Microsoft reviews

Microsoft reviews

Low
3.5

Microsoft konto kræver fødseldato oplyst

Tak for info, men jeg har valgt dropbox :)
De kræver ikke oplyst fødselsdato :)

Eksplosion i identitetstyverier på vej: Hvordan spærrer du dit CPR-nummer?

Citat:
"Sikkerheden i løbenummerets fire cifre må ikke forveksles med sikkerheden i de fire cifre i PIN-koden til dit dankort: Dit dankort bliver spærret efter tre forsøg på at gætte koden mens der er ubegrænsede muligheder for at forsøge at gætte på løbenummeret. Identitetstyven kan altså bare gå i gang.

Sikkerheden i løbenummeret er dårligere end sikkerheden i fx en kuffert- eller cykellås med fire tal-hjul: En kuffert kan åbnes efter maksimalt titusinde forsøg mens løbenummeret kan gættes på betydeligt færre. Det skyldes tre faktorer:

For folk født i år 19xx gælder der regler for hvad løbenummeret må være, der reducerer de mulige løbenumre til lidt over 5000
Løbenumre er enten ulige (for mænd) eller lige (for kvinder), altså har vi kun ca. 2500 kombinationsmuligheder tilbage
Ikke alle løbenumre er valide til en given fødselsdato. For at sikre sig mod fejlindtastninger er CPR-numre underlagt en Modulus-11 kontrol, hvilket yderligere begrænser antallet af mulige løbenumre til en tiendedel.[2]
Vi ender derfor med en liste på ca. 250 gyldige løbenumre for en given fødselsdato. CPR-numre udstedes med stigende løbenumre og i snit fødes der kun omkring firs drenge- eller pigebørn hver dag. Hvis en identitetstyv derfor kender dit navn, køn og fødselsdato, vil han i snit kunne finde dit CPR-nummer efter kun ca. 40 gæt!"

Hej igen Jens

Det er naturligvis helt frit om du vil bruge vores eller andres programmer :)

En enkelt kommentar; hvis du bruger Windows 8.1 så giver en Microsoft konto mulighed for at synkronisere alle dine indstillinger på tværs af enheder. Sådan forstået at alle dine indstillinger vil være det samme på pc, tablet osv. I den næste opdatering af Windows Phone vil dine favoritter i Internet Explorer også blive synkroniseret mellem din pc/tablet og din telefon. Dette blot til info naturligvis.
En Microsoft konto giver også adgang til OneDrive og med det en masse plads til at gemme dine ting i skyen.
Men man kan naturligvis sagtens vælge at bruge Windows 8.1 uden en Microsoft konto og blot benytte en lokal bruger.

Rigtig god weekend.

Venlige hilsen

Hej Jens
Jo det kunne man gøre. Dog ville det give nogle udfordringer, da nogle spil på Xbox eksempelvis er rated 16 og nogen er rated 18.
En fødselsdato hjælper os også med at identificere en bruger, hvis man skulle være så uheldig at glemme sig password. Uden identifications muligheder ville vi ikke kunne give adgang til en konto, hvis man har smidt sit password væk eller glemt det.
Håber ovenstående giver mening :-)
Ha' en god fredag.

Hej Jens
En Microsoft konto giver adgang til mange forskellige af vores platforme heriblandt Xbox Live og vores Windows Store. Børn og unge under 18 år har begrænset adgang og ikke mulighed for at foretage indkøb af eksempelvis apps.
Så aldersindstillingerne handler om beskyttelse af børn og unge - sikre der ikke blive foretaget køb etc.

Bedste computer system <3

Microsoft har formået at stjæle ideen til et bitmap baseret system fra Apple og Steve Jobs, men de endte med at skabe noget der er mindst 10000 gange bedre. De skaber produkter der gør mig lykkelig, og mit største ønske er en dag at komme over til Redmond, Washington og arbejde for dem <3

#Respect

Hej Christoffer
Mange tak for de rosende ord - altid rart med positiv feedback :) Til info kan jeg fortælle, at der arbejder en del danskere i Redmond - alt er muligt for dem som er villige til at give den en skalle og arbejde hårdt mod deres drøm ;-)
Ha en rigtig god onsdag
Microsoft Danmark

Fejlbehæftede systemer og ikke eksisterende support.

jeg har købt windows 8 pro som digital download. Siden mit køb har microsoft lavet en opdatering af deres systemer der medførte at min produktnøgle er røget ud af deres database så jeg ikke længere kan downloade mit produkt på deres hjemmeside.

Deres tekniske support kunne ikke hjælpe mig med problemet og foreslog at jeg bestilte en installations cd til mit digital download produkt.

