Rejsekort reviews

Rejsekort reviews

Very low
1.2

Ufattelig ringe!!!

Jeg har aldrig oplevet noget så tåbeligt! De ansvarlige for Rejsekort.dk kunne blot have kigget på enhver anden europæisk hovedstad for at få inspiration til at finde en god og fleksibel løsning (f.eks. Oyster i London). Men man har åbenbart i stedet valgt at lave et system der må være udviklet i et rum isoleret fra al kontakt og inspiration fra den virkelige verden. I modsat fald må nogle beslutningstagere være blevet usandsynlig rige på at tage beslutning om netop at vælge Rejsekort.dk.

Ud over nu at have betalt ca. 1.000 kr. i dummebøder over et par måneder for at "glemme" at tjekke ud, har jeg nu også oplevet at der INGEN hjælp er til bl.a. nedenstående senarier:
1. Hvis man tager bussen til sin cykel, hvor man kører videre med f.eks. toget, så betaler man en fuld rejse hen til toget, hvor man tjekker ud, og så tjekker ind igen nu med sin cykel, Doh! Rejsepris for i alt 2 zoner: 35 kr - tak for kaffe!
2. Man regner med at skulle videre med bussen, men den er forsinket, så man går i stedet. Kan man så tjekke ud?, nej!, pris 50 kr. :-(
3. Man glemmer faktisk at tjekke ud, men forventer selvfølgelig at man så kan gå tilbage og tjekke ud. Nej, det kan man ikke for bussen er kørt. Nå, så tjekker jeg bare ud online. Nej, det kan man ikke, da det skal ske i en automat. Hvor mange automater er der i Dragør? Der er ingen. Rejsens pris 50 kr.
4. Når man har betalt tilstrækkelig med dummebøder får man at vide af kundeservice at man kan blive smidt ud for at have betalt for mange bøder.

Jeg bliver nogle gange meget træt af at betale skat til en uendelig række af tåbelige beslutninger inden for især den offentlige transport.

Elendigt system

Jeg laver en optankning på kortet på 500 kr. fordi jeg skal bruge metroen senere samme dag. jeg tager metroen ud til fields og da jeg stiger af kommer standeren med et pling ved udcheck der informerer om at der kun er 49 kr. tilbage på kortet. Og fordi der nu kun er 49 kroner på saldoen kan jeg ikke tage metroen hjem igen selv om det kun vil koste 15 kr.
Man burde starte med at fyre den flok inkompetente i...... der har udviklet dette system og derefter få lavet et system der virker.

Jeg betaler for deres fejl!

Jeg har i løbet af én måned oplevet at skulle bøde for deres systemfejl to gange! Jeg har nu besluttet, at jeg hellere vil betale den fulde pris for at rejse, end at skulle frygte hver gang, at de trækker penge fra mig, fordi deres system ikke virker. For nyligt oplevede jeg, at der stod jeg havde tjekket ind i en helt anden by, en jeg egentlig gjorde. Helt ærligt, hvor er det latterligt. Og dermed bliver jeg trukket 50 kr for manglende check-ud, selvom jeg havde tjekket ud, og det blev godkendt.

Det er under al kritik, at den eneste udvej er at betale fuld pris for billetten, hvis man ikke vil bøvle med deres dårlige system. Griner hver gang jeg ser deres reklame i TV om, at 8 ud af 10 kunder er meget tilfredse med rejsekort - det kan jeg umuligt tro. Hvis der er så mange tilfredse kunder, hvorfor er ventetiden i kundeservice så 3 uger el. mere? Det må så være på grund af alle de rosende ord fra de 8 ud af 10, der simplethen bugner op i deres indbakke..

Vil opfordrer venner og fjender til at holde sig langt væk fra rejsekort. Det fungerer simpelthen ikke i praksis, på trods af, at det er en super god idé.

Det værste der er sket for offentlig transport i Danmarks historie

Elendigt, utilregneligt, udueligt, amatøragtigt og komplet vanvittigt at tvinge ned over hovedet på folk. Jeg har fået 10 dummebøder fordi jeg har været så fræk at jeg ikke bare har glemt alt hvad jeg har vendt mig til over 20 år med klippekort og nu skal jeg så i skammekrogen i 1 år før jeg kan få "fornøjelsen" af at bruge rejsekortet igen.
Tak men nej tak - dummebøderne er én ting men at sætte folk i skammekrogen på den måde er langt over stregen.

