Bergfreunde.de Reviews 

10,498
•
TrustScore 4.5 out of 5

4.7

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

See what reviewers are saying

Rated 5 out of 5 stars

Stoic - Women's Wool HoforSt. Softshell Winter: Eine Anfrage zum Produkt wurde schnell beantwortet. Meine Frau hat die Hose beim Wandern und Radfahren getestet (-3 bis +6 Grad). Sie war sehr zufried... See more

Rated 5 out of 5 stars

I’ve been ordering from this shop for a while now and it’s always been smooth sailing; fast delivery, accurate product descriptions, no issues at all. The one time something did go a little off... See more

Rated 5 out of 5 stars

Great prices and great service every single time ! I'm not sure why everyone in the EU doesn't buy from the .de website ? Anyway, I only buy in the sales now and, occasionally, you may find a... See more

Rated 5 out of 5 stars

Ordering was an easy experience. The product arrived within the predicted time frame (Ireland, 7 days). The package was safe and secure. The correct product was provided, exactly as described and in p... See more

Company details

  1. Outdoor Clothing and Equipment Shop
  2. also in
  3. Outdoor Sports Store
  4. Rock Climbing
  5. Running Store
  6. Sportswear Store

Written by the company

Bergfreunde ist Deine erste Adresse für Outdoor-Abenteuer. Egal, ob Du wanderst, kletterst, Rad fährst, läufst oder Wintersport betreibst – bei uns findest Du eine sorgfältig zusammengestellte Auswahl an hochwertiger Ausrüstung und Bekleidung der weltweit führenden Outdoor-Marken. Entdecke unser Sortiment an Outdoor Bekleidung, Schuhen, Kletterausrüstung, Camping-Basics und vielem mehr – alles, was Du für Dein nächstes Abenteuer brauchst.


Contact info

4.7

Excellent

TrustScore 4.5 out of 5

10K reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

No recent history of asking for reviews

This company hasn't invited customers recently, so reviews may not be representative

Replied to 76% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.7

All reviews

(10,498)

2,400 reviews in the last 12 months

Write a review
Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 1 out of 5 stars

Fraudulent company

Horrible, fraudulent company.
I placed one order and it never arrived. Now they keep sending me daily spam and cannot unsubscribe (the unsubscribe button does not work, in direct contradiction of EU laws). No one ever replies to their emails. I hate this company.

22 July 2024
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Dear Customer, we are sorry to hear about your negative experience and apologize for any inconvenience caused. We take your feedback seriously and are eager to assist you.

Unfortunately, without specific reference details such as a customer or order number, we are unable to locate your particular case. This affects both the status of your parcel and any emails you may have sent. Typically, we respond to all customer inquiries promptly, so there might be a misunderstanding here.

For a swift resolution, we kindly ask you to contact us by phone at 07121/70 12 0. Please have your customer or order number ready so we can address your issue efficiently. We are committed to addressing all customers and finding solutions.

Thank you for your understanding and cooperation. We look forward to resolving your issue promptly.

Kind regards, Die Bergfreunde

Rated 1 out of 5 stars

Refused to accept my return

Refused to accept my return. After almost 2 months of checking, they claimed it was dirty and they could only refund 50%, since they could no longer sell the article as new product. However, the article was no longer available in the store page anyway.
After threatening them with legal actions twice, I finally received my refund.

21 April 2024
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hallo und vielen Dank für Deine Bewertung. Wie wir sehen können, wurde die Angelegenheit bereits vor einigen Wochen geklärt.
Viele Grüße, bergfreunde.de

Rated 1 out of 5 stars

No credit card payment

I registered and placed an order. When I tried to pay a message said "Payment method not technically supported" or some such.
That was a credit card.
Well, I do hope they have enough customers using PayPal to support their business.
Good luck

17 June 2024
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello Miren, we apologize for the issues you encountered while trying to pay with your credit card. There could be several reasons why your credit card was declined.

There might be a typo in the credit card number or the security code. It could also be that the credit card has expired or you may have selected the wrong expiration date.

Please check these details. If the problem persists, we recommend contacting your bank or credit card company. Alternatively, you can use another payment method to complete your purchase with us.

If you have any further questions or concerns, please do not hesitate to contact us.

Best regards, Die Bergfreunde

Rated 1 out of 5 stars

Don't Shop here if you want your purchased Items to arrive

I am extremely disappointed with the delivery service. For two consecutive days, I was informed that my parcel would be delivered, but it never arrived. Instead, it was placed in an unmanned parcel box without a QR code, leaving me with no way to access it.