Jeg fik fat i chefen for deres tekniske support of forklarede at det ikke kunne være rigtigt at jeg ikke kunne downloade mit produkt fra deres hjemmeside men fik igen at vide at de ikke kunne løse mit problem på grund af den opdatering de havde lavet. Jeg kunne heller ikke få byttet mit defekte produkt tilet der virkede.

Jeg fik så en e-mail af chefen for ders tekniske support hvor jeg kunne henvende mig og skrev en længere mail hvor jeg igen igen forklarede mit problem. Efter længere tid fik jeg svar tilbage om at det ikke var dem der havde fået mailen jeg skulle have fat i men jeg kunne prøve at kontakte salgs afdelingen..

Mit problem er ikke blevet løst og det lader ikke til at der er nogen fra microsoft der er villige til at løse det problem de selv har skabt for deres kunnder, hvilket efter min mening ikke er acceptabel kundeservice

Hej Bjørn
Jeg beklager virkeligt den oplevelse du har haft - det er slet ikke acceptabelt. Vil du ikke være rar, at maile mig den korrespondance du har haft med vores support gerne inklusiv et eventuelt sagsnummer. Så vil jeg undersøge sagen hurtigst muligt.
Endnu engang beklager jeg meget din uheldige oplevelse.
tbille@microsoft.com

Microsoft Software Is Dangerous

The latest Windows 8 software update has broken my PC along with thousands of other users and they do not care and will not fix it. The update automatically happened without my consent, MS fail to mention that they do this and surprisingly fail to respond to all the poor people this has happened to. They make millions, what do they care about the individual? My PC no longer boots up, showing a purely black screen and cannot be rebooted with a disc. So thanks Microsoft, you have just lost me over £1200 and I'll be paying that off for the next 2 years. I hope Linux/Ubuntu take over from you soon as they actually care about their users.

Microsoft står, og vil altid stå - forrest

Hej Microsoft!

Det er ærgeligt at kun dem der har dårlige oplevelser ( i hvert fald typisk kun dem ) finder vej til Trustpilot og giver deres mening.. Jeg har dog valgt at gøre det modsatte!

Jeg er vild med jeres Windows system, og jeg er glad for jer som en helhed af en virksomhed! I skal derfor vide at I gør det godt, og jeg håber jer kun alle det bedste i fremtiden!

Windows 8 og 8.1 var ikke helt hvad jeg regnede med, men efter en uge ( måske to ) til at vænne sig til det, så er det faktisk et meget lækkert system også.. :-)

Tak for nu.

Dan

Hej Dan
Tusinde tak for de pæne ord - det er altid rart med #onlineoverskud :-) Du må endeligt sige til, hvis der skulle opstå spørgsmål til Windows - så er vi naturligvis klar til at svare på dem (du kan blot skrive herinde - så svarer vi hurtigst muligt)
Ha' en fortsat helt forrygende søndag aften :-)

Office365 En oplevelse jeg godt kunne undvære

Jeg har altid brugt officepakken lige tilbage til windows 3,11.
Men den nye office365 er dog noget af en broget oplevelse.
Word fryser og bruge ca. 10 min på at "komme igen"
Outlook stoppede med at fungerer efter den sidste update.
Som studerende er jeg er MEGET afhængig af min computer køre optimalt, Hvilkede ikke helt er tilfældet med office365 pakken.
Efterhånden overvejer jeg seriøst at skifte til en anden officepakke.
Og nej det er IKKE min PC. det er en ca 5 mdr. gammel Lenovo W530 og der fås nok ikke bedre PC på marked for tiden..

Alt i alt. En skuffende oplevelse.
// Lars

Hej Lars
Det lyder virkeligt ikke som en brugeroplevelse, der er til at holde ud - dette beklager jeg rigtigt meget. Jeg vil foreslå, at du tager fat i vores tech support, så de kan hjælpe med at få udbedret fejlen i en fart. Som studerende må det jo være temmelig irriterende med et Word, der konstant fryser.
Vores support kan kontaktes på +45 8233 3100.

Super kundeservice

Efter at have henvendt mig til Microsoft 4-5 gange var jeg begyndt at tænke på at få pengene tilbage for produktet, jeg havde købt. Tak til dig Max (ham med accenten) for indsatsen. Du gjorde forskellen. En tostjernet oplevelse blev gjort femstjernet. Super kundeservice. Kan du ikke lære de andre tricket.

Mvh. Per Berner, Albertslund Bedemandsforretning.

Outlook spærret!

Min kæreste har været så uheldig, da hun skulle logge ind på sin mail konto kom beskeden:
" Det er ud til, at en anden måske bruger din konto
For at vi kan hjælpe dig — og kun dig — med at komme tilbage til *******@hotmail.dk, er vi nødt til at bekræfte, at det er din."

