Amerikaanse Groothandel Reviews 

151
•
TrustScore 4 out of 5

4.0

While we don't verify specific claims because reviewers' opinions are their own, we may label reviews as "Verified" when we can confirm a business interaction took place. Read more

To protect platform integrity, every review on our platform—verified or not—is screened by our 24/7 automated software. This technology is designed to identify and remove content that breaches our guidelines, including reviews that are not based on a genuine experience. We recognise we may not catch everything, and you can flag anything you think we may have missed. Read more

Company details

  1. FMCG Goods Wholesaler

Written by the company

Jouw online groothandel voor Amerikaanse producten!


Contact info

4.0

Great

TrustScore 4 out of 5

151 reviews

5-star
4-star
3-star
2-star
1-star

Asks customers to review

This company invites their customers to review, whether positive or negative

Replied to 54% of negative reviews

Typically replies within 1 month

How this company uses Trustpilot

See how their reviews and ratings are sourced, scored, and moderated.

4.0

All reviews

(151)

62 reviews in the last 12 months

Write a review

We perform checks on reviews

Companies on Trustpilot aren't allowed to offer incentives or pay to hide reviews. Reviews are the opinions of individual users and not of Trustpilot. Read more

Rated 4 out of 5 stars

I thought I had finally found a company…

Since my first experience, my issue has been resolved! As I said before, the prices are reasonable and I will visit them again.
Happy customer
V.B.

15 September 2026
Amerikaanse Groothandel logo

Reply from Amerikaanse Groothandel

Hi Vernon, happy we could resolve this matter by resending the missing items for free. Hope to see you back!

Rated 5 out of 5 stars

Fast delivery

Fast delivery, goods were packed sufficiently and arrived without damage. Will definitely order there again. Thank you for your great service!

17 August 2026
Rated 1 out of 5 stars

⚠️ BEWARE!

⚠️ BEWARE!

My order of over €200 never arrived. I was sent a tracking number by email, but after contacting the supplier, it became clear that I had been given an incorrect tracking number.

I am now trying to get my money back, but so far I have been unsuccessful and have received no proper solution.

I strongly recommend being careful when ordering from this company. I would not order again.

3 August 2026
Amerikaanse Groothandel logo

Reply from Amerikaanse Groothandel

Hi Maria, after multiple unsuccessful delivery attempts your order was returned to our warehouse. You've initiated a chargeback yourself on your card instead of waiting for us to initiate a refund. Now we don't have any way of speeding up refunding you for which you are of course eligible

Rated 3 out of 5 stars

Hershey's chips but where are the kisses?

I needed chocolate chips and Hersheys kisses for my family Christmas cookies. So happy to find these special American products online in the Netherlands. I ordered both and got a confirmation. But when the box arrived only chips! No kisses. I wrote urgently to the company and got no personal reply. I went online and saw kisses not available. There is NO phone number to call. I got an automated message that I would get a refund and it came a few days later. But no personal contact. I was happy to have the chips but this caused me alot of stress and had to disappoint my family with no peanut butter kisses.

15 December 2025
Amerikaanse Groothandel logo

Reply from Amerikaanse Groothandel

Hi Barbara, we never send automated replies to our customers. You always get a personal reply. I in fact shared a personal email that the kisses were unfortunately sold out and couldn't be shipped. You've received a refund the same day and I gave you tips for where else you can get the Hershey's Kisses.

Rated 5 out of 5 stars

For good reason, always check this Company

Very clear website, excellent service. I made a mistake with the delivery address, accidentally combined a UK and NL address. They noticed this abnormality and emailed me, asking for clarification before they send my order. Very happy with the delivery and most importantly, their competitive pricing.

10 December 2025
Rated 1 out of 5 stars

Poor / no communication

Poor / no communication. I placed my order & received confirmation but my order was not shipped and I received no update information. Only when I queried them for an update did they refund me without explanation, just strange.

7 July 2025
Rated 1 out of 5 stars

Absolutely unacceptable experience

Absolutely unacceptable experience. I placed an order and waited over three weeks, and still did not receive the correct items. I own businesses both in London and Romania, and I will be filing complaints on every possible platform.

What I finally received had nothing to do with what I ordered – and definitely not American sweets as advertised. This feels like a scam, and I strongly advise others to stay away from this company. Completely unprofessional and misleading. You’ve lost a serious customer.

30 May 2025
Unprompted review
Amerikaanse Groothandel logo

Reply from Amerikaanse Groothandel

Hi there, we cannot find your order from this review. Please contact us directly on info@amerikaansegroothandel.nl and we will fix this ASAP.

Show reviews in all languages. (151 reviews)

The Trustpilot Experience

Anyone can write a Trustpilot review. People who write reviews have ownership to edit or delete them at any time, and they’ll be displayed as long as an account is active.

We use dedicated people and clever technology to safeguard our platform. Find out how we combat fake reviews.

Learn about Trustpilot’s review process.

Here are 8 tips for writing great reviews.

Verification can help ensure real people are writing the reviews you read on Trustpilot.

Offering incentives for reviews or asking for them selectively can bias the TrustScore, which goes against our guidelines.

Take a closer look