure requests may require confirmation or additional steps before they are completed. That said, we understand your expectation that a formal support request should have clearly resolved the matter or prompted follow-up communication if anything remained active.

We also regret any lack of communication regarding your ticket status. Clear and timely updates are important, and we appreciate you bringing this to our attention.

We would like to review your account history, billing activity, and the original support request to better understand what happened and address any remaining concerns. Please contact our team at support@vultr.com with the account details or ticket information, and we’ll take a closer look and assist further.

Rated 1 out of 5 stars

Misleading "free tier” and hidden charges

I was accepted into the free tier and launched a small cloud instance that was supposed to be completely free. Before deploying it, I carefully checked every option to make sure the total cost was $0.00.

The next day I got a bill for over $5.

When I tried to check what happened, I couldn’t even access the billing details because my account had already been locked for non-payment. So the only way to see what I was supposedly being charged for was to pay first.

After paying, the invoice finally showed the reason: a "NAT Gateway" that had somehow been added to my account. That cost was not included anywhere in the total shown during the deployment of the supposedly free instance. Adding a paid service without clearly informing the user is a fraudulent practice, plain and simple.

After paying, I immediately deleted everything related to the instance and contacted support to permanently delete my account.

Then, unsurprisingly, support decided to "review" my account and suddenly I was told I owed another $7. Let me be clear: my pending balance was $0 right after I paid the first invoice.

At that point I just paid it without even asking what it was for. I simply wanted to close the account and be done with this.

This company operates in Europe but clearly has no idea about the regulations they’re supposed to follow. On top of the shady billing practices, you cannot even delete your own account and data yourself. There’s also no way to review the billing information you provided when creating the account.

Any company that needs to rely on tricks like this to squeeze a few dollars out of users while offering a mediocre service is not worth your time or trust.

Stay away from Vultr and keep your data far from these thieves.

1 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for taking the time to share your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet expectations.

Vultr’s Free Tier includes specific eligible resources, but certain optional services, such as network add-ons or additional infrastructure components, are billed separately if they are enabled. These services are never added intentionally without user action, but we understand how confusing it can be when a paid feature is selected during deployment or is associated with a resource. Our goal is always to make pricing and configuration options as transparent as possible.

Regarding account access and billing visibility, accounts may be temporarily restricted if there is an outstanding balance. This is a standard safeguard across many cloud platforms, but we recognize it can be frustrating when reviewing account activity.

We also take regulatory compliance and customer data protection seriously, including for users in Europe. Account closure and data-handling requests are processed through our support team to ensure they are authenticated and handled securely.

If you would like our team to review the charges on your account or provide more details about the resources that generated them, please contact support@vultr.com and reference your account email. Our team will be happy to look into the matter and assist.

Rated 1 out of 5 stars

All they care about is money

Their practices seem particularly questionable to me, let me explain:
- They charged $1 in less than 48 hours of use (for a 10$/month package it seems weird) while I used to run my work on another VPS way less expensive than that, which seems inconsistent with the actual usage.
- An inconsistent verification process that takes place only AFTER payment, server creation, and activation.
- The initial request for sensitive documents (a photo of my passport and my credit card), which I provided immediately, followed by additional requests that I consider burdensome and intrusive (picture of me holding my credit card + full description of my uses, if not, they cut my access in 48 hours... WTF).
=> I fully understand the need for compliance and verification procedures. However, it would seem more coherent and transparent for such verifications to take place before any billing occurs. It seems all they care about is money then they pretend to make checks of the account and seem to easily block users (obviously with no refund).
I felt no more confident continuing this contractual relationship with Vultr so I stopped and wasted $10.

1 March 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for sharing your experience. We’re sorry to hear that your first interaction with Vultr left you feeling frustrated.

To clarify a few points: Vultr bills many services on an hourly basis, so even monthly plans accrue charges based on the time a server is active. The $1 charge you mentioned typically reflects a short period of usage rather than the full monthly cost.

Regarding verification, our Trust & Safety processes are designed to protect both our customers and the platform from fraud and abuse. In some cases, additional verification may be required after account creation or initial activity if our systems flag an item for review. We understand that requests for documentation can feel inconvenient, but they are part of the safeguards that help maintain a secure environment for all users.

We also appreciate your feedback about the timing and transparency of the verification process. Feedback like this helps us continue improving the onboarding experience.

If you would like our team to review your specific case or billing details, please reach out to our support team at support@vultr.com. They will be happy to take a closer look and assist further.