I needed the parcel for Saturday, and this delay was not only inconvenient but also unacceptable. To make matters worse, when I tried to contact customer service, there was no answer even after waiting for 20 minutes. There wasn't even a tone to indicate whether I was on hold or if my call was being processed, making the experience even more frustrating.

This entire ordeal has been ridiculous, and I will never shop here again. The delivery service is terrible, and the lack of effective customer support only compounds the issue.

14 June 2024
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello Laura, thank you for your feedback.

We are very sorry that there were issues with your parcel being delivered to a Packstation without providing you with a QR code for pickup. We understand that this is frustrating.

Our customer service, as indicated on our website, is available Monday to Friday from 9:00 to 17:00. Therefore, we were unable to take calls over the weekend. We kindly ask for your understanding.

But we have received your last message via email and our colleague has already replied to you. If you still need further assistance, please respond to the colleague's last email.

Thank you for your understanding.

Best regards, Bergfreunde.de

Rated 5 out of 5 stars

Highly recommended !

Great prices and great service every single time !

I'm not sure why everyone in the EU doesn't buy from the .de website ?

Anyway, I only buy in the sales now and, occasionally, you may find a different size or a slightly better price elsewhere so always worth double-checking before you complete your order.

1 June 2024
Unprompted review
Rated 1 out of 5 stars

Returns are not free despite advertisement!

They prone a 100 days trial but you still have to pay for full merchandise earlier. Doesn't make any sense!
Also, and this is definitely not clear, they will choose to charge for a 3.95 CHF fee if you send back some items. Therefore, if you return all the items they won't charge anything.
Does this make any sense?!
All I got were automatical answers, the return service was super slow.
I asked for a QR code bill for the 3.95 CHF they are asking (while I purchased for more than 300 CHF of marchandise) but they are not able to produce such a bill.
I have no idea how they manage they finance but I did find that they were not commercial at all.

4 March 2024
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello Chloé, thank you for your review.

It is regrettable to hear that you are dissatisfied with some aspects of our service. We would like to address your concerns and apologize for any confusion.

Firstly, regarding payment for the goods: Our 100-day return policy allows you to return items within this timeframe, but the invoices must be settled within 14 days of receiving the goods. You can find this information in our conditions for payments at www.berg-freunde.ch/lieferung-und-zahlung/.

Regarding return fees, we do charge a processing fee of 3.95 CHF for each return from Switzerland, as stated clearly in our return information at www.berg-freunde.ch/retoure/.

We apologize for the delay in processing your return and ask for your understanding regarding potential delays due to customs clearance. However, your return has already been processed on 04.03.2023 and you have received an automatically generated confirmation email for this.

Lastly, we want to clarify that our external payment service provider should have already sent you a QR code for payment. Please note that the QR code may not be displayed on smartphones.

We hope that this addresses your concerns. If you have any further questions or require additional assistance, please do not hesitate to contact us.

Best regards, Die Bergfreunde

Rated 1 out of 5 stars

Very slow in communication

Very slow in communication. We received a wollen panty with a hole in it. We had to mail, wait and phoned before we received a return label. And now we have to wait long to have our money back. Tracking says they received the parcel on 31/01. Now 09/02 still no money back. A big item to improve.

9 February 2024
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello and thank you for bringing this to our attention.

We apologize for any delay you may have experienced in our communication and refund process. Please be assured that we are committed to addressing your concerns promptly and ensuring a speedy resolution. We appreciate your patience and understanding.

We want to inform you that a refund for the returned items has now been processed.

Best regards, Bergfreunde.de

Rated 1 out of 5 stars

4 months and no product

4 months I have been emailing them and they have ignored me! They never sent my product I ordered and I am so so upset and angry!! I have emailed them 3 times since October, have also sent Facebook messages and instagram messages all to be ignored!!! Money grabbers!!! FUMING

16 January 2024
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello Chloe, thank you for your feedback.

We're sorry for any confusion regarding your order.

Our records indicate that we responded to your inquiries. Unfortunately, it appears that our response might not have reached you, leading to miscommunication.

According to the shipment tracking information, your order was dispatched and successfully delivered. Our Customer Service team has already informed you about this by email. We recommend to check all the spam/bulk folders for your email address.

Thank you for your understanding.