Farvel offentligt transport - det her var grænsen. Aldrig mere - den står på bil fra nu af.

Unødvendigt og besværligt

Rejsekortet er ikke kun til irritation for dem der bruger det, men også for dem der ikke gør det. Ofte tager jeg Københavns mest brugte buslinie 5A, og det er sket mere end et par gange at jeg ikke er kommet af bussen fordi der enten er kø på vej ud af bussen af folk der skal tjekke ud med rejsekortet, eller fordi folk leder efter sit rejsekort. Under alle omstændigheder har det betydet at buschaufføren har lukket dørene og er kørt før jeg er kommet af. "Udtjekningen" med rejsekortet i bus 5a, betyder derfor også at gennemsnitshastigheden på 12,7 km/t, nu er yderligere sænket ... tak til hjernerne bag rejsekortet !, der for længst er overhalet af den teknologiske udvikling.

Virkelig UTROLIGT dårligt implementeret

Firmaet der står bag dette kort burde skamme sig og skulle fratages retten til at administrerer kortet. Kan man forestille sig et dårligere resultat, det tror jeg næppe. Anmeldelser bla. på trustpilot, kan give en ide om problemets omfang, men det kan konstateres/bekræftes ved selv at erhverve sig kortet. Kortet besværliggør i den grad brugen af offentlig traffik. Gentagne ensartede eller fuldstændigt ens fejl, i ALLE led vedrørende kortet fra indkøb til brug. TAG ANSVAR ! ER HVIST NØDSAGET TIL AT SKRIVE TIL RÅDMANDEN FOR AT FÅ HANDLING, SÅ DET VIL JEG RÅDE ALLE TIL AT GØRE

Vil du vente 24 timer eller mere med at rejse? - Nej vel!

Hallo! Man kan da ikke vente mere end 24 timer på at kunne rejse!

Når vi har købt optankning til min kones rejsekort, så kan hun ikke bruge det dagen efter når hun skal på arbejde med bussen!
Man skal vente 24 timer og nogle gange mere! Helt ærligt - det duer simpelthen ikke!

Jeg er selv svagstrømsingeniør med speciale i telekommunikation. Med dagens teknologiske stade burde det ikke være et problem at lave et hurtigere system. Med tog tager det "kun" 4 timer. Så det beviser at det kan lade sig gøre.

Kom igen når I har et brugbart system!

Hans Iversen

God idé, ærgerligt resultat

Hvor ville jeg gerne kunne lide rejsekortet! Skyndte mig at bestille det ligeså snart det blev muligt i glæde over den nye forenkling af rejse med offentlig transport!
Måden konceptet er udført på lader dog meget tilbage at ønske... f.eks. kostede det mig næsten 100 kr mere at køre med rejsekort (registreret som ung rejsende) end med ung/Wildcard-billet når jeg krydser Storebælt.
Listen af defekte funktioner er nydeligt beskrevet andetsteds her på siden. Har egentlig ikke speciel lyst til at smide endnu et diss efter det udskældte kort.
Men ville virkelig ønske at en brugbar løsning blev udviklet!

God idé - Håbløst udført

Nu har jeg brugt rejsekortet i ét år og har derfor haft en reel mulighed for at vurdere systemet. Hvor rejsekortet i 2003 (hvor idéen blev født) måske var en moderne, smart og nem måde at billettere på, så virker løsningen her 10 år efter håbløst anakronistisk. Problemerne er desværre tilstede på alle niveauer. Resultatet er et Rejsekort, der skulle have været fremtidens løsning, men hvor man gang på gang som passager/bruger oplever at brugervenligheden er vraget til fordel for tilsyneladende vigtigere interesser.

Problemerne hober sig op:
- Det er i praksis umuligt at vide hvilken pris man skal betale for en rejse (med mindre man tjekker online).
- Hvor man før skulle stemple én gang, skal man nu scanne to gange plus hver gang man skifter.
- Man kan ikke bruge saldoen på Rejsekortet op, fordi minimumssaldoen altid skal være 50 kr.
- Har man en tank-op-aftale og skifter betalingskort, så skal man igennem en længere proces.
- Teknologien i det fysiske rejsekort interfererer med andre typer kort, således at mange ikke kan nøjes med at holde deres tegnebog op mod standeren, men skal hive kortet ud hver gang (2-3-4... gange på én rejse).
- Glemmer man at tjekke ud i en bus, må man vente på næste bus eller æde dummebøde på 50 kr.
- Indsætter man penge på Rejsekort i automaten er saldoen mod al logik ikke tilgængelig på Rejsekortet umiddelbart og man risikerer at stå uden mulighed for at rejse.
...listen er længere, men dette er ting jeg selv har oplevet på ét år.