Rated 1 out of 5 stars

Fraudulent behavior: Account verified, documents accepted, then banned and $100 stolen

This is my first time ever registering with Vultr. I did not use any promo codes or try to abuse any bonuses. I created a clean, legitimate account for my business and deposited $100.
​Shortly after registration, Vultr support requested my identity documents for verification. I provided everything they asked for. They replied that they had reviewed the documents, and everything was fine.
​However, less than 24 hours later—right after I finished installing Dokploy on my VPS—they suddenly banned my account without any explanation. They are now refusing to reopen the account and, more importantly, they are keeping my $100 deposit for services they never provided.
​How can a reputable company verify a user's documents, accept their money, and then terminate the service the very next day without a refund? This is a scam. They are literally stealing funds from new users.
​I am now forced to initiate a chargeback through my bank and report this incident to the FTC (Federal Trade Commission). To all business owners: avoid Vultr at all costs. They will waste your time and steal your money.

8 February 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Hi — we’re sorry to hear how concerning and frustrating this situation has been. Account closures following verification are never taken lightly. In some cases, additional automated or manual risk reviews may occur after initial approval, leading to restrictions even after documents have been accepted. These decisions are based on a combination of security and fraud-prevention signals, not on retaining customer funds unfairly.

That said, we understand your concern regarding the remaining account balance and the lack of clarity around the action taken. The experience you describe — particularly the absence of a clear explanation — is not what we aim to provide.

We would like the opportunity to review your case and the associated billing status in detail. Please contact support@vultr.com with your account email and reference this review so our team can escalate the matter for a thorough investigation.

We take allegations like this seriously and appreciate you bringing it to our attention.

Rated 1 out of 5 stars

Horrible -Data collection broker in disguise

Horrible. they are a data broker in disguise - let you waste time making the VPS then a week later demand Gov ID . this should be collected at the time of sign up- clear bait and switch tactics.

15 February 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

We’re sorry to hear about your frustration.

Identity verification requests are part of our fraud-prevention and security processes. In some cases, additional verification may be triggered after account activity is reviewed rather than at initial signup. This is done to protect customers, prevent abuse, and maintain network integrity — not as a “bait and switch.”

We understand that being asked for verification after you’ve already deployed services can feel disruptive. Your feedback on timing and transparency is valid, and we’re continually evaluating how to make these processes clearer from the start.

If you’d like your case reviewed, please contact support@vultr.com with your account details so the team can provide more context around why verification was requested and what options are available.

We appreciate you taking the time to share your concerns.

Rated 1 out of 5 stars

Anti-customer, terrible company

SMTP block with no real review process

I set up a Vultr VPS to host my personal website, a Git repository, and a mail server (OpenSMTPD) for my own domains. All I needed was basic outbound SMTP to forward personal emails to my Gmail account — a few emails per week at most. No marketing, no newsletters, no bulk mail. Just one person, one server.

I submitted a detailed unblock request explaining all of this. The response was a canned rejection saying my use case was "not compatible with their platform," followed by a recommendation to use third-party email services.

A personal mail server forwarding a handful of emails per week is not compatible with their platform? That tells me the review process is just theater — they blanket-ban SMTP and deny everyone regardless of the request.

If you have any interest in self-hosting email, save yourself the time and go with a provider that actually allows basic internet protocols. I've since migrated elsewhere and won't be back.

Part 2: The bad experience continues. There was a bug in Vultr's FreeBSD image that cause one of my scripts to use 100% usage for a short about of time. Vultr has had my VPS CPU-restricted for about a week now, despite that I quickly fixed the issue and my VPS has been sitting close to 0% usage for a week.

STAY AWAY FROM THIS COMPANY. Support is terrible and they are very hostile towards their customers.

I can't wait until I migrate away from this nightmare.

10 February 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for taking the time to explain your use case in detail.

We understand how frustrating it is to be told your request isn’t compatible, especially when your intended usage was limited to light, personal email forwarding. Running your own mail server is a legitimate use case, and we recognize that many technically experienced users prefer to self-host.

That said, SMTP restrictions are often applied due to abuse patterns seen across public cloud infrastructure. Unrestricted outbound mail can create deliverability and reputation issues at the network level, which is why reviews are handled cautiously. Decisions are based on risk signals and platform policy, not on dismissing personal use cases outright. We also understand that when the reasoning isn’t clearly explained, it can feel like a blanket denial.

Your feedback about the review process and communication is important. Even when a request can’t be approved, the explanation should feel specific and transparent.

We appreciate that you gave Vultr a try and are sorry this didn’t work out for your needs.

Rated 1 out of 5 stars

Random network issues

Random network issues, random blocks, random DNS issues, poor support, old platform, old look/feel.

11 February 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Hi – we’re sorry to hear your experience has felt inconsistent and frustrating.

Network stability and DNS reliability are core to what we provide, so reports of random connectivity issues or unexplained blocks are taken seriously. In many cases, what appears random can be tied to upstream routing changes, security filtering, or specific instance-level configuration issues, but those should always be investigated and clearly explained.

We also recognize that platform experience and interface improvements matter. We’re continuously evolving both our infrastructure and control panel, and feedback like this helps prioritize where we need to improve.

If you’re open to it, please contact support@vultr.com with example timestamps, affected instance IDs, or ticket numbers so we can review the network and DNS events in detail. We’d appreciate the opportunity to look into this further and better understand what you encountered.