Best regards, Alpinetrek.co.uk

Rated 1 out of 5 stars

Disasterous - Avoid at all costs

Placed an order, 35413508, only to find the message "ATTENTION! We are currently experiencing shipping delays. Thanks for your patience!" on the order confirmation. Very odd as they guarantee 8-10 business days delivery to Ireland.
I queried the issue and said that I expected my goods in the advertised time frame (8-10 days)
My order was immediately cancelled and I now await my refund. The cancellation email indicated an immediate refund but this has not been done, again we have dishonesty.
This is awful customer service and a very dishonest company to deal with. I can only assume that they are advertising stock that they do not have. People purchase online based on what is advertised, when that turns out to be lies then people get very frustrated.
How they can be a member of "Trusted shops" is beyond me.
Thoroughly frustrating experience with this amateur outfit. Please avoid this company.

Aissa could do with understand english before working in customer service.

EDIT: Bottom line is that you could not fulfill an order under the terms clearly advertised by you on your website. You have lost another customer and your communication is dreadful.

7 December 2023
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello Kenny,

We appreciate your feedback and regret any inconvenience caused by potential shipping delays.

Aspreviously communicated, holiday related shipping delays are possible due to the high volume our shipping service experiences before Christmas. Your concerns are important to us and we do like to clarify any doubts regarding our stock.

The cancellation of your order was initiated based on your explicit request via email, not due to any lack of stock. We apologize if this was unclear.

Regarding your refund, rest assured it will be promptly processed. We ask for your patience if you haven’t received it yet.

We apologize for any frustration and take your feedback seriously. We are available at www.bergfreunde.de/kontakt/ to address further questions and hope to regain your trust!

Best regards, Bergfreunde.de

Rated 1 out of 5 stars

worst shopping place to chose evet

I purchased a sleeping bag waited for three days and than I have mail from my bank that money refunded, no mail from Bergfreunde, than called and purchased a second one, same story, than third one, guess what.. same story.. tell me what do you thing about yourself????

20 November 2023
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello and thank you for bringing this to our attention.

We apologize for any confusion regarding the refund and subsequent cancellation of your orders. We would like to investigate this matter further to ensure that everything is resolved to your satisfaction. Please kindly contact us at www.bergfreunde.de/kontakt/ to provide more details about your situation. Your feedback is invaluable to us as we strive to improve our service.

Best regards, Bergfreunde.de

Rated 1 out of 5 stars

BAD--- Klarna only for bank transfer

Kind of a scam...
They accept Klarna, but just for bank wires and not for "usual" payment terms (3 installments, interest-free).
On top of this, I have registered and I can't get rid of my account. Better buy everywhere and not to waste your time with these folks!!!

19 November 2023
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello and thank you for your review.

We apologize that you are not satisfied with our service. Unfortunately, we cannot understand why it is considered fraudulent that we do not offer installment payments in our shop. Currently, we only accept Klarna's Direct Transfer. However, customers have the option to choose alternative payment methods such as Credit / Debit Card, PayPal or Purchase on account. Further payment options and related information can be found at www.bergfreunde.de/lieferung-und-zahlung/.

Regarding your difficulties with account deletion, we would like to clarify that it is indeed possible to delete your account. Please contact us at www.bergfreunde.de/kontakt/ to submit your account deletion request.

If you have any further questions or concerns, please do not hesitate to contact us.

Best regards, Die Bergfreunde

Rated 1 out of 5 stars

Terrible online shopping experience

After shopping in the online store for about an hour, I wanted to checkout and just when I was directed to PayPal, the price of the cart went up over 40 EUR. This is ridiculously bad for 2023 and unacceptable.

18 November 2023
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello Simon, thank you for your review.

We are sorry to hear that you were not satisfied with this situation.

It's possible that after you assembled your items in the shopping cart, the price changed because a temporarily discounted item returned to its original price. Occasionally, our store hosts limited-time sales where specific items are offered at reduced prices. When thes sales end, the price of the item may revert to its regular price, affecting the total price of your order.

We want to emphasize that we always strive to ensure transparency and fairness for our customers. Your satisfaction is important to us and we regret any misunderstandings that may have occurred.

If you have any further questions or need assistance, please do not hesitate to contact us.

Best regards, Bergfreunde.de

Rated 2 out of 5 stars

Poor delivery times to Spain

Products are a good price, but very slow delivery time to Spain. Bergfreunde.de website states delivery will be within 3 - 4 working days. Realistic delivery time to Spain is at least 10 working days. This may be due to the courier contracted by Bergfreunde.de, since delivery sat in the depot in Germany for a week before despatch to Spain.

2 November 2023
Unprompted review
Bergfreunde.de logo

Reply from Bergfreunde.de

Hello and thank you for your rating!
We are very sorry that we could not convince you of our service! Unfortunately, there were massive delays in shipping within the EU and accordingly a high volume for us. Sorry that you had to wait longer for an email reply.
Best regards, Bergfreunde.de

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look