GoMo Schweiz Reviews 

1,162
•
TrustScore 2.5 out of 5

2.4

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Review summary

Created with AI, based on recent reviews

Evaluating 98 reviews, most reviewers were unhappy with their experience overall. Customers frequently complained about unexpected extra charges, steep cancellation penalties, and continuing to receive unwanted billing invoices long after attempting to terminate their contracts. People also experienced persistent problems with slow connection speeds, weak signal strength, and poor overall network coverage throughout their daily mobile usage periods. Some reviewers were happy with the dedicated customer support team, mentioning that conversational chat agents were remarkably quick, responsive, and genuinely helpful. Consumers appreciated when operators successfully understood their technical requests, managed subscription suspensions smoothly, and provided very pleasant assistance during interactions.

What people talk about most

Customer service

Reviewers highlight ambiguous aspects of customer service, with some consumers praising the fast chat... See more

Service

Users describe negative interactions with service, highlighting frustrating encounters with customer support... See more

Payment

People report negative experiences with payment, expressing deep frustration over unexpected bills, extra... See more

Price

Customers consistently note negative experiences with price, expressing widespread frustration over... See more

Subscription

Clients share ambiguous opinions on subscription management, as some reviewers successfully suspended or... See more

Reviews shaping this summary

Rated 2 out of 5 stars

They do not offer email or phone, only customer service via chat which does not keep trace of messages. This is very shady, as it leaves no trace of pervious conversations. Also they do not make it... See more

Company replied

Rated 2 out of 5 stars

I had VERY good experience since I transferred from sunrise my number to GoMo .. however the last weeks I am getting abroad in EU.. some long .. “page loading” signs and often i have to connect to lo... See more

Company replied

Rated 3 out of 5 stars

They do not make it easy to contact a real person. I have tried for 2 years to cancel one of my two phone numbers. The chat asks you what you need, then it says it can't help, would you like to be con... See more

Company replied

Rated 1 out of 5 stars

Very predatory practices. A notice period. No option to cancel the subscription without having to go through a chat. Fee for cancellation is 199chf, this is absurd, might as well make it 10k chf then,... See more

Company replied


Company details

  1. Telecommunications Service Provider

Written by the company

GoMo ist die clevere Wahl in der Schweiz, um deine Mobilfunkkosten im Griff zu behalten – unbegrenzte Anrufe, SMS und Highspeed-Datenvolumen, ohne Mindestvertragslaufzeit und mit einer lebenslangen Preisgarantie. Als rein digitale Marke gibt GoMo dir die Kontrolle: Verwalte deinen Tarif jederzeit und überall über MyGoMo, mit rund um die Uhr verfügbarer Unterstützung durch unseren Chatbot, wann immer du sie brauchst. Kunden können innerhalb weniger Minuten wechseln und ihre bestehende Nummer behalten oder eine neue Nummer bestellen.


Contact info

2.4

Poor

TrustScore 2.5 out of 5

1K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 85% of negative reviews

Typically replies within 1 week

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

2.4

All reviews

(1,162)

362 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

I have had a very disappointing…

I have had a very disappointing experience with Gomo Switzerland. I signed up while comparing providers, received the SIM card, and immediately canceled the contract on 11.10.2025—the same day—after reading concerning reviews. I acted within the allowed cancellation period and even received confirmation from your customer care representative (Nancy) that my contract was canceled and all bills voided. The SIM was never activated or used.
Despite this, I started receiving bills and now even fines and summons. This is unacceptable. After the first bill, I tried contacting customer care at least 10 times—no response. I emailed, provided proof of cancellation, and explained the situation, but chats were abruptly ended without resolution.
Why should I pay for services I never used, especially after your employee confirmed I owe nothing? My account number is 60814687. For two months, I’ve been trying to resolve this, but Gomo’s fully digital approach seems to mean zero accountability. When customers cannot reach a real person and are harassed with unjust charges, it damages your brand severely.
I urge Gomo’s management to review this case and stop these unfair practices. I will not pay for services I never used, nor for fines that are completely unjustified. Please resolve this immediately.