Når vi så trykker videre i processen for at verificere at det er hendes mail, kommer vi frem til et felt hvor vi skal bekræfte kontoen, hvor der så er en dropdown menu, hvor hendes mail står, og hvor der er et felt der hedder "jeg kan ikke bekræfte min konto". Problemet er så her, at den mail vi kan vælge er en *******@hotmail.com men min kærestes mail er en *******@hotmail.DK konto. Så vi vælger selvfølgeligt at vi ikke kan bekræfte denne mail (vi har også prøvet at bekræfte uden held) hvorefter vi kommer videre til et spørgeskema hvor vi besvarer en masse spørgsmål omkring mailadressen. Mange af spørgsmålene er svære at svare på da mailadressen er 10+ år gammel. Resten er dog besvaret til punkt og prikke.
Efterfølgende modtager jeg (kæresten) så en mail fra microsoft at de IKKE kan åbne mailen igen, da de ikke har fået tilstrækkelige oplysninger. Da vi har givet alle oplysninger ved vi ikke længere hvad vi skal gøre!
Mailboksen indeholder masser af vigtige papirer, billetter, kvitteringer mm. Så jeg har haft ringet til Microsoft support, hvor jeg får at vide der ingen telefonisk support er på outlook. Han guider mig dog igennem deres hjemmeside, til et sted hvor jeg skulle kunne få fat i outlook supporten, men tror i ikke bare den henviser til samme procedure med de mange spørgsmål? JO! Så nu står vi ved udgangspunktet igen, men en spærret mail og en masse frustrationer.

Jeg forstår udemærket godt at de spærre kontoen hvis de har en formodning og at der er noget galt. de Beskytter som de selv siger forbrugeren. Men at de så ikke kan hjælpe med at få kontoen låst op igen begriber jeg ikke. De holder nu min kærestes mail konto som gidsel og chancen for at få den igen er vel lille.

Jeg har besluttet mig for at jeg (kæresten) stopper med at bruge min outlook konto ligeså, da jeg ikke tør risikere at skulle igennem samme cirkus med spærret konto.

jeg håber en medarbejder fra microsoft læser dette og giver en forklaring på hvordan det kan være man ikke kan hjælpe sine kunder!

Hej Carsten

Microsoft tager sikkerheden omkring vores Outlook.com (Tidligere Hotmail) service meget alvorligt, og derfor skal ejeren af kontoen valideres ud fra de oplysninger der ligger på kontoen. Vi forventer at vores kunder holder deres oplysninger opdaterede, ligesom vi anbefaler at man har både en fungerende alternativ email, samt et aktivt mobil telefon nummer tilknyttet sin konto, således at man altid kan valideres direkte via en email eller SMS kode.

Vi ønsker selvfølgelig at hjælpe vores kunder hvor dette er muligt, men nogen kunder vælger desværre ikke at holde deres oplysninger friske, hvilket kan resulteret i et scenarie hvor kunden ikke kan huske sin oplysninger, og derfor ikke kan bestå valideringen. I sådanne situationer forbliver kontoen lukket.

Vi har dog mulighed for et sidste forsøg. Jeg må bede dig kontakte mig direkte på tbille@microsoft.com - så kan vi lige tage dialogen direkte og se om vi kan løse problemet.

Microsoft Danmark

MICROSOFT: THE MOST STUPID COMPANY IN THE UNIVERSE !!

THE EMAIL I SEND TO DANNY STIEBEN:
Dear Danny,
One of the best articles I ever read is: 7 Windows 8.1 Upgrade Issues & How To Fix Them.
All you write is true.
I bought this program from AMAZON.UK (Amazon is the best company in the world !!).
I tried to upgrade my Eurocom leopard game computer 64bit with Windows 7 Ultimate.
A REAL DISASTER !!!!!
The program unistalled many of my programs, downloaded all kinds of programs even if I tapped "declined", and after an endless long, time said: could not install windows 8 !!, and rolled back to my seven ultimate.
But it left all the SHIT on my computer and my eurocom drivers functioning badly.
I used a recent backup to repair my computer.
Thanks to the marvelous service of AMAZON they took the program back.
I don't like Apple, so I stick to Microsoft.
BUT I HATE THEM AND WOULD LIKE TON SEE THE COMPANY GO BROKE !!!
Thanks for your article, I wish you good luck, but NEVER use your talent for Gates and his Mafia company !!
Sincerely Yours,
Carl Daantje, retired surgeon living in France.
I HAVE NOTHING TO AD !!
Greetings

MANGE TIDLIGERE WINDOWS FUNKTIONER FJERNET I WINDOWS 8 / 8.1

Før Win 8 var det muligt at:
1. Søge efter al MUSIK, VIDEO, BILLEDER eller DOKUMENTER uden at skrive
filnavn.
DET KAN MAN IKKE LÆNGERE
2. Sortere og gruppere filer i en mappe alfabetisk og få vist overskriften, A for filer
der starter med A - overskriften B, for filer der starter med B, osv.
DET KAN MAN IKKE LÆNGERE.
3. Dato sortere filer efter specifik dato
DET KAN MAN IKKE LÆNGERE.
4. Mange funktioner og indstillinger (i bl.a. kontrolpanel) som nu er blevet enten
omdøbt, flyttet eller "begravet", så man bruger unødvendig tid på at lede.