Rated 1 out of 5 stars

they should get serious about law

we have been using vultr in company for a couple of years, but today saw article "Tencent enlisting American cloud hosting providers to enforce censorship"
it is could computing company, and american one, should take censoring and law seriously

31 January 2026
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

pathatic support

As they say there one of the best server provider, they do not have live chat support. I have submitted the ticket but they have not replied yet, as its been 4 hours. It took me more than 3 days to simple server setup process and still not completed.

25 January 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

We’re sorry to hear about the delays and understand how frustrating it is when you’re trying to get a server online and don’t receive a timely response.

While we don’t currently offer live chat support, tickets are monitored around the clock. That said, wait times can occasionally be longer than expected, and we know how disruptive that can be when you’re in the middle of a setup.

We’d like to help move this forward. If you can, please follow up on your existing ticket and include any error messages or screenshots so the team can prioritize and provide more specific guidance. If you haven’t received a reply after that, you can reference that it’s been pending so it can be reviewed again.

We appreciate your patience and your feedback – it helps us see where we need to improve the onboarding and support experience.

Rated 1 out of 5 stars

I signed up for Vultr because of the…

I signed up for Vultr because of the $250 promotional credit. After completing account verification, the credit disappeared the next day without any clear explanation. It showed up initially, then suddenly it was gone as if it never existed.

There was no warning, no email, and no transparent reason provided. This feels very misleading, especially for new users who sign up specifically because of the advertised credit.

I understand companies have rules, but removing promotional credit without clear communication is not professional. It creates confusion and distrust.

I would advise new users to be very careful and not rely on promotional credits unless everything is clearly confirmed in writing.

21 January 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for sharing your experience. We understand how confusing and disappointing it can be to see promotional credit appear and then be removed without clear communication.

Promotional credits are subject to eligibility verification, which may continue even after the credit first appears in an account. In some cases, automated reviews later determine that an account or payment method doesn’t meet the promotion’s requirements, and the credit is then removed in accordance with the program terms. That said, we recognize that when this happens without a clear explanation, it can feel misleading.

Your feedback about transparency and communication is important, and we’re actively working to make promotional terms and verification outcomes clearer for new users.

If you’d like your specific case reviewed, please contact support@vultr.com with your account email and reference this issue so our team can take a closer look.

We appreciate you taking the time to share this feedback.

Rated 2 out of 5 stars

⭐⭐ Misleading latency claims for Tokyo

⭐⭐ Misleading latency claims for Tokyo

Vultr support tested latency from their TY6 datacenter showing
0.14ms to AWS Tokyo - impressive!

Problem: After 4 bare metal deployments, ALL landed in TY11
with 2.7-4ms latency (20x worse). Support confirmed:
- No way to select TY6 location
- No plans to increase TY6 capacity
- No notification when TY6 available

They test from infrastructure customers can't access.
Wasted hours and money testing servers that all landed
in the same slow location.

For low-latency Tokyo hosting, look elsewhere.

17 January 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

Thank you for the detailed feedback. We understand how frustrating this experience was, especially when low-latency connectivity was a key requirement for your workload.

To clarify, latency can vary between facilities within the same metro area, and not all internal testing locations are available for customer deployment at all times due to capacity and demand. At present, customers cannot select a specific facility within a metro, and availability may change without notice. We recognize that this can lead to mismatched expectations when latency-sensitive use cases are involved.

Your feedback about clearer communication around intra-metro placement and testing locations is valid, and we appreciate you calling this out. We’ll share this with our product and infrastructure teams as we continue to evaluate capacity planning and transparency around deployment options.

We’re sorry for the time and cost involved in testing, and we appreciate you taking the time to document your experience.

Rated 1 out of 5 stars

ABSOLUTELY AVOID THIS COMPANY

ABSOLUTELY AVOID THIS COMPANY

REMOVE ALL YOUR SAVED CARDS YOU HAVE ON FILE BECAUSE THEY WILL CHARGE YOU RANDOM AMOUNTS WITHOUT YOUR KNOWING, AND REFUSE TO GIVE A REFUND.

HOW THEY ARE STILL IN BUSINESS IS BEYOND ME.

SCAMMERS.

15 January 2026
Unprompted review
Vultr logo

Reply from Vultr

We’re sorry to hear how upset you are and take claims like this very seriously. Vultr does not charge customers “random amounts.” All charges on an account correspond to active services, usage, or renewals, and detailed billing records are available in the customer portal for full transparency.

Saved payment methods are used only for authorized charges related to services you’ve provisioned. If something appears unexpected, it’s almost always tied to an active resource, renewal cycle, or delayed usage charge rather than unauthorized billing.

That said, if you believe there’s been an error, we want to review it. Please contact support@vultr.com with your account email and any relevant invoice numbers so the billing team can investigate and clarify what occurred.

We understand how billing concerns can feel alarming, and we’re committed to resolving legitimate issues promptly and transparently.

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look