For et projekt der har taget 8+ år at udvikle og kostet 2 mia. af vores alles skattekroner er det svært at finde ord der slår til i beskrivelsen af dette skandaløse system. Man kan ikke engang trøste sig med at det nu endelig er færdig, for det indeholder så mange fejl og mangler, og er allerede forældet.
Mit råd vil være at man visker tavlen ren og starter forfra. Rejsekort står ikke til at rede. Allerførst skal man dog tage et opgør med den billetstruktur der hersker, navnlig i hovedstadsområdet (ca. 1,2 mio. indbyggere, ca. 600km2), der har næsten 100 forskellige takstzoner. I London (>8 mio. indbyggere, ca. 1600km2) har man 6 zoner. I New York City (ca. 20 mio. indbyggere, ca. 1200 km2) har man én! Der mangler fokus på brugeren i systemet, og det er derfor et makværk som Rejsekort kan fostres.

Ikke skattekronerne værd!

Det er ustabilt man kan skanne to ind på kortet i bussen og har prøvet flere gange ikke at kunne checke ud efter en rejse.

Jeg synes at Folketinget burde stoppe det!

Undgå det som var det pesten

Ideen er jo fin nok. Men den manglende fleksibilitet og forståelse, som man normalt finder med Movia, DSB og andre selskaber som acceptere månedeskort og klippekort, findes ikke med dette kort. Du ender med at betale for minutters forsinkesler, rabatordninger man ikke forstår (ikke giver mening).
Nu har jeg brugt kortet i en længere periode frem for almindeligt månedeskort - og det er simeplethen ikke min tid eller bankkonto det værd.

Man kan undre sig over at Rejsekort A/S har skulle bruge mere tid og valuta for at få det op at kører. De penge er givet dårligt ud.

Kan ikke tanke op!!

Det er jo super smart med det her kort, når jeg ikke engang kan tanke det op. Jeg har mastercard, og hver gang jeg prøver at tanke op, står der 'Fejl, prøv med et andet betalingskort'. Så det er jo totalt ubrugeligt!

klippekortet fungerede fint

Jeg er imod det nye rejsekort. Først og fremmest fordi, det at kunne gå ind i bussen og købe et klippekort, fungerede fint. Nu skal det bestilles over nettet(hvilket kan være besværligt for ældre mennesker), man skal holde øje med hvor mange penge der står på og får bøde hvis man glemmer at tjekke ud(hvis man glemmer at tjekke ud tre gange, må man ikke bruge rejsekort i et år)
Der er mange der snyder med det. Tjekker ud før, eller rejse en lang rejse og ''glemmer'' at tjekke ud, så man kun betaler 50 kr.

Det gode ved rejsekortet er dog at du får rabatter på bestemte tidspunkter osv.
Rejsekortet ville sikkert kunne fungere fint, men det kræver at man sætter sig en masse ind i det.

Og er planen ikke, at offentlig transport skal være simpelt?

Lukrativ forretning, ærgerligt for os forbrugere....

Jeg benytter mig ikke særlig tit af offentlig transport, da jeg ofte cykler. Når jeg endelig bruger mit rejsekort til at rejse med DSB, så koster det mig MERE end hvis jeg køber billetten i automaten. Lyder det underligt? Ja ikk, forklaringen følger...
Når man ikke bruger sit rejsekort særligt ofte, stiger man ikke i det såkaldte "rabattrin". Det er selvfølgelig Rejsekort der bestemmer, hvornår de synes, jeg har brugt rejsekortet tilstrækkeligt, for at stige i rabattrin (det sker automatisk). Men eftersom at jeg ikke kører særligt langt og ofte når jeg bruger rejsekortet, vil jeg aldrig komme højere op end rabattrin 0, max. 1.
Nu kommer det bemærkelsesværdige - rejser jeg i den såkaldte "myldretid" er taksten for rejsen meget høj på rejsekortet. Men havde jeg købt billetten i automaten, bestilt den på DSB's hjemmeside eller købt den over DSB's app, er det præcis den samme "lave" pris, om det er i myldretiden eller midt om natten jeg rejser.
Selvfølgelig afhænger det "bare" af, at mit rabattrin skal være højt nok, for at det kan svare sig og jeg skal "bare" bruge offentlig transport noget mere. Men hvorfor kalde det for rabattrin, når det er det modsatte af rabat?
Der skal dog siges, at rejsen er billigere på rejsekortet udenfor myldretiden. Rejsekort henviser til deres hjemmeside, hvor man kan sidde og slå hver eneste rejse op og tjekke, om det er billigst at købe en billet i automaten, eller bruge rejsekortet.