Det må da siges at være et tilbageskridt i forhold til tidligere Windows versioner
Røv irriterende når man har tæt på 2 TB filer at holde styr på.

Kundesupport kunne ikke hjælpe (de kan jo ikke gøre for at systemudviklere åbenbart har valgt at fjerne funktioner)

For at det ikke skal være løgn har Microsoft ydermere lagt blokeringer ind som umuliggør installation af det gratis LINUX styresystem - TAK FOR DET MICROSOFT.

Nedgradering af Windows 8 er åbenbart den eneste mulighed for at få et styresystem der virker - HVIS MAN ER VILLIG TIL AT BETALE PRISEN - MEN DET ER JEG IKKE.!!!

Jeg ser mig derfor nødsaget til, for første gang, at gøre brug af af en "klonet Windows 7 CD" da min tidligere laptop blev leveret med en præ-installeret Windows 7 - Ulovligt ? Næh, ... FORCE MAJEURE

KONKLUSION:

WINDOWS 8 = DET VÆRSTE STYRESYSTEM FRA MICROSOFT NOGENSINDE
(De burde smide en Win 7 nedgraderingsmulighed (CD eller download) ud til Win 8 brugere) men det gør de næppe, når de nu nærmest har monopol på styresystemer.

SKAM JER MICROSOFT ! ! !

Hej Per

Vi er kede af at høre du har en dårlig oplevelse med det nye Windows. Det er rigtigt at der er mange nye funktioner og mange nye måder at gøre nogle af tingene på, hvor andre funktioner er bygget så de er velkendte. F.eks. kan man stadig søge i Stifinder, men man kan også i amuletten ”Søg” (WIN+S) vælge at søge i indstillinger, filer, billeder etc – og også direkte fra internettet.
Vi oplever at folk i gennemsnit finder ting op til 58% hurtigere end før.

Vi har også valgt at gøre det lettere for brugere at ændre indstillinger – men stadig give superbrugere muligheden for at gå i kontrolpanelet. Kontrolpanelet finder du en hurtig genvej til ved at højreklikke på startknappen i Windows 8.1 (eller højreklikke i samme nederste venstre hjørne i Windows 8).

Vi håber det hjælper lidt – og du kan finde gode tips på www.windows.com Skulle du stadig være i tvivl om nogle af funktionerne, så vil vi bestemt gerne tilbyde dig en demo af Windows 8. Hvis du bor i nærheden af Kbh/Hellerup, så er du meget velkommen her hos os - så skal vi tage dig igennem de nye funktioner og muligheder.

Microsoft Danmark

De bedste hilsner Microsoft Danmark.