5 January 2026
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hi Deepu, thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are so dissatisfied. GoMo contracts can only be concluded online by the customer themselves. You signed the contract in September 2025, thereby entering into an obligation with us. This is not just a matter of comparing providers, as you finalised an order and there is no right of withdrawal applicable in this case. You also received a copy of the contract by email. After the contract is concluded, every customer is asked to complete an identity verification to confirm their identity. This verification can easily be done online by scanning your ID and your face. If the verification is not completed online within the specified timeframe, it must be done upon delivery of the SIM card by post. You successfully completed the ID check via the post, and the SIM card was delivered to you. We are sorry that you changed your mind based on the reviews. However, the contract is legally valid, and therefore the relevant contractual terms apply for termination. The service was made available to you. The contract was terminated in December according to your request and the contractually agreed notice period. There is also no confirmation on our part that no invoices are due. The invoices up to the end of the contract must still be paid. We note that you have contacted Customer Service very frequently, who have always provided you with all information and are always available to assist you. Kind regards, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

GOMO SCAM! WORST EVER

I made sure I payed my bills on time but on two instances I missed them. I payed back fully both times within a reasonable timeframe. Out of nowhere from paying 16.80 I ended up with a bill of 58 twice. Their chat support service is obsolete and they behave very unprofessional. They cut you off and they won’t answer to your questions and even close the chat on you when you request a manager. And they know who to do this to. Now I tried to request a manger because she said she had to close the window for me to request one but I tried to open a new chat and it said I reached my limit for today… are you serious? I have all payments I made and everything is recorded. They are professional scammers. Not the first time a Swiss cellphone company tries to steal from me. They usually end up getting nothing…

29 December 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Anthony. I have forwarded your request to the billing department. You will be contacted by e-mail. Best regards, Martin

Rated 1 out of 5 stars

Very predatory practices

Very predatory practices. A notice period. No option to cancel the subscription without having to go through a chat. Fee for cancellation is 199chf, this is absurd, might as well make it 10k chf then, or 1M chf even. The worst provider option on the market. They even lie about the "unlimited" internet. The only positive, somewhat, is the chat itself, where the operators reply quite ok.

29 December 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Lukas, I am sorry to hear that you are dissatisfied. However, I do not understand what you mean by “they even lie about the unlimited internet”. Could you please clarify this for me? Br, Martin

Rated 1 out of 5 stars

The company feels very shady.

The company feels very shady.

In more than a case I didn't get the email with the invoices which caused me to skip the payment for that given month and getting charged extra, simple solution to cash in more money?

On top of that is virtually impossible to cancel a subscription: they ask to contact the support which works ONLY via chat which gets CONTINOUSLY STUCK.

I am close to write an official letter to BAKOM and ComCom....

11 December 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Daniel, sorry to hear about this situation. If the e-mail address is correct, you should receive your invoice without any problem. Have you checked your Spam box? It can happen that your invoice is received there. Customer service by chat is available Monday to Friday from 9am to 5.45pm. What do you mean by it gets blocked? All you have to do is mention ‘cancellation’ and the chat will be transferred directly to an agent.
If you have any problems, please don't hesitate to send us a screenshot of any error message to socialmedia@go-mo.ch. Martin

Rated 1 out of 5 stars

I ordered and paid for the sim card

I ordered and paid for the sim card, it arrived and when I put it in it did not work. I contacted them, but their working hours are not at all convenient when you work. When I eventually got hold of them they were incredibly slow and unhelpful.