virker ikke

jeg skulle i dag bruge mit rejse kort og læseren skrev at mit kort var ugyldigt

når jeg kigger på deres hjemmeside er der masser af penge og kortet aktiveret og klar til brug

hurra for en dejlig måde at bruge sin tid

Elendigt!

Til dagligt cykler jeg til alt. Men tænkte at det var rart at have et rejsekort, specielt når jeg tager turen hjem til familien på Fyn. Det bliver dog også til små ture i bybusserne.
Men skuffet blev jeg hurtigt.
1. Der skal min være 50 kr på kortet så en tur i bybussen til en enkelt billet/ 15kr kan ikke lade sig gøre. Elendigt - Fordi man kun kan fylde penge direkte på kortet på større stationer. Ellers tager det jo et døgn før pengene er registreret.
2. Jeg har ifølge rejsekortet rejst i bybus, hvor jeg har glemt at stemple ud. Men jeg har ikke været med bussen, men hvordan beviser man at det ikke er mig?
3. Grundet "mine" rejser (se punkt 2) er mit kort nu spærret. Dvs at når engang man ikke kan købe klippekort mere er jeg tvunget til at betale kontanter, som koster betydeligt mere end med klippekort.
Tak rejsekort - for at gøre noget så smart, så elendigt!

Ekstrabetaling - i forbindelse med at logge ud - ikke acceptabelt

Jeg er 2 gange blevet afkrævet ekstrabetaling - uden at jeg kunne logge ud - forsøgte adskillige gange - simpelthen ikke acceptabelt !!!

Oldnordisk bødemølle

Uoverskueligt, unfair og helt og aldeles uacceptabelt i 2013. Rejsekortet fejler på alle tænkelige områder - man har ingen kontrol over hvor meget rejsen koster, man aner ikke om man tilfældigt bliver trukket automatiske bøder. Er blevet trukket 1200 kr på min konto for 3 mdrs brug i hovedstaden, det er rundt regnet det samme som et månedskort (og jeg rejser vel at bemærke kun i bus et par gange om ugen).

Borgerne burde lave et gruppesøgsmål og rippe rejsekort for alt de har frarøvet og tilsvindlet sig

Tak for bøderne, tror jeg har fået nok for nu - så hellere have en dyrere billet med overblik og forbrugersikkerhed, tak!

Betal mere og få mindre!

Jeg er dybt skuffet over rejsekort. Jeg købte et wildcard og fik herefter et hint om at det kunne være smart at få et rejsekort tilknyttet også da jeg ville kunne opnå ydereligere fordele samt rabatter. I går fandt jeg så ud af hvad det var for nogle fordele. Jeg kunne nemlig få lov til at betale 50 kr. EKSTRA for min rejse. Ved en normal billet kan jeg vente 2 timer i byen inden jeg tager bussen/toget resten af vejen til Viby. Med Rejsekort skal jeg betale igen, og i århus fungere dette ikke, så jeg skal købe en normal billet og betaler en samlet pris på 70 kr. ekstra. Da billetten kun skulle have kostet mig 95 kr er det næsten dobbelt pris. En kort anbefaling herfra er KUN at købe rejsekort hvis du ikke rigtig ved hvad du skal bruge din penge på. Personligt ville jeg hellere donere de penge til et velgørende formål, men at have snakket med deres kundeserivce får det mig til at føle at det er netop det jeg har gjort.

Is Rejsekort your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?

Claim this company

Rejsekort Details

Rejsekortet er fremtidens billet. Et plastikkort i samme størrelse som et dankort. En lettere, hurtigere og mere ligetil måde at tage bussen, toget og metroen på.

Visit Rejsekort