Nu er jeg træt af at vente!! **Løsning fundet**

Om aftenen den 08.01.2014 bestiller jeg en Surface Pro 2 128 Gb + TypeCover fra Microsofts hjemmeside. Da jeg modtager ordrebekræftelsen ser jeg at der er 7-10 dages levering, og da jeg havde brug for tableten hurtigst muligt, ringer jeg morgen efter og afbestilte produktet. Alt godt så lang, men så begyndte det også at gå ned af bakke. I den lykkelige tro om at min Surface pro er afbestilt, køber jeg en ny i en butik, så jeg kan bruge produktet med det samme. kl 17.00 lukker Microsofts kundeservice, kl 17.35 modtager jeg en mail om at de nu har afsendt mit produkt, fordi de desværre ikke kunne nå at stoppe afsendelsen.. WHAT?! I har jo 7-10 dages levering, men i kunne ikke nå at stoppe den efter jeg ringede ind om morgenen og afbestilte den? Nå nå, det kan så være de samme, for jeg kan jo bare nægte modtagelsen eller sende den retur, men det betyder selvfølgelig at jeg skal have 8.800 kr ude og flyve nogle dage, til den kommer retur. Torsdag den 16.01.2014, da jeg kommer hjem fra det kursus som jeg skulle bruge tabletten på, undre jeg mig over at der ikke ligger et brev til mig om at jeg kan hente den på posthuset, eller ligende. Så jeg følger Tracking nummeret og til min store forbavselse, står den til levering den 13.01.2014, og at leveringen er underskevet af min "fordør", så jeg ringer til UPS, som står for leveringen, og forklare dem situationen, og de fortæller mig, at de ganske rigtig ikke bare må stille en pakke til knap 9.000 kroner ved min hoveddør, og siger at jeg skal kontakte Microsoft, så de kan få pakken efterlyst. Og nu stikker det helt af for microsoft!! Først forsøger de at bilde mig ind at det er et problem mellem mig og UPS, men så længe jeg ikke har fået pakken i hånden, så er det stadig Microsoft der har ansvaret for leveringen! Efter lidt tid går de så med til at "eskalere" sagen, så på dansk, de ville gå med til at eftersøge min pakke. Efter at have ventet 2 uger efter min henvendelse, ringer jeg til dem igen, for at høre om der er sket noget.. intet! Jeg spørger om jeg ikke kan få mine penge tilbage, da det jo er en sag mellem Microsoft og UPS, og at de jo enden finder pakken, eller får en erstatning af UPS, men det kan jeg ikke. Så jeg kan få lov til at have 8.800 kr ude at flyve lidt endnu!? Ja jeg havde selv valgt at bruge pengene i første omgang, men havde nu forventet at et stort firma som Microsoft kunne finde ud af at annullere en ordre, når alle andre sagtens kan?! Og for så at toppe den, bliver jeg ringet op i dag, hvor de fortæller mig at de har sendt sagen videre, fordi UPS påstår at jeg har underskevet pakken - Nå OKAY?! Jamen vil I så ikke være søde at vise mig den underskift, for jeg har været på kursus da pakken angivelig er blevet leveret!? Så nu har jeg ventet lidt over en måned, har savnet knap 9.000 på min konto, i lidt over en måned! Og nu er jeg godt træt af at vente, og vil anbefale folk ikke at handle på Microsoft Store, med mindre du har RIGTIG mange penge på kontoen, for du skal ikke regne med at se dem ingen lige foreløbig, eller regne med at du modtager din vare overhoved!!

Efter hele dette forløb, er jeg blevet kontaktet af Thomas Bille, som har sendt mig videre til nogle folk i Microsoft, som ville tage ansvar og finde en løsning. Mit problem er nu blevet løst, og fik da også et gave kort som undskyldning. =)

Hej Søren
Det lyder helt godnat, det du har oplevelet - det kan vi ikke være bekendt! Beklager virkeligt mange gange, at du har måtte opleve dette.
Vil du ikke maile mig din email adr, dit tlf samt en kopi af din faktura for indkøb på vores Store. Så sørger jeg for, at det kommer videre til vores nordiske chef for Microsoft Store med det samme, så vi kan få det løst.

Forfærdeligt

Forfærdeligt at Microsoft Windows 8 kan fratage mig adgangen til min pc, fordi de fejler i indtastningen af min kode, hvorefter de tvinger mig til at gå på internettet - sæt nu man kun har computeren at gå på internettet på. I så fald tvinges man til unødig gene ved kontakt af kundeservice hos forhandler - ALT sammen uden om microsoft selv - dvs. de dybest set har komplet magt over den enkelte forbruger - uden at skulle stå til ansvar for det her. Det er IKKE sikkerhed - det er kontrol.
Når der findes en Google computer, så ryger Microsoft (og Windows) i graven "the nokia way".

Hej Christian

Du er til enhver tid velkommen til at ringe til vores gratis danske kundesupport på tlf 82 333 100 – så hjælper de gerne, hvis man har tastet adgangskoden forkert.
Man kan sagtens vælge ikke at have adgangskode i Windows 8 – men vælger man at have en adgangskode, så kan man også vælge at Windows automatisk logger på email, Skype og andre online services som f.eks. Facebook, så man på den måde kun skal logge på én gang, og stadig er sikret. Det er derfor vi har et ekstra lag af sikkerhed, så man altid får en personlig oplevelse med alle sine ting parat, når pc’en starter. Man kan også have flere brugere på den samme pc – og de kan så på samme måde logge på hver deres konto med deres personlige emails mm.

Vi håber det forklarer og hjælper lidt.

Tanya
Windows Divisionen

Windows 8

Det er virkelig noget makværk Microsoft har lavet med Win 8. Jeg víl sige det er blevet så omstændigt at bruge det er værre end Vista. Det er heller ikke iorden at man bare stopper med at levere med Win 7 som efter min mening var det bedste styre system de har lavet. Jeg kontaktede Microsofts kundservice og er fik jeg det var at jeg så måtte købe win 7 og installere istedet for. Det er sikkert en god forretning for den men 900 kr ekstra for mig men de kunne oså vælge at levere Win 7 med computeren. Det ville være en god service fra dem Jeg valgte så at levere pc`en tilbage jeg købte den i Aldi hvor han gav 30 dages returret og købte en apple istedet for

Frygtelig irriterende

Jeg har egentlig i flere år været irriteret over Microsoft og ofte tænkt på at det er dog utroligt at de slipper afsted med så dårligt og uigennemtænkt arbejde.Har netop købt ny pc desværre med windows 8 Noget af det først jeg skal lave er at flytte nogle filer, til brug for dette opretter jeg et bibliotek , efter jeg er færdig med at bruge dette bibliotek vil jeg slette det igen, Men nej jeg får at vide at for at slette dette bibliotek som jeg har oprettet for 10 minutter siden skal jeg være administrator for at kunne slette, og det er jeg åbenbart ikke, nu kunne jeg som så ofte før sætte mig ned og bruge min halve ungdom på at finde ud af hvordan jeg så bliver det, istedet for at systemet der hvor problemet opstod så spurgte min om jeg ville være administrator hvortil jeg ville svare ja, problemet løst uden jeg skulle bruge måske timer på at finde ud af hvordan jeg kom til samme resultat.
Senere skulle jeg flytte filer til min gamle maskine, omgående beder den mig om et password, jeg har ikke noget password, og jeg føler heller ikke jeg har brug for et, det min maskine så hvis min nye maskine føler et behov for at lære min gamle maskine bedre at kende så burde den vel selv klare dette problem ( noget med hjemmegruppe ) og igen der hvor problemet opstår, istedet for at stjæle min tid
Jeg kom også for skade at skulle besvare en mail, og bad den mig om at oprette en Microsoft konto, jeg skal have så lidt Microsoft som muligt, så nej tak. men maskinen gav ikke noget alternativ trods jeg allerede har installeret et udmærket mail program.
Igen stjæles der tid med arme og ben. Det er også frygtelig irriterende at går dit netværk ned, spørger den ganske fint om den skal reparere, og kan den ikke det er det forslag man får at man bla. kan checke på et eller andet forum, eller spørge moster Anna. Altså jeg synes at de slipper alt for let over problemer ikke godt nok Microsoft

Per Valentin

Hej Per

Vi er kede af at høre du har haft en dårlig oplevelse med Windows 8. Vi vil råde dig til at kigge på www.windows.com hvor du finder gode tips – her kan du f.eks. læse om Microsoft Konto, og hvad dette er i detaljer.
En Microsoft Konto er f.eks. en af dig defineret email konto – det behøver således ikke være en email fra Microsoft, og du kan bruge den du allerede har.

Du er også meget velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf. 82 333 100.

Tanya
Windows Divisionen

Udmeldelse af XBox Live

Hej Microsoft
Hvordan får jeg opsagt min konto eller automatiske betalinger? Jeg har tidligere haft en prøveperiode På XBox Liver Gold og meldte mig ud inden prøveperioden ophørte, men nu opdager jeg at der er trukket 2 x 159,- på min konto!!! Jeg synes det ser underligt ud og selve brugernavnet på kontoen er heller ikke noget jeg umiddelbart kender.
Jeg har brug for at blive kontaktet eller i det mindste snakke med en der kan se problemet!
Mvh Rene

Opdate 11/2
Jeg har nu snakket med en, fra Xbox, på det link jeg fik opgivet i svaret fra Miocrosoft og er nu bare endnu mere forvirret. De kan se mine kortoplysninger og har slettet dem men kan ikke se mine pengeindbetalinger på 2 x kr 159;-!!!
Hvem skal man så skrive til for at få sine penge??
Det er da utroeligt at når jeg har nota nr fra banken på indbetalingen at de ikke kan finde den!!!
Svar udbedes.....

Hej Rene
Vil du ikke sende mig dine kontakt informationer på tbille@microsoft.com Så sørger jeg for, at du bliver kontaktet af en fra vores Xbox Division.
Hvis du fik et sagsnr, da du talte med Xbox Support, må du også meget gerne sende dette med, da det vil hjælpe ekspeditionen.

Hej igen Rene
Jeg undersøger lige hvem der kan hjælpe dig - du hører tilbage fra mig hurtigst muligt, så vi kan få løst din udfordring med Xbox Live.

Hej Rene
Det lyder som om, at der er sket en faktureringsfejl. Jeg skal bede dig tage fat i vores Xbox Support team. Du kan enten fange dem på chat (som regel uden ventetid) eller på tlf efter kl 10. Du kan se kontaktmulighederne her: http://support.xbox.com/da-DK/contact-us#0:0:2

Jeg beklager fejler der er sket.

Microsoft Danmark

55 min i Telefon uden nogen form for hjælp....

Har købt ny mac og vil overføre min officepakke til den nye computer,
har købt officepakken for 3 år siden .. men , har desværre mistet min produkt nøgle.
så jeg kan ikke aktivere det på min nye mac.
kontakter Mircrosoft ... bare at komme igennem til en medarbejder kræver tålmodighed...
hold nu op hvor skal man meget igennem....

bliver kastet rundt mellem salg ,up and running , teknisk support , sat på hold ,en anden tager opkaldet ,og så kan man starte forfra med sin problemstilling.. der bliver sagt at hvis man har købt produktet i en butik kan de ikke hjælpe dig med din produkt nøgle ?
mit produkt er registreret med mail og produkt id. det kan de godt se ,jeg bliver sendt videre i systemet ,til en der kan hjælpe. ,,igen må jeg starte forfra med mit problem ....
bliver igen stillet videre,, til en der kan hjælpe.. ju hu .. han sætter mig på hold.. og så er han forsvundet. en fra salg tager nu opkaldet.. forfra igen ,,nu har opkaldet varet i 37. min.. og stadig ingen hjælp fået...bliver stillet frem og tilbage mellem ervhverv og privat..
..... imellem tiden modtager jeg en mail med en reset kode til min microsoft konto..
prøver at logge på men ,det virker heller ikke,..
stadig på hold til teknisk support, kommer langt om længe igennem. og får at vide at det ikke dem der har med det at gøre.. der er nu gået 57.min .
jeg kan ikke klare mere og må lægge på.
Konklusion: Microsoft danmark, kan ikke hjælpe dig med et office produkt hvis du har mistet din nøgle.. du bliver kastet rundt i afdelinger der ikke ved hvem der laver hvad og hvorfor...
jeg er rimelig pist ... det kan ikke være rigtigt man ikke kan få hjælp til en mistet produkt nøgle...
så mircosoft tak for ingen ting...
har virkelig begrænset mit ordvalg ...

Hej igen Tonni
Vil du sende din mail adr samt mobilnr til mig på mail, da vi er nødt til at tage en dialog direkte med dig eftersom som du ikke længere har hverken CD rom eller kvittering. Dette er naturligvis blot for at sikre os, at du er den oprindelige ejer af softwaren - ikke noget vi betvivler blot en sikkerhedsforanstaltning.

Hej Tonni
Det lyder mildest talt ikke imponerende, at det har skulle tage dig 57 min at nå frem til ingenting - denne oplevelse beklager jeg mange gange.
Lad os se om ikke vi kan komme udover rampen og få afhjulpet dit problem. Hvis du mailer mig (tbille@microsoft.com) billeder af dine cd-rommer med Office på samt en kvittering for køb, så kan jeg hurtigt hjælpe dig videre, så du kan få installeret Office på din nye Mac. Også uden du igen skal have fat i Support på tlf.
Microsoft Danmark

Arrogance ? Det mener jeg !.

Er du klar over at Microsoft pr April - 2014 ikke mere yder support, opdateringer etc. på Win. XP !.
Det vil sige at vi, der er meget glade for win XP, er efterladt på herrens mark !.
Vi er r....... !. Vi er på den !. Så hvad gør vi nu ?
Tja, microsoft mener at vi skal investere i noget nyt materiel, ny computer, ny Software, , f.eks. win 8.1 ?.

Jeg har haft win 7 installeret og det blev jeg absolut ikke imponeret over. Alt for megen tekst, og endnu mere tekst, og ingen action. Kort sagt, dårlig eller ingen oversigt. Når man starter XP så har man straks en fuldstændig oversigt !.
Win 7 / 8 er ikke anvendeligt som erstatning for win XP. Det er håbløst !.

Jeg har set Bonobo-aber sidde med en trykfølsom skærm. ( Windows 8 )
På denne skærm, kunne de bestille hvad de ønskede at spise f.eks.druer, bananer eller ent. en tur udenfor, ved at trykke på billeder / ikoner som på
win 8.1, - altså legetøj for børn.

Bonobo-aber er en Chimpanse-lignenede abe som anses for at være den
mest inteligente abe-art

Microsoft dropper supporten på Win. XP, som er det hidtil bedste produkt !.
Det er da arrogant !. Bare det ikke også er økonomisk selvmord !.
Jeg har en bekendt som for ca. 10 mdr siden købte en bærbar med win 8
installeret. Den står nu på en hylde og forfalder stille og roligt.

Vi har betalt for varen - og idet vi forlader butikken bliver vi bedt om ikke at komme igen. Det er den følelse jeg sidder med nu,

Hans Zilmer

Kære Hans Zilmer,

Mange tak for din feedback.

Vi forstår, at det kan medføre irritation for nogle af vores brugere, at vi stopper supporten af Windows XP. Rigtig mange af vores brugere, både private brugere og erhvervskunder, har været utrolig glade for Windows XP, som har været blandt vores mest populære styresystemer igennem tiderne. Når vi vælger at ”pensionere” Windows XP, så skyldes det hverken arrogance eller manglende forståelse for de brugere, som holder fast i Windows XP. Når vi den 8. april 2014 stopper supporten af Windows XP, så skyldes det, at systemet runder sit trettende år på markedet – dette er uhørt lang levetid for et stykke software, og vi er derfor nødt til at tage konsekvensen af, at Windows XP er forældet.

Din computer er jo meget mere end blot et styresystem – din computer snakker sammen med mange andre former for software og systemer. Udviklingen for software sker rigtig hurtigt og når nye programmer udvikles, så er det begrænset hvor ”langt bagud”, de er kompatible. Det betyder også, at vi i dag ser flere og flere programmer, som ikke længere er kompatible med Windows XP, og det giver en dårlig brugeroplevelse. Så for at sikre vores brugere en god oplevelse, både i brugen af vores styresystemer og i samspillet med andre programmer, så er tiden nu inde til at sende Windows XP på pension.

Vi beklager den irritation, dette medfører for dig.

Mange hilsner,

En studerendes bedste venner: Surface 2 og Nokia Lumia

Selvom jeg ikke har tidligere erfaring med Windows 8, har min Nokia Lumia 720 og Surface 2 overrasket mig positivt på mange måder.

Mobiltelefonen opfylder klart mine ønsker til funktionalitet og kvalitet: lettere end mange andre smartphones, god til mails, kontakter og netsurfing, musik, radio, brug af apps og notatfunktionen i OneNote, osv. Kameraet er desværre ikke helt så godt som på min gamle iPhone, men det forhindrer mig ikke i at prøve mig frem med nokiaens.

Især Surface 2 har overrasket mig. Designmæssigt kan den sagtensmåle sig med andre tablets og ipads. Det tilhørende tastatur og Onenote gør den idéel til studiebrug. Den er let at have med, tage frem og pakke væk igen. Enhver studerendes kæreste eje!

Selvom jeg ikke er særlig teknisk anlagt, har mødet med Windows 8 været meget positivt. Styresystemet er brugervenligt og giver større mulighed for personliggørelse end fx apple produkter. Man får et personligt device ved at bytte rundt på tile'sne

Reply from Microsoft

Lige et tip til dig og din Surface. Hvis du klikker ind på vores Youtube kanal (www.youtube.com/microsoftdanmark) og klikker ind på "Videoer til uddannelsessektoren" - så kan du finde en masse "How to" videoer :-)

Hej Natvo
Tak for anmeldelsen - dejligt at høre både telefon og Surface fungerer for dig :-)
God fornøjelse med dine nye devices -- og held og lykke på studiet.

Måtte betale 2 gange for det samme produkt

Jeg købte sidste år i februar ny stationær PC (altså i 2013). Her købte jeg bl.a. et originalt Office til hjemmet og firmaet 2013, Pris 1.999,- dkr.
Efter mindre end 1 år (på samme PC) og efter en opdatering til Windows 8.1 virkede mit oprindelige program ikke. Jeg måtte derfor igen betale 1.999,- dkr. for det samme produkt.
Det er - når særligt for mig som førtidspensionist - rigtigt mange penge, for - ja stort set ingen ting.
Jeg har skrevet til Microsoft i Hellerup medio januar og klaget. Ikke så meget som et ord har jeg hørt fra dem.
En ting er jeg meget overbevist om, næste gang jeg skal have ny PC køber jeg ikke Microsoft produkter, men klare mig nok med de mange gratis programmer, som jeg ved at flere af mine venner iøvrigt også gør.
Ved egentlig ikke hvorfor jeg skrive denne anmeldelse - men det er nok fordi jeg er så skuffet og sur over Microsoft, at et sted skulle jeg af med min vrede!
MVH
Frank Bentin

Scan af brev inkl. bilag nu afsendt pr. mail 7. feb. 2014

Hej Frank
Det ville være en stor hjælp, hvis du kunne maile mig en kopi af den mail, som du har sendt til os. Så kan jeg nemlig undersøge, hvor den er havnet og hvorfor du ikke har fået nogen tilbagemelding. Du kan maile den til mig på tbille@microsoft.com.
Jeg skal også lige forstå, om du har fået Office til at virke på din PC eller du stadig har udfordringer på den front?
Jeg er sikker på, at vi kan finde en løsning og forhåbentligt gjort dig glad igen.
Marketing

Hej Frank
Jeg beklager meget den uheldige oplevelse du har haft med Office og Microsoft. Jeg taler med vores Office Division og vender tilbage til dig indenfor 24 timer.
Marketing

Microsoft Details

Get product information, support, and news from Microsoft.

Visit Microsoft

Microsoft is in category: Computer & Accessories