9 December 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Mark, could it be that when you placed your order, you chose to port your number to GoMo and the SIM card is not yet working because the porting has not yet taken place? Our customer service is available to all customers from Monday to Friday, 9 a.m. to 6 p.m., so we offer our customers a wide window of time to contact us. Please send me your order number by email to socialmedia@go-mo.ch and we will be happy to check it for you. Greetings, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

How can you send bill to an address…

How can you send bill to an address just because you have a name and a fake id number without valid identification was performed? in that way I can create 1000 emails and give one gomo bill to the whole neighbourhood!! Well done GOMO

10 October 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hi Yorgos, Thank you for your feedback. We are sorry that you are so dissatisfied. GoMo contracts can only be concluded online by the customer themselves. After concluding the contract, each customer is asked to perform an identity check to confirm their identity. This check can be done easily online by scanning your ID and your face. If the identity check is not performed online within the specified period, it must be done when the SIM card is delivered by post. From this date onwards, the order is considered active, but we will continue to monitor the tracking number. If the SIM card is not delivered, it will be returned to us and we will contact the customer. If you suspect that your data has been misused to conclude a contract online, please contact our customer service via chat at https://www.go-mo.ch/en/contact.html, who will be happy to help you with your enquiry. Kind regards, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

Worst company on earth.

28 November 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Julius, I’m sorry to hear that you’re so dissatisfied. Could you tell us a bit more about what happened? Feedback from our customers is always valuable and helps us improve our services. Br, Martin

Rated 1 out of 5 stars

Go. Mo. Ch terrible

Go Mo. Ch is the worst service provider I have come across. Do not use them in Switzerland. I had a contract and need to cancel it. They have an appalling help chat that is not helpful at all. You wait for every and a day for them to come back, they they pop up some time upto 2 hours after. The person who was on the live chat left the message open and I can no longer use it. I sent a registered letter to cancel my contract and no response. I use go. Mo. IE and they are professional. Go. Mo. Ch is a joke. I would have given them 0 if Trust Pilot would have allowed me.

27 November 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hi Vinny, I’m truly sorry to hear about your experience, and I understand how frustrating this must have been. It can unfortunately happen at times that our chat becomes overloaded, and we sincerely apologize for that. Even with longer waiting times, every request is taken into consideration and followed up.
If you still need assistance with your cancellation or any other issue, please feel free to contact us by email at socialmedia@go-mo.ch. Br, Martin

Rated 1 out of 5 stars

Don't allow you to cancel the offer in the legal timeframe, and will insult you

When the service acquisition contacted me, they presented themselves as Salt. It was completely misleading as they only have access to the Salt network but are their own antitity.
I only realised that once the contract was signed. I received an email to grant them access to resign my contract with my current provider, without receiving the contract of the offer.
I decided to contact the customer service, they only have chatbot, after few minute with the chat bot, I was finally suggested to talk to a real human via chat, which I accepted. Then I proceed to wait 30min to have a collaborator contacting me. I asked to cancel the offer and the transfer from my current provider to them.
I have never received a confirmation email.
And today, (few days leter) the client acquisition service is calling me back, trying every strategy for me to stay with them. He lied multiple time, told me I wasn't rational because I based part of my decision on the very poor score of Truspilot, he refused to send the proof of cancellation of the offer. He was claiming that I have never receive the documents because there was a glitch, but this is why I can contact him, but if I ask him for anything,.then he says it is not his responsibility and I need to contact the chat bot. He was also patronising and humiliating when talking to me.

They are utterly unprofessional, pushy and scammy. Protect yourself from them. RUN

25 November 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Olympe, thank you for your feedback. We are sorry that you had a negative experience. GoMo uses the Salt Mobile network but is an independent brand. Once the contract has been concluded, each customer automatically receives a copy of the contract by email containing all the information about the subscription, as well as a copy of the authorisation to port the phone number, which is automatically generated upon acceptance of the contract. Our sales staff are trained to treat customers with respect and professionalism. No customer is forced to sign a contract. The contract is only concluded with the customer's consent. We are sorry if your experience has not reflected this. Your order has been cancelled and we regret your decision. We wish you all the best. Kind regards, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

I can't write nothing in the chat…

I can't write nothing in the chat what's wrong with him is blocked !!!

19 November 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Bonjour Raouf, je vous ai déjà répondu sur Facebook et fourni toutes les informations nécessaires. Cordialement, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

I have cancelled all my numbers and…

I have cancelled all my numbers and some months later they say no just 1 is cancelled and i say cleary in chat i want to cancell all they are sacamers never never use it.

17 November 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Mohamed, thank you for your feedback. Generally, every request is processed according to the customer's specifications. So if all numbers were specified in the cancellation request, this will be carried out accordingly. As soon as the cancellation is entered, you will receive a SMS confirming the cancellation and you will see which numbers have been cancelled. If you have any further questions, please contact customer service again and we will be happy to look into it. Greetings, Jessica

Rated 2 out of 5 stars

No email or phone for customer service, chat only

They do not offer email or phone, only customer service via chat which does not keep trace of messages. This is very shady, as it leaves no trace of pervious conversations.

Also they do not make it clear how to cancel your subscription, the contract says to "contact Customer Service" but it does not offer any email or number, so you have to use the chat.

7 November 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Federico, GoMo is a brand that was created entirely digitally. The simplicity of the subscription makes it easy to use and therefore less likely that you will need support. In the event that customers do need assistance, customer service is available via chat from Monday to Friday, 9 a.m. to 6 p.m., and is available for any type of request, including cancellations. Best regards, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

Cancellationpolicy Scam

I had a monthly cellphone plan with Go-Mo for a few years. I switched to a new cell provider and my new provider took care of the cancellation and portaling of my number. A month later I receive a bill for 2 CHF. Fine, probably for the partial month or something. A month later, I receive the penalty bill. To give an idea of scale: I was paying CHF 9.95 a month, and now they want CHF 200 because the 30 day cancellation notice wasn't given. After speaking (chatting, since there's no phone number) with two service members, they both refused to do anything and closed the chat. I guess you get what you pay for.

7 November 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Marc, thank you for your review. We regret to hear about your negative experience. GoMo contracts have a minimum term of 30 days. After this period has expired, they can be terminated at any time with 30 days’ notice to the end of the contract. Unfortunately, I cannot provide specific information without further details about your contract. However, you mentioned yourself that you did not comply with the 30-day notice period. In your case, the cancellation was requested through the porting of your number to another provider. When this happens, you fill out a form with the new provider and authorise them to cancel your contract with us. There are two options for this. The free option means termination takes place at the end of the contract in accordance with the notice period, and in this case, we specify the porting date. The paid option means you determine the porting date yourself. However, this does not comply with the contractually agreed terms, and fees will be charged for early termination of the contract. By signing the form, you accept these terms and any associated costs. In your case, it appears that the cancellation was not submitted at the natural end of the contract, which is why an early termination fee was charged according to the contract terms. We understand that this situation can be frustrating; however, all steps were carried out in accordance with the agreed terms. The contract holder is responsible for terminating the contract on time and providing the correct porting information. It is also the responsibility of the new provider to inform you in advance of any costs incurred for early porting, and your responsibility to clarify this with them afterwards. We have processed the porting in line with your application and request. We regret your decision to terminate the contract and wish you all the best. Please do not hesitate to contact us if you have any further questions. Kind regards, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

Scammers!

Scammers!! Be careful

16 October 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Hamid, Can you give me more information about the problem you're facing? Br, Martin

Rated 1 out of 5 stars

Bunch of scammers

I would get a lower rating. I had the worst experience with them. They never sent me a sim card and kept charging me money. Once I raised an issue, they assured me that I would have to pay the cancellation fee of around 8chf, and then I would not have to pay anything. I had to pay 8chf for nothing. Not to anyones surprise, few months later they sent me a bill of 120chf saying the customer care agent never promised anything and paying this fee will surely cancel the subscription. I did not want to waste my time, so I took screenshots of this conversation and paid the amount. Guess what 2 months later, they sent me a bill of 60chf, only when I shared the screenshots before and threatened to go to court, they canceled my bill and subscription. This company is run by a bunch of scammers.

7 September 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hi James, without your phone number I don't have enough information to check what happened. Could you please send it to socialmedia@go-mo.ch? Thank you. Martin.

Rated 1 out of 5 stars

Below 0

Below 0 - these guys have no control of their system and when it fails and you get late with payments because of them they fine you fees - even if it's their fault. The customer service is not existing - only via chat and when you write something they dont like they just cut off. Recommendation is to stay far away from GoMo
They send you mails with incorrect information about your current status and a few days later they charge you fees.

15 October 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Georg, we very much regret your dissatisfaction. As far as we can see from our system, you have already been late with payment on several occasions. Reminder fees are only charged if the due date of an invoice has not been met and the invoice has either been paid late or not paid at all. Before these costs are charged, every customer is informed of the overdue amount free of charge via SMS. If payment is still not made, reminder fees will be charged. I understand that such fees are annoying, but it is the customer's responsibility to meet the due date stated on the invoice. Nevertheless, we have already helped you out in the past by crediting you for a reminder. We hope this information has been helpful. Kind regards, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

I can't get a verification SMS…

I'm unable to receive a verification SMS from any source. I have contacted customer service, but they advised me to wait three months for a credit check. They say verification SMS from banks and SBB are premium services, and I can't get them until I pass the check. This is utter nonsense because some people got SIMs at the same time as me, and they can receive those verification SMS. Additionally, the customer service is somewhat rude and rarely escalates this issue to the relevant departments. I will cancel my subscription as soon as possible. I wouldn't recommend them at all. People often say that you pay less and receive less service, but there are other operators that charge the same amount but provide significantly better service. So, just don't be a corpo bootlicker.

15 October 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hi, please send me the relevant telephone number to socialmedia@go-mo.ch so that I can check the problem. Br, Martin

Rated 1 out of 5 stars

A rip off

A rip off!
Took 9 days for the sim card to arrive to the post office. It was not clear whether the sim card was going to be delivered at all so in the meantime I opted for Digital Republic which was delivered promptly to my address!
Go Mo charged me almost 20 franks for ID check in the post office although it was their fault their online ID check was crashing and I could not submit my details this way! No information given about this charge in advance. I was expecting for the sim card to be delivered to my address, not the post office. If I had known, I would not have picked it up. Still, I'm convinced they would have charged me from the day I filled my details online.
Cancel "anytime" but with a 30 day notice period...
Choose Digital Republic. Much clearer, quicker and cheaper.

7 October 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Marcela, thank you for your review. We are sorry to hear that you had difficulties with the identity verification process. After signing a contract, every customer is asked to complete an identity verification process to confirm their identity. This can be done easily online by scanning your identity card and your face. We can assure you that there are currently no general problems with the ID check and other customers are able to complete the verification without any issues. If the identity check does not work online, it must be carried out when the SIM card is delivered by post. We cannot simply deliver the SIM card without an identity check. In this case, a fee of CHF 19.95 will be charged. All customers are informed of this fee in advance by email. It is billed directly via the GoMo invoice. We are sorry that you have decided to switch to another provider in the meantime. However, the contract is legally valid. Our contracts have a minimum term of 30 days and can be terminated at any time thereafter with 30 days' notice to the end of the contract period. This is part of the terms and conditions that you accepted when you signed the contract. If you have any further questions or concerns, please contact our support team via the chat function on our website. We are available Monday to Friday between 9 a.m. and 6 p.m. Kind regards, Jessica

Rated 1 out of 5 stars

They charged me for an additional month…

They charged me for an additional month by mistake, they told me to reach out to them the following month to claim a refund but they terminated my account by then and the chatbot keeps kicking me out saying I don't have a valid account or that I have tried to contact them too many times. I have tried emailing them and they ignore me there too. They even have a sneaky cancellation period where you need to let them know one month in advance before you want to terminate.

26 September 2025
Unprompted review
GoMo Schweiz logo

Reply from GoMo Schweiz

Hello Jaison, according to the information available to me, the reminder charge is not an error and does not constitute a double monthly fee. The reminder fee of
CHF 30.00 was charged because the invoice in question was not paid on time and was therefore late. If you are referring to your last invoice for, this is not an error either, as your contract was terminated on 1 August 2025 and the invoice refers to the month of July. No invoice was issued for the month of August. We also did not ignore your email. You sent it yesterday afternoon on a Sunday, and just two hours later you wrote the review claiming that we were ignoring your email. However, you did not send it on a working day. I hope this information has been helpful. Greetings, Jessica